A US Navy régóta azon fáradozik, hogy a repülőgép-hordozóin minél kevesebb különböző típus üzemeljen, igyekeznek nagyobb számban alkalmazni azonos gépeket, vagy csak minimális különbségű alváltozatokat.
Nos, kezd megvalósulni az álomkép, hisz a USS George Washington (CVN-73) lett az első olyan hordozó, melynek fedélzetén csak egy családból származó merevszárnyú vadászbombázók üzemelnek. A ‘Dambusters’ század (VFA-195) kötelékében befejeződött a típusváltás, az egység visszatért a CVN-73 fedélzetére, de az F/A-18C Hornetek helyett immáron F/A-18E Super Hornet típussal repülnek. Ezzel az 5. hajófedélzeti ezred mind a négy századát Super Hornetek alkotják, egészen pontosan 44 gép.
A kép akkor lesz teljes, amint a George Washington fedélzetén szolgálatba áll a Super Hornet elektronikai hadviselésre specializált változata, az F/A-18G Growler is. Mivel a gépek rendszerei több mint 90 százalékban megegyeznek, így könnyebbé teszi a gépek üzemelését, mint most, hiszen jelenleg az EA-6B Prowlerekkel együtt települnek, mely nehezebbé teszi az alkatrész-ellátást.
Gratula az amiknak!
F35-ből most el kéne kezdeni a zavaró verzió kifejlesztését, nem? Egyébként idővel ismét két fajta gép lesz a hordozókon
4 században 44 gép? Nekem kicsit kevésnek tűnik. Ez lesz a standard feltöltöttség? Századonként 11 gép?
a képen lévő bácsinak nem lennék a helyében, amikor elszakad a fékezőkábel.
A Hidegháború alatt 12 gépes századok voltak a hajón, de hallottam már 13-14 gépesről is.
A hordozón maximum hány gép fér el?
Az attól függ, hogy milyen képességet áldoznak fel.
http://www.scribd.com/doc/37695/NATO-Order-of-Battle-1989
48. oldaltól. Láthatod, hogy akkoriban mi volt egy hordozón.
Jellemzően 4×12 csapásmérő / vadász volt, ehhez jött még 6-8 db Prowler, 4 E-2, régen még Vikingek is. Heliből 8-12 db-nál nem hiszen, hogy több lenne a hajón alapesetben.
„a képen lévő bácsinak nem lennék a helyében, amikor elszakad a fékezőkábel.” Nincs rá szó mennyire rettegnék ott dolgozni…:D
kösz a linket molni. :)
US NAVAL AIR POWER
A. Atlantic
1. Carrier Air Wing One (CVW1) –USS America (82-96)
VF-33 “Starfighters” –NAS Oceana: 12 F-14
VF-102 “Diamondbacks” – NAS Oceana: 12 F-14B
VA-85 “Black Falcons” – NAS Oceana: A-6E
VFA-82 “Marauders” – NAS Cecil Field: 12 F/A-18C (from A-7E, 87)
VFA-86 “Sidewinders” – NAS Cecil Field: 12 F/A-18C (from A-7E, 11/87)
VAQ-137 “Rooks” – NAS Whidbey Island: EA-6B ICAP II (regularly shifted between wings)
VS-32 “Maulers” – NAS Jacksonville: 8 S-3A (to -3B in 11/89)
VAW-123 “Screwtops” – NAS Norfolk: 4 E-2C
HS-11 “Dragonslayers” – NAS Jacksonville: SH-3
Az A-6E gépek száma nincs feltüntetve de az EA-6B-el eggyütt itt 6 harci század (vadász/csapásmérő) van ha jól látom.
„F35-ből most el kéne kezdeni a zavaró verzió kifejlesztését, nem? Egyébként idővel ismét két fajta gép lesz a hordozókon”
Az F-35 alapból képes lesz zavarásra és elektronikus támadásra. A NGJ-t (Next Generation Jammer) pedig úgy tervezik, hogy bármelyik F-35-ös hordozhassa.
@aerophyl
Ez stand off jamminget is jelent?
Természetesen.
Growlerhet mérhető képesség? A NGJ az konténeres lesz vagy ingerált?
Felhivatalosan mar elhangzott hogy a meglevo 24 db melle tovabbi F-18 SH kat akar a RAAF rendelni. A folyosoi pletyik egyarant szolnak 12 es 50 darabos rendelestol fuggoen hogy a merleg masik serpenyojeben levo F-35 sok szama hogyan valtozik.
A legvaloszinubb ( szerintem /0 a kovetkezo felallas
12 db F-18 Growler
36 db F-18 SH
50-60 db F-35
Ezt tamogatja :
6 db Wedgetail
2 db A 330 MRTT
5 db C-17A
cca 30 db C-130
meg a kicsik
Eleg utos legierolkodes lesz ha ezeket a Rafis fiuk lanyok mar megfeleloen lovagoljak is.
„Growlerhet mérhető képesség? A NGJ az konténeres lesz vagy ingerált?”
A számtalan amatőr kritikai észrevétellel szemben az F-35-ös a harci repülés szinte teljes spektrumát átfogja majd a teherszállítás és nehézbombázás (kis túlzással) kivételével.
Az NGJ konténeres (is) lesz.