Az első elemzések szerint nem az AAI vállalat által gyártott RQ-7 Shadow számlájára írható az az ütközés, melynek során egy Lockheed Martin C-130 Hercules megrongálódott Afganisztán felett.
Sokan számos helyen felhívták már a figyelmet arra, hogy az egyre nagyobb számban megjelenő pilóta nélküli repülőgépek veszélyt jelentenek mind a katonai, mind a polgári társaikra, mivel nem rendelkeznek semmilyen összeütközést-elkerülő rendszerrel. Nos, augusztus 15-én bekövetkezett az, amitől sokan tartottak: összeütközött egy UAV és egy ember vezette repülőgép. Az azóta folytatott vizsgálat előzetes adatai szerint nem a drón felelős az esetért, a C-130-as repült neki.
A Shadow és a Hercules repülési útvonalának elemzése során kiderült, hogy az alig 4 méteres fesztávú, a teherszállító repülőgép mellett eltörpülő UAV csupán 90 csomós (166 km/h) sebességgel poroszkált a kezelők által meghatározott útvonalon, amikor a mögüle jóval nagyobb sebességgel érkező behemót letarolta. Az ütközés során az RQ-7 darabokra törött és a mélybe zuhant, míg a C-130-as bal szárnyának belépőéle, valamint az 1-es és 2-es hajtómű légcsavartollainak vége megsérült, ám a szállítógép sikeresen kényszerleszállt.
Sajnos nem ez volt az első eset, hogy egy UAV egy pilóta vezette repülőeszközzel ütközött vagy a személyzet alig kerülte el az egymásnak repülést, azonban szerencsére még nem történt olyan eset, hogy az érintett gépeken bárki megsérült volna, vagy a földre zuhanó roncsok sérülést okoztak volna.
Az eset újra előtérbe hozta a Szövetségi Légügyi Hatóság azon kezdeményezését, mely egy új szabvány bevezetését célozza, melynek segítségével a légteret korlátlanul és biztonságosabban használhatják majd a különböző méretű pilóta nélküli járművek is.