|

Végéhez közeledik a Galaxy-k modernizációja

Végéhez közeledik a Lockheed C-5 ‘Galaxy’ stratégiai teherszállító repülőgépek modernizációs programjának első szakasza, egy folyamaté, melynek során megnövelt képességű C-5M ‘Super Galaxy’ gépek születnek.

A napokban az utolsó három C-5-ös is megérkezett a Travis légibázisra, hogy megkezdjék rajtuk az avionikai rendszereik lecserélését. A munkálatok során minden időjárás során alkalmazható vezérlőrendszert és robotpilótát, fejlett kommunikációs rendszereket, nagyméretű, többfunkciós kijelzőket, korszerű navigációs és repülésbiztonsági berendezéseket kapnak.

Az AMP (Avionics Modernisation Programme) névvel illetett projekt elvégzését még 2004-ben nyerte el a Lockheed Martin, a 70 millió dolláros szerződés 111 gépre (minden A, B és C variáns) szólt és a tervek szerint 2012 májusára az utolsó három gép átadásával befejeződik.

Fotó: USAF ,

A modernizáció második fele, a RERP (Reliability Enhancement and Re-engining Program) elnevezésű projekt tartalmazza az önvédelmi rendszerek modernizálását, illetve továbbiak beépítését, a hajtóművek teljes cseréjét és a szerkezeti elemek átvizsgálását és szükség esetén megerősítését, cseréjét is. A munkálatokat a Lockheed Martin egyik üzemében végzik, amely a georgiai Marietta déli részén található Dobbins bázison épült. A program során több mint 70 főbb változás éri a gép sárkányszerkezetét, illetve fedélzeti rendszereit. A program egyik alappillére a General Electric CF6-80C2 hajtómű, mely 22%-os tolóerő-növekedést jelent a régi modellel szemben, 30 százalékkal rövidebb felszálló úthosszt és 58 százalékkal nagyobb emelkedőképességet biztosítva az óriásnak, jelentősen javítva így a gép repülési teljesítményén.

Ezen munkálatokat csupán 52 C-5M (49db C-5B, 2db C-5Cs és egy C-5A) gépen végzik el 2016-ig (ebben benne vannak a 3 prototípus is), tehát a Super Galaxy összes képességét csak a flotta fele kapja meg.

Előtte… ,

…. és utána ,

4 hozzászólás “Végéhez közeledik a Galaxy-k modernizációja”