Bár számos korszerűsítésen átestek, a 40-50 éves gépek felett eljárt az idő, ideje átadni helyüket a fiatal nemzedék számára, melynek képviselőiből van is jelentkező bőven.
Oldalunk hasábjain gyakran szerepelnek az Indiai Légierő repülőgépeivel kapcsolatos balesetek, ezek főszereplője legtöbbször a szovjet eredetű MiG-21-es, melyet az ázsiai országban licensz alapján gyártottak. India a típus különböző változataiból összesen 946 darabot rendszeresített, ebből az elmúlt 45 év alatt 476 példány semmisült meg. A horrorisztikus statisztika miatt már nem meglepő, hogy az indiaiak minél előbb meg kívánnak szabadulni a megmaradt gépektől.

Korszerűsített indiai MiG-21 „Bison” |Forrás: Wikimédia Commons ,
„A MiG-21-eseket 2015-16 folyamán kivonjuk a szolgálatból. Véleményem szerint az utolsó gépek legkésőbb 2017-ig maradnak hadrendben.” – nyilatkozta az indiai védelmi miniszter, Pallam Raju. „A típust repülő századok átfegyverezése az LCA és a Szu-30MKI vadászbombázókra folyamatos lesz.”
Indiában nem csak a „21-esek” várnak nyugdíjazásra, számos más típus is aktív szolgálaton kívül kerül a közeljövőben, így a MiG-23, MiG-27 és a SEPECAT Jaguar számára sem túl rózsás a jövő. Helyükbe a védelmi miniszter által említett HAL Tejas és a Szuhoj Szu-30MKI mellett az MMRCA tender győztese kerül, de az Indiai Légierő tovább erősödik majd az orosz-indiai kooperációban készülő FGFA hadrendbe állásával.