Európa egy nagy lépéssel közelebb került ahhoz, hogy nagy magasságban hosszú ideig őrjáratozni képes, azaz HALE kategóriájú pilóta nélküli repülőgépet rendszeresítsen.
A gép leszállítását késleltette az amerikai FAA (Federal Aviation Administration – Szövetségi Légügyi Hatóság) makacssága, mivel a rossz időjárásra hivatkozva késve engedélyezték a Northrop Grumman által gyártott EuroHawk tesztpéldányának transzatlanti repülési tervét. Emiatt a tervezett időpont helyett egy nappal később, július 20-án emelkedett a magasba az USAF számára gyártott Global Hawk „európaiasított” változata, mely a Luftwaffe kötelékét erősíti majd. Az első példány helyi idő szerint 11 óra 50 perckor indult útnak a kaliforniai Edwards légibázisról, majd több mint 22 órás repülés után, 10 óra 6 perckor leszállt az EADS München melletti üzemének területén.
Az elkövetkezendő időszakban az európai EADS Cassidian által fejlesztett SIGINT eszközcsomaggal szerelik fel a leszállított példányt, majd a gépet várhatóan 2012 közepén adják át a Német Légierőnek, mely a WTD-61 szervezet segítségével aktív teszteknek veti alá. Ha minden rendben megy, a típus várhatóan az évtized közepén állhat hadrendbe, hogy leváltsa a kiöregedő Dassault/Breguet Atlantic típusú, ember vezette felderítő repülőgépeit.
K. anyját, de jól néz ki *.*