A Honvédelmi Minisztérium honlapján a mai napon közzétettek egy pályázati felhívást, mely a Magyar Honvédségben egykoron szolgálatot teljesítő, elfogadható állapotban lévő és még repülőképessé tehető MiG-29 ‘Fulcrum’ típusú elfogóvadászok értékesítését célozza.
Íme a közzétett pályázati felhívás:
A Honvédelmi Minisztérium a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zártkörűen Működő Részvénytársaság megbízásából az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény (a továbbiakban: Vtv.) 34. §-ának (2) bekezdés a) pontja szerinti nyilvános egyfordulós pályázatot hirdet a minisztérium vagyonkezelésében lévő, 6 darab MiG-29B típusú és 2 darab MiG-29UB típusú vadászrepülőgép (hajtóművekkel együtt) és a hozzájuk rendszeresített 20 db RD-33 típusú tartalékhajtómű megvásárlására.
A mellékelt pályázati kiírásban bővebben kifejtésre kerül az értékesíteni kívánt gépek oldalszámai is, ez alapján a 01, 12, 14, 19, 20 és 22-es oldalszámú MiG-29B, valamint a 28 és 29-es számú MiG-29UB típusú vadászrepülőgépeket kínálják eladásra potom 3 457 285 039 forint értékben. Továbbá a gépek mellett megszabadulnának a 20 darab, 2. szériába tartozó RD-33 típusú utánégetős sugárhajtóművektől is, melyekért minimum 630 999 243 forintot kérnek.
Az ajánlatok benyújtására 2011. augusztus 22-én 12 órától 2011. szeptember 15-én 9 óráig van lehetőség. Az MNV Zrt. legkésőbb 2011. október 17-ig dönt a pályázat eredményéről. Tehát, ha minden jól alakul és akadnak sikeres pályázatot beadó jelentkezők, akkor még ősszel megtudhatjuk, hogy milyen sorsra jutnak majd a nagyra becsült magyar „29-esek”.
Megvegyük az egyiket? :)
Lehetne HTKA-s kabala mig-29-es XD
Ez egy gépre vagy gépenként?
Eladó egy db MiG-21-23-29 kombó! Egyedi, multirole, sokadik generációs vadászbombázó.
http://indafoto.hu/littlejohn/image/7629967-4dc29f87
Ajánlatokat a HTKA.HU szerkesztőségébe kérek…
Egy kis plusz info:
Elvileg ezek nem azok a gepek, amelyeket a vegen repkepes allapotban vontak ki, tehat ez a „kevesbe ertekes” resze az allomanynak. (Valszeg erosen kannibalizalt verziok)
A 3,5 mrd Ft. minimalarnak szamit, tehat elofordulhat, hogy ennel tobbert mennek el. (nem valoszinu, de benne van a pakliban)
@ Kolumbusz: Az ar a teljes pakkra (a 8 gepre osszesen)vonatkozik.
Szemelyes velemeny: Lehet, hogy kicsit kevesnek tunik az ar, de nem tudni, hogy mit adnak cserebe. Papiron 8 db gep, valosagban lehet, hogy csak 8 db rozsdasodo ocskavas.
@sulyid: következő kecskeméti repnapon meg már HTKA felségjelzéssel állna statikon. Sőt nem is statikon, hanem köré állítjuk fel a Camp HTKA-t :D
Az ár meglepően reálisnak tűnik a mindenkori magyar vezetés értelmi képességeit tekintve, a végén ennyiért még el is viszi valaki.
@Kolombusz
Reális? 175 ezer dollár / hajtómű. Ennyit ér egy üzemképtelen hajtómű? 2,5 milliót / db a gépek ára, amik papír szerint nem röpképesek és eddig is mostohán voltak tárolva?
Hááááát…
Maga a kiírás önmagában egy önbeismeréssel ér fel, két okból is.
1. Talán a zsír új Szu-22 gépeket nem kellett volna eladni? A még üzemidő tartalékkel bíró – tudtommal volt bennük – bisz gépeket?
2. 800 millió USD – 1993-as dollár, tehát + infláció – értéket sikerült 17 év alatt így elbarmolni – ez még igen enyhez kifejezés – hogy saját megállapításuk szerint a felkínált dolgok érnek kb. 22 millió dodót. (180-as forint /USD)
Primitív modell. 3%-os inflációval a 800 millió az ma 1,03^18*800 millió = 1,3 milliárd dollár. Tetszik érteni? Az eredeti beruházás maradvány értéke – nem tudom, hogy ez a pontos szó – az eredetinek durván 1,7%-a.
Uraim, gratulálok…
Bár már volt téma a vastagbőr blogon, de elő lehetne venni.
Tessék megnézni, hogy a jó állapotú MLU gépeket mennyiért sikerült eladni és milyen állapotban, de más használtgép vásárlást is érdemes megnézni. Nagyon meg leszek lepődve, ha ezeket bárki megvenné.
Múzeumba betolnak legalább egyet-kettőt?
Vagy másképpen modva. A 22 millió dollár töredékéért kiépíthető lett volna egy olyan tárolás, hogy legalább a leállított gépeket jó állapotban lehetett volna eladni. Mert azt azért belátjuk, hogy 1999 után tényleg nem lett volna szükség még Gripen nélkül sem +20 MiG-re.
„nagyra becsült magyar “29-esek””
Inkább érthetetlenül meg NEM becsült….
molni
Az a vicc, hogy a most eladandó gépeket szinte nem is repülték, s korán leállították. Ha jól tudom nem estek át a modernizáción.
molni
A 800 millió dollár nem 28 db nyolc gépre volt kifizetve (törlesztve)?
Igen és nem. A fegyverzet árát is tartalmazta valószínűleg. Az átképzés költségeiről nem tudok semmit.
Egyébként mit számít? Fel kellene szorozni a 8-at 28-ra? Nem lehet. Azért, mert azok annyira roncsok még a többihez képest is, hogy még meghirdetni sem volt érdemes. (Mondjuk ezeket sem…)
Én azt hittem ez a 8 gép a legrosszabb állapotúak, magángyűjtőket, múzeumokat stb. megcélozva, ha ezek a legjobbak akkor az tényleg szomorú.
gigabiga
Repült órák tekintetében a legjobban állnak, de 10+ év kint állás nem tett jót a gépnek!
Fegyverzettel mi lesZ? meg egyéb alkatrészek? Mi maradt még meg belőlük?
Véleményem szerint az lenne a legjobb megoldás ha leülnénk tárgyalni a Moldávokal közösen nekik is van eladó 29-esük (szépen megvennék a mi gépeinket Iráni pénzből majd ők elpasszolnák Iránnak az egész flottát) ők megtehetnék mert komunista ország rájuk semmilyen hatással sincsenek a fegyvertilalmi szankciók így mindenki jól járna az üzlettel. :D tudom kicsit meredek de szerintem egy próbát megérne, máshogy nem hiszem hogy túltudnánk adni rajtuk.
OFF
Kiküldtem 1 körmailt a volt olvasóknak, várom a visszajelzést lehetőleg a legtöbb embertől! Előre is köszönöm!
És lehetőleg azt is emailben…
Kiírták, hát kiírták. Várható volt. Elég volt a kesergésből. Itt ezek (mindegy minek vallják magukat, nemzetinek, vagy szocialistának)mind hazaárulok, mert a gépekre szükség volt a délszláv helyzet miatt, de nem teremtették meg az infrastruktúrát, nem biztosították a megfelelő logisztikai támogatás, és a személyi állomány üzemeltetési kultúrája sem felelt meg a nagyvas üzemeltetéséhez. Ebben a politikus maffián kivül a katonai felsővezetés és a csapattisztek is felelőssek.(Mivel mindent több évtizedre titkosítanak, így majd történészek fogják olvasni és gyerekeink röhögni, mekkora marhák voltak elődeik.. (vagyis mi!)
Nem lehet objektív számítást végezni, de a DASA/MAPO korszerűsítéssel járt volna legjobban az ország és akkor akár az eredeti gripen szerződést elhalasztását is ha jelentértékben számolnánk meg lehetne tudni mennyivel olcsóbb lett volna az országnak.
Nem volt reális fenyegetettség a griff szerződések megkötésekor..
Most meg a fülkeforradalmárok nagy hangon eladják potom pénzért a roncsokat és kussolnak, hogy az Ő idejükben lettek beszerezve a griffek és hogy nekik is volt 4-5 évük az üzemeltetési feltételek változtatására. Egy lefedés 1-2 hét alatt kész lehetett volna.. A szocik se usszák meg, ők is kussolhatnak, mert az Ő kormányzásuk alatt volt a gépek üzemeltetésének nagyobb része, és ők sem javitottak a feltételeken. (mondják NATO hangár, javitó hangár stb. de már az elején legalább könnyűszerkezetes hangár kellett volna, szimulátor összeszerelve, és valami átképzés a németeknél is, hogy így üzemeltes repülőgépet. A mieink üzemeltetési kultúrája annyiban más, hogy nem itták ki a gépekből a szeszt…
Kele
Phoenix
Az már csak alap, hogy emailban várom a választ, úgy okkal könnyebb eltárolni… :)
Hát, a MiG35nek, és alighanem az egész gyárnak reszeltek:
http://www.directadvert.ru/news/txt/?id=21140&nnn_id=15117490
Gyenge hajtómű, gagyi radar.
gacsat
Gyenge hajtómű???Már az alap RD-33 sem gyenge nem,hogy az új szériák.A radarja meg jobb lesz mint amik a MIG-29 K/KUB-okban vannak.
Hát itt leírtak sok mindent.
Ha nem tudunk velük mit kezdeni adják el mindet (egyet azért múzeumba), a többi MIG-el is ezt kellet volna. Tárolni hogy aztán 10 év múlva a színesfém hulladékba kerüljön felesleges. A kérdés inkább nekem az, hogy mire megy a bevétel, ha Griff üzemelésre akkor a legjobb döntés, ha másra akkor ott tartunk ahol eddig.
bnero
A kerdes a felvetes hogy mire menjen a penz nagyon helyes. Egyben osszetett is ami mindenkeppen arra indit „minket” hogy objektivabb kulso tanacsadokat vonjunk be a kerdes megvalaszolasaba melyre bizonyosan magasszintu tanulmanyokkal fognak valaszolni.
Most mar tiszta ?
Én személy szerint a bevételeket a helikopter flotta felújítására költeném…
Hónap végére igérik a finn helikopterek érkezését.
A 12-est?
Ami 200 órát sem repült és ami elsőként „dölt” ki a sorból!
Erről beszéltem…
OFF
Hornet, várom a válasz emailt. :)
Milyen Helik jönnek?
Bell Huey-k, ha jól tudom.
Rosszul tudod, Mi-8-asok érkeznek
vagy Mi-8
https://htka.hu/2010/05/17/nyugdijba-vonulnak-a-finn-mi-8-asok/
https://htka.hu/2010/10/30/gorog-tamogatasbol-ujulhatnak-meg-a-magyar-helikopterek/
http://lhsn.hu/helikopter-atadas-atvetel-hamarosan/
Ezeket ingyé kapjuk, az általad emlegetett UH-1N-es történet az vásárlásról szól. Nyugati országok valamelyikének haderejéből kivont heliket vásároljuk (vagy vásároltuk volna) meg. De nem meglepő módon ekörül is sok a susmus…
A görög forrás érdekes lenne a jelenlegi felállásban…
Igen, 2 Mi-8.
Nekünk kéne gyártani valami helit, ha már volt egy Asbóth Oszkárunk :)
A görög támogatás már kisség viccesnek hat.
Sajnos már a bejelentéskor is az volt… :/
Az USA ” segíteni ” akart hazánkon is, ingyen felajánlották a tengerészgyalogságtól kiöregedett UH-1N gépeket.
Most már van annyi ész a HM-nél,hogy nem fogadtuk el.
A világ egyik legnagyobb hülyesége lenne a uh-1 elutasítása…
Már megtörtént ! Oszt’ most helyesen cselekedtek.
Az abszolút hülyeség minta példája a HM döntése…
Amit egy külföldi érdeklődő tudhat.
http://blogs.wsj.com/emergingeurope/2011/08/26/hungary-puts-russian-made-fighter-jets-up-for-sale/
Érdemes elolvasni a cikket és a kommenteket is.
Aim-120
„Érdemes elolvasni a cikket és a kommenteket is.”
Hozzáértő és kicsit sem elfogult kommentelő:
„russians have never made any real planes, could only steal our techs and drink vodka.”
XDDDD
Azért felvilágosítsam őket a gépek állapotáról…? :)
Haditechnika beszerzésére is fordíthatják, a befolyó pénzt.
A Hír tv-ben, valamelyik este, valami effélét nyilatkozott, valami illetékes, amikor a gépek további sorsát firtatták.
wolfram: Ezen én is jót röhögtem :) Úgy tűnik, nem csak kis hazánk bővelkedik annyi vicces kedvű IQ-nindzsában :)
molni: Inkább ne rombold le az illúzióikat. Hadd higgyék csak azt, hogy szépen karban tartott gépeket bocsájtunk áruba. Még a végén vesznek egyet :)
Zord blogján azt beszélik, hogy az összes MiG-et elviszik az oroszok. Elvileg felújítanák és elpasszolnák őket egy fejlődő országnak. Szép álom :D De legalább megszabadulnánk tőlük némi forrásért. Persze, azért maradhatna múzeumi példány…
Aki már látott MIG 29-est a levegőben. A svéd Szánalom által gyártott libakergetőkkel, hogy is mondjam. Ezzel az angliai Fairfordból a Royal Internacional Air Tattoo-ról az „abszolút kategória győztes” díj helyett majd elhozzuk a fejlődésben visszamaradt országok szánalom különdíját…
A következő ilyen fejlesztés a légierőben ( már látom szemeimmel) Józsi a Trabant motoros A-keretes sárkányával, ölében egy leventepuskával…
arniauto:
Te trollkodni jársz ide?
@arniauto:
Csak egy dolog a gépek ereje, ha nincs megfelelő elektronika+fegyverzet, akkor gebasz van. (Airshow demóval nem lehet háborút/légiharcot nyerni…) Némely szempontból jobb a Gripen, némelyben nem. De ha ezt a technikát választottuk a MiG-ek felújítása helyett, akkor ezt kell megfelelően kihasználni, normális keretek között üzemeltetni.
Royal Internacional Air Tattoo-ról az “abszolút kategória győztes” díját kibebeszottul leszarom, mert semmit sem jelent…