A U.S. Navy nemrégiben fejezte be az angol QinetiQ nevezetű vállalat Blackfish jet-ski alapú USV-jének tesztelését. A robotizált jet-ski alapokon nyugvó rendszer annak a programnak a része, melyben a Navy jövőbeni robotizált eszközparkját kívánja összeállítani. Ezen programot lovagolja meg a beprogramozott útvonalat automatikusan végrehajtó vitorlás katamarán, a Harbor Wing X-1 prototípusa is, melynek nagyobb, X-2 megnevezésű változata például San Diego és Hawaii közt ingázna.
Ezzel szemben a távirányítással, illetve beprogramozott program és GPS jel segítéségével alapján automatán is tevékenykedni képes Blackfish feladata a hazai, vagy a flotta tagjai által látogatott külhoni kikötők, és így az amerikai hadihajók védelme lehetne azáltal, hogy segítene felderíteni a búvárokat, úszókat, kis csónakokat. Mindehhez rendelkezik szonárral, radarral és megfigyelő kamerarendszerrel.
A water jet meghajtással rendelkező jet-ski persze nem csak a kikötőkben tehetne jó szolgálatot a Navy-nek, hiszen a felszíni hadihajók is magukkal vihetnének párat, partközeli vizekben kiküldve azokat. Bár a fejlesztő ezen elképzelésének életképesebbé tételéhez még gyúrni kéne kicsit a távirányíthatóság hatótávolságán, lévén az jelenleg csak 1 km. Alternatívaként fix pozíciót tartó hajóról előre beprogramozott útvonallal lehetne körútra indítani a kis vízi járgányt.
Az „off-the-shelf” megoldásokkal megalkotott, és ennek köszönhetően kedvező árcédulájúnak minősített Blackfish a fejlesztő álláspontja szerint megállná a helyét a rendőrség, vagy egyéb belbiztonsági szervek esetében is.