Mostanában elég keveset hallani a brazil fejlesztésű teherszállító és légi-utántöltő repülőgépről, a KC-390-esről, így a nagy csendben bombaként robbant a bejelentés: kiválasztották a típus hajtóművét.
Azt már korábban is tudni lehetett, hogy az EMBRAER illetékesei a két népszerű polgári erőforrás között vacillálnak, a Boeing 737-esről ismert CFM56 valamint az inkább Airbus A320 gépcsalád tagjain használt V2500 típus közül utóbbira esett a választás. Az IAE (International Aero Engines) által kifejlesztett és gyártott sugárhajtómű E5 jelzésű változata kerül majd a brazil típusra. A Pratt&Whitney, a Rolls-Royce, a Japanese Aero Engine és az MTU Aero közös tulajdonában álló vállalat az első példányokat 2013-ban szállítja le az EMBRAER számára, hogy felszerelhessék őket a prototípus szárnyai alá.
Az első KC-390-es várhatóan 2014-ben emelkedik a levegőbe, majd a tesztprogram lerepülését követően várhatóan 2015 végén állhat hadrendbe. A típus első rendszeresítője természetesen a Brazil Légierő lesz, de sorban áll érte Portugália, Argentína, Kolumbia, Chile és Csehország is.
Majd szívhatnak vele,üzemeltetési szempontból a V2500-as rémálom a CFM56-oshoz képest.
Én azt nem értem, hogy miért a jelenleg alkalmazott erőforrásokban gondolkodtak? Persze, sok velük a tapasztalat, de ha a Leap-X vagy GTF valamelyikét pakolták volna rá, jobban jártak volna szvsz.