|

Eltűnt két tajvani harcigép – FRISSÍTVE

A tegnap esti órákban két tajvani felségjelzésű, sugárhajtású katonai repülőgép tűnt el egy éjszakai bevetés folyamán. Az ázsiai ország kutató-mentői még keresik a három eltűnt pilótát.

Szeptember 13-án, helyi idő szerint 19 óra 39 perckor (11:39 GMT) szállt fel a Hualien légibázisról, majd 13 perccel ezt követően, 19 óra 52 perckor eltűnt a radarról egy Northrop RF-5 felderítő és egy F-5F Tiger II kétüléses vadászbombázó. A gépek éjszakai kiképzőrepülésen vettek részt, amikor nyomuk veszett Tajvan keleti részén, a Hualien légibázis közelében. A helyi média a szemtanúk vallomására támaszkodva azt írta, hogy kitartó tűz tombol a közeli magaslatokon, így a gépek valószínűleg egy hegynek ütköztek. A tajvani haderő szóvivője, David Lo elmondta, hogy megkezdték a kutatást a gépek és pilótáik után.

UPDATE #1

Sajnálatos bejelentést tett a Tajvani Légierő (RoCAF), melyben elismerték, a kutató-mentő csapatok megtalálták a gépek roncsait. A maradványok elemzése után megállapították, hogy a pilótáknak nem sikerült elhagyni a gépeket, mind a három hajózó életét vesztette a balesetben. Nyugodjanak békében!

A szigetország 28 darab Northrop F-5E/F Tiger II vadászbombázót kapott az Egyesült Államoktól, melyeket 1973 és 1975 között állítottak szolgálatba. Emellett a helyi AIDC vállalat 1973 és 1986 között 242 darab F-5E and 66 F-5F verziót gyártott. Ezek szolgálatba állásával Tajvan üzemeltette a legnagyobb F-5E/F flottát a világon, szám szerint 336 darabot. Az F-16-osok, a Mirage 2000-esek és az F-CK-1 típus hadrendbe állását követően a Tiger II a második vonalba szorult vissza, 7 gépet RF-5E Tigergazer felderítővé alakíttattak, az ezredfordulóra csupán alig 40 gép maradt aktív szolgálatba, további 100 darabot konzerváltak. Utóbbiakat bármikor reaktiválhatják, hogy egy esetleges kínai támadás esetén az F-16-osok színére festve csaliként használják fel őket.

8 hozzászólás “Eltűnt két tajvani harcigép – FRISSÍTVE”

  1. A hegynek repülés alapból ordashiba lenne, de ha még tűz is tombol a hegyen, akkor még érthetetlenebb, pláne két gépnek. Talán a tajvani pilóták olyanok, mint a hülye molylepkék, akik ha fényt látnak belerepülnek?

    (a tegnapi hírhez kapcsolódva, a gps-ük vajon jól működött?)

  2. Erre próbáltam célozni.

    Az angol hírben valahogy így fogalmaztak a baleset időpontját követő időszakban: „kemény tűz tombol hegyen”.
    Ebből számomra nyilvánvaló, hogy azt a gépek becsapódása okozta, nem pedig a hegyi pásztor gyújtotta fel a hónaljszőrét…

  3. Tilkov, talán az Orosz Vitézeket is „hülye molylepkének minősítenéd? Ők is belerepültek a hegybe, ráadásul három géppel. Nem ismerjük a tajvani katasztórfa körülményeit, az időjárást, stb, így ne minősítsük a dolgot, pláne nem úgy, ahogy Te.

  4. Nyugi, senki nem gondolja, hogy van olyan pilóta, aki minden fénybe ösztönösen belerepül, mint az oktalan bogarak, csak a nem egyértelmű fogalmazás lehetőséget adott erre a poénra, de persze nem szép dolog balesetekkel viccelődni, akinek nem tetszik nyugodtan ignorálja.

    Akik meg jól szórakoztak rajta, azok szégyelljék magukat!