|

MiG-29-est vegyenek!

A Honvédelmi Minisztérium honlapján a mai napon közzétettek egy pályázati felhívást, mely a Magyar Honvédségben egykoron szolgálatot teljesítő, elfogadható állapotban lévő és még repülőképessé tehető MiG-29 ‘Fulcrum’ típusú elfogóvadászok értékesítését célozza.

Íme a közzétett pályázati felhívás:
A Honvédelmi Minisztérium a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zártkörűen Működő Részvénytársaság megbízásából az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény (a továbbiakban: Vtv.) 34. §-ának (2) bekezdés a) pontja szerinti nyilvános egyfordulós pályázatot hirdet a minisztérium vagyonkezelésében lévő, 6 darab MiG-29B típusú és 2 darab MiG-29UB típusú vadászrepülőgép (hajtóművekkel együtt) és a hozzájuk rendszeresített 20 db RD-33 típusú tartalékhajtómű megvásárlására.

A mellékelt pályázati kiírásban bővebben kifejtésre kerül az értékesíteni kívánt gépek oldalszámai is, ez alapján a 01, 12, 14, 19, 20 és 22-es oldalszámú MiG-29B, valamint a 28 és 29-es számú MiG-29UB típusú vadászrepülőgépeket kínálják eladásra potom 3 457 285 039 forint értékben. Továbbá a gépek mellett megszabadulnának a 20 darab, 2. szériába tartozó RD-33 típusú utánégetős sugárhajtóművektől is, melyekért minimum 630 999 243 forintot kérnek.

Az ajánlatok benyújtására 2011. augusztus 22-én 12 órától 2011. szeptember 15-én 9 óráig van lehetőség. Az MNV Zrt. legkésőbb 2011. október 17-ig dönt a pályázat eredményéről. Tehát, ha minden jól alakul és akadnak sikeres pályázatot beadó jelentkezők, akkor még ősszel megtudhatjuk, hogy milyen sorsra jutnak majd a nagyra becsült magyar „29-esek”.

Vajon milyen sors vár a magyar MiG-ekre? ,

52 hozzászólás “MiG-29-est vegyenek!”

  1. Egy kis plusz info:

    Elvileg ezek nem azok a gepek, amelyeket a vegen repkepes allapotban vontak ki, tehat ez a „kevesbe ertekes” resze az allomanynak. (Valszeg erosen kannibalizalt verziok)

    A 3,5 mrd Ft. minimalarnak szamit, tehat elofordulhat, hogy ennel tobbert mennek el. (nem valoszinu, de benne van a pakliban)

    @ Kolumbusz: Az ar a teljes pakkra (a 8 gepre osszesen)vonatkozik.

    Szemelyes velemeny: Lehet, hogy kicsit kevesnek tunik az ar, de nem tudni, hogy mit adnak cserebe. Papiron 8 db gep, valosagban lehet, hogy csak 8 db rozsdasodo ocskavas.

  2. @Kolombusz

    Reális? 175 ezer dollár / hajtómű. Ennyit ér egy üzemképtelen hajtómű? 2,5 milliót / db a gépek ára, amik papír szerint nem röpképesek és eddig is mostohán voltak tárolva?

    Hááááát…

    Maga a kiírás önmagában egy önbeismeréssel ér fel, két okból is.

    1. Talán a zsír új Szu-22 gépeket nem kellett volna eladni? A még üzemidő tartalékkel bíró – tudtommal volt bennük – bisz gépeket?

    2. 800 millió USD – 1993-as dollár, tehát + infláció – értéket sikerült 17 év alatt így elbarmolni – ez még igen enyhez kifejezés – hogy saját megállapításuk szerint a felkínált dolgok érnek kb. 22 millió dodót. (180-as forint /USD)

    Primitív modell. 3%-os inflációval a 800 millió az ma 1,03^18*800 millió = 1,3 milliárd dollár. Tetszik érteni? Az eredeti beruházás maradvány értéke – nem tudom, hogy ez a pontos szó – az eredetinek durván 1,7%-a.

    Uraim, gratulálok…

    Bár már volt téma a vastagbőr blogon, de elő lehetne venni.

    Tessék megnézni, hogy a jó állapotú MLU gépeket mennyiért sikerült eladni és milyen állapotban, de más használtgép vásárlást is érdemes megnézni. Nagyon meg leszek lepődve, ha ezeket bárki megvenné.

    Múzeumba betolnak legalább egyet-kettőt?

  3. Vagy másképpen modva. A 22 millió dollár töredékéért kiépíthető lett volna egy olyan tárolás, hogy legalább a leállított gépeket jó állapotban lehetett volna eladni. Mert azt azért belátjuk, hogy 1999 után tényleg nem lett volna szükség még Gripen nélkül sem +20 MiG-re.

  4. Igen és nem. A fegyverzet árát is tartalmazta valószínűleg. Az átképzés költségeiről nem tudok semmit.

    Egyébként mit számít? Fel kellene szorozni a 8-at 28-ra? Nem lehet. Azért, mert azok annyira roncsok még a többihez képest is, hogy még meghirdetni sem volt érdemes. (Mondjuk ezeket sem…)

  5. Véleményem szerint az lenne a legjobb megoldás ha leülnénk tárgyalni a Moldávokal közösen nekik is van eladó 29-esük (szépen megvennék a mi gépeinket Iráni pénzből majd ők elpasszolnák Iránnak az egész flottát) ők megtehetnék mert komunista ország rájuk semmilyen hatással sincsenek a fegyvertilalmi szankciók így mindenki jól járna az üzlettel. :D tudom kicsit meredek de szerintem egy próbát megérne, máshogy nem hiszem hogy túltudnánk adni rajtuk.

  6. Kiírták, hát kiírták. Várható volt. Elég volt a kesergésből. Itt ezek (mindegy minek vallják magukat, nemzetinek, vagy szocialistának)mind hazaárulok, mert a gépekre szükség volt a délszláv helyzet miatt, de nem teremtették meg az infrastruktúrát, nem biztosították a megfelelő logisztikai támogatás, és a személyi állomány üzemeltetési kultúrája sem felelt meg a nagyvas üzemeltetéséhez. Ebben a politikus maffián kivül a katonai felsővezetés és a csapattisztek is felelőssek.(Mivel mindent több évtizedre titkosítanak, így majd történészek fogják olvasni és gyerekeink röhögni, mekkora marhák voltak elődeik.. (vagyis mi!)
    Nem lehet objektív számítást végezni, de a DASA/MAPO korszerűsítéssel járt volna legjobban az ország és akkor akár az eredeti gripen szerződést elhalasztását is ha jelentértékben számolnánk meg lehetne tudni mennyivel olcsóbb lett volna az országnak.
    Nem volt reális fenyegetettség a griff szerződések megkötésekor..
    Most meg a fülkeforradalmárok nagy hangon eladják potom pénzért a roncsokat és kussolnak, hogy az Ő idejükben lettek beszerezve a griffek és hogy nekik is volt 4-5 évük az üzemeltetési feltételek változtatására. Egy lefedés 1-2 hét alatt kész lehetett volna.. A szocik se usszák meg, ők is kussolhatnak, mert az Ő kormányzásuk alatt volt a gépek üzemeltetésének nagyobb része, és ők sem javitottak a feltételeken. (mondják NATO hangár, javitó hangár stb. de már az elején legalább könnyűszerkezetes hangár kellett volna, szimulátor összeszerelve, és valami átképzés a németeknél is, hogy így üzemeltes repülőgépet. A mieink üzemeltetési kultúrája annyiban más, hogy nem itták ki a gépekből a szeszt…

    Kele

  7. Hát itt leírtak sok mindent.

    Ha nem tudunk velük mit kezdeni adják el mindet (egyet azért múzeumba), a többi MIG-el is ezt kellet volna. Tárolni hogy aztán 10 év múlva a színesfém hulladékba kerüljön felesleges. A kérdés inkább nekem az, hogy mire megy a bevétel, ha Griff üzemelésre akkor a legjobb döntés, ha másra akkor ott tartunk ahol eddig.

  8. bnero

    A kerdes a felvetes hogy mire menjen a penz nagyon helyes. Egyben osszetett is ami mindenkeppen arra indit „minket” hogy objektivabb kulso tanacsadokat vonjunk be a kerdes megvalaszolasaba melyre bizonyosan magasszintu tanulmanyokkal fognak valaszolni.

    Most mar tiszta ?

  9. Ezeket ingyé kapjuk, az általad emlegetett UH-1N-es történet az vásárlásról szól. Nyugati országok valamelyikének haderejéből kivont heliket vásároljuk (vagy vásároltuk volna) meg. De nem meglepő módon ekörül is sok a susmus…

  10. wolfram: Ezen én is jót röhögtem :) Úgy tűnik, nem csak kis hazánk bővelkedik annyi vicces kedvű IQ-nindzsában :)

    molni: Inkább ne rombold le az illúzióikat. Hadd higgyék csak azt, hogy szépen karban tartott gépeket bocsájtunk áruba. Még a végén vesznek egyet :)

  11. Zord blogján azt beszélik, hogy az összes MiG-et elviszik az oroszok. Elvileg felújítanák és elpasszolnák őket egy fejlődő országnak. Szép álom :D De legalább megszabadulnánk tőlük némi forrásért. Persze, azért maradhatna múzeumi példány…

  12. Aki már látott MIG 29-est a levegőben. A svéd Szánalom által gyártott libakergetőkkel, hogy is mondjam. Ezzel az angliai Fairfordból a Royal Internacional Air Tattoo-ról az „abszolút kategória győztes” díj helyett majd elhozzuk a fejlődésben visszamaradt országok szánalom különdíját…
    A következő ilyen fejlesztés a légierőben ( már látom szemeimmel) Józsi a Trabant motoros A-keretes sárkányával, ölében egy leventepuskával…

  13. @arniauto:

    Csak egy dolog a gépek ereje, ha nincs megfelelő elektronika+fegyverzet, akkor gebasz van. (Airshow demóval nem lehet háborút/légiharcot nyerni…) Némely szempontból jobb a Gripen, némelyben nem. De ha ezt a technikát választottuk a MiG-ek felújítása helyett, akkor ezt kell megfelelően kihasználni, normális keretek között üzemeltetni.