Az Egyesült Államok után az M1 Abrmas harckocsi legnagyobb üzemeltetője Egyiptom, aki egy kicsit még tovább szeretné növelni tekintélyes járműparkját. A Védelmi Biztonsági Együttműködési Ügynökség (DSCA – Defense Security Cooperation Agency) által a napokban kiadott sajtóanyag szerint július 1-én tájékoztatták a Kongresszust, hogy Kairó újabb 125 db M1A1 beszerzését kívánja megvalósítani.
Az egyiptomi Abramsek számát bőven 1 000 fölé emelő beszerzés a szokott módon zajlana: az Egyesült Államokban legyártják a harckocsik elemit, bedobozolják, majd Egyiptomban összeszerelik a megérkezett kitekből az amerikai változatnál gyengébb, a szegényített urán komponenst nélkülöző páncélzattal rendelkező acélszörnyeket. (Ez egyébként érvényes mindegyik exportált M1-re, még az ausztráloknak leszállítottakra is.)

Az M1A1-eket összeszerelő egyiptomi üzem ,
Egyiptom az 1988-ban beindult program keretén belül, ezidáig 4 lépcsőben összesen 1 005 db M1A1 Abrams-et szerzett be: 1. szakasz – 555 db, 2. szakasz – 200 db, 3. szakasz – 125 db, 4. szakasz – 125 db. Ezek egy része már alaposabb modernizáláson esett át.
A 2007-ben megindult, a járműparkot 880 darabról 2012-ig 1 005-re emelő 4. szakasz 889 millió dollárba került, a dokumentumok alapján teljesen azonos tartalmú mostani beszerzés árcédulája 1,329 milliárd dollár. A Washington által leszállítandó csomag tartalma a következőképpen alakul: 125 db M1A1, 125 db M256-os löveg, 125 db M2-es géppuska, 250 db M240-es géppuska, 125 db AGT-1500 M1A1 gázturbina és váltórendszer, 120 mm-es tesztlövedékek, tartalék alkatrészek, képzés, logisztikai támogatás és technikai dokumentáció.

Az arab tavasz során az egyiptomi M1A1-esek az egyiptomi utakat járva gyakran szerepeltek fotókon, videofelvételeken ,