|

Megköttetett a Mistral-üzlet

Közel másfél éve tart a bonyodalom a Mistral-osztályú helikopterhordozó dokkhajók miatti orosz-francia egyeztetések körül, azonban végre beérett a sok tárgyalás és a felek végre aláírták a szerződést.

Az ünnepélyes pillanatra a tegnapi napon került sor Szentpéterváron. A francia DCNS és az orosz Rosoboronexport között megkötött államközi szerződés értelmében a francia fél két darab Mistral-osztályú egységet gyártat le és ad át Oroszországnak a technikai dokumentációval és logisztikai támogatással megspékelve. Nem utolsó sorban a teljeskörű technológiai transzfer is a csomag része, így a másik két egységet Oroszországban építik majd meg. A szerződés két konkrét résztvevője a francia STX és az orosz OSK hajógyárak.

Mistral-osztályú helikopterhordozó

A kontraktus értékét nem hozták nyilvánosságra, de a hírek szerint eléri az 1 milliárd eurót (1.43 milliárd USD) is. Az első egység leszállítása 2014-ben lesz esedékes, míg testvérhajóját egy évvel később adják majd át.

A 199 méter hosszú, 22 ezer tonna vízkiszorítású Mistral-osztályú helikopterhordozó dokkhajók a helikopterek üzemeltetése és szállítása mellett képesek partraszállító egységek kiszolgálására is. A 18 csomós végsebességű típus iránt több ország (köztük Kanada) is érdeklődik.

Eddig két Mistral-osztályú hajó készült, mindkettő a Francia Haditengerészet számára. Az osztály névadó egysége, a Mistral (L9013) 2006-ban, míg a második példányt, a Tonnerre-t (L9014) rákövetkezendő esztendőben adták át (jelen pillanatban pedig Líbia partjainál tevékenykedik). 2009 áprilisában megkezdődött egy harmadik hajó építése is, a Dixmude névre keresztelt hordozót várhatóan jövő évben adják át. Korábban szó volt egy negyedik egység legyártásáról is, ám még nincsen konkrét megrendelés.

35 hozzászólás “Megköttetett a Mistral-üzlet”

  1. Már csak arra vagyok kíváncsi,hogy az orosz nagyhatalmi törekvéseket a történelem során már elszenvedő környező államok,most mennyire fogják összesz@rni magukat:D
    A muszkák helyében én egyet vinnék a balti tengerre,egyet a feketére,a többi 2-t a csendes óceánra.Sőt,3at is vinnék oda. Ott úgyis szaporodnak a fegyverek,mint a gomba,valamivel erősíteni kell az orszokonak is ott.

  2. Anno mikor Ausztralia eldontotte hogy kell neki egy ilyen kategoriaju hajo akkor vegeztek egy osszehasonlito vizsgalatot a Mistral es a kesobbi gyoztes Canberra class kozott. A vegeredmeny az lett hogy a ket hajo kozott van cca 5000 tonna kulonbseg vizkiszoritasban de kepessegben meg az utobbi majd ketszerese mindenben a Mistralnak.

    A hangarfedelzet nagysaga, a szallithato uzianyag mennyisege,stb stb.

    Ket dologban volt jobb a Francia. A sebessege 1 csomoval volt gyorsabb , mig a hatotavja meg 600 km rel hosszabb.

    Erre mondtak ( plane az arcedula atadasa utan ) hogy hasznalhatatlan hajot nem veszunk.

  3. Laci a jelenlegi állás szerint az első két Mistral megy Vladivostokba, a Csendes óceáni flottához a második kettő pedig Severomorszkba az északihoz. A balti és a fekete tengeri flottákat az új Ivan Gren és a felújított Ivan Rogov osztályok fogják erősíteni.

  4. Kuruc71

    Inkább 6,5 mint 5000tonna.Ami nagy különbség ekkora méretben.

    Az teljesen nyilvánvaló,hogy tök mind1,hogy a hordozód 100.000 vagy 106.000 tonna de az már nagyon nem mind1,hogy a hajód 21,300 tonna vagy 27,851 tonna.Ilyen mérteteknél az a kb 6500 tonna sokat jelent.A Camberra kicsit több mint 25%-al nagyobb a Mistralnál!Persze,hogy mindenben jobbak a mutatói.

    A tömegadatok a wikiről vannak.

  5. laci :Nem fogják összeszarni magukat. Jelenleg az oroszok erőssebbek bárkivel szemben a tengeren kivéve az amikkal .
    A 2020-ig beszerzésekben benne van 15 db fregatt és 15 db korvett meg 4 vagy 5 kisebb partra szálló hajó is meg a tengók ezek mellé jön majd a 4 mistral és 3 új nuki meghajtásu romboló .
    Bár kérdéses e hogy Kína még ezt is felültudja múlni .

  6. „A romboló az egyetlen olyan nem hordozó hajóosztály amiben az ami és az orosz besorolás fegyverzetben,vízkiszorításban képességekben kb megegyezik.”

    A légierőben is megtudna egyezni ,de csak az f-22 db számával .

  7. A romboló az egyetlen olyan nem hordozó hajóosztály amiben az ami és az orosz besorolás fegyverzetben,vízkiszorításban képességekben kb megegyezik.

    Rohadtul nem értek egyet. Mutass csak egy olyan orosz rombolót, amin Aegis szintű légvédelmi rendszer van és még sok egyéb más. A legújabb Arleigh Burke rombolók szinte akkorák, mint egy ’80-sa évek beli Tico rakétás cirkáló. A képességeiben meg már túl is haladta úgy igazából…

  8. „Hát nem tudom. Én egy nagy döggel szívesebben szállnék le a legutolsó számozatlanon, mint az 5-ösön. Igaz, nem vagyok pilóta :D

    Elore szolok hogy reszemrol a dolog talalgatas, esetleg egy kicsit tobb mivel a Canberrainkon is hasonlo a felallas.

    A helyzet az hogy ertelem szeruen nem a pilcsi hatarozza meg hogy hova fog leszalni mivel o csak a helyet latja es abban gondolkodik mig a fedelzetiek a lifteket kezelik a fedelzeti koreografiat tartjak fen. A szallitasi utvonalakat biztositjak valamint a biztonsagi eloirasokat.

    Ha jol gondolom a MISTRAL tatjan van egy lift. Magyaran ha oda szallnal le akkor mar blokkoltad is az egesz fedelzetet mert se le se fol nem jon semmi onnantol.

  9. Az esetleg eszedbe sem jutott,hogy egy romboló nem csak légi célok ellen jó???Mert felszíni célok elleni fegyverzetben köszönő viszonyban sincs egy Tico meg egy Udaloy főleg a 2-es széria.

    A moduláris VLS-be tölthető Harpoon is. 96 cella van. Sakkozd ki, hogy milyen variációban mi tölthető bele.

    Úgy mellesleg mikor kerül egy romboló olyan közel bármihez, hogy a siker valós esélyével indítson? Úgy szeretném tudni, hogy nem másodvonalas haditengerészeteket leszámítva mikor tud indítási távolságba kerülni egy romboló egy másik hajóhoz és honnan jön a célinformáció…?

    Egy AB képes vízi célok támadására, csak éppen minek…? Nem az a fő feladata. Légvédelem és ASW. Ha meg ezen akarod mérni, akko ea VLS-be pakolj sok Harpoon-t, oszt hajrá. Az Udaloy légvédelme a saját védelmére korlátozódik és nem egy kötelék védelmére.

  10. molni

    Ra tapintottal egy lenyeges pontra. A celadatok a celfelderites. A problema az hogy a legtobb adat az utan hogy egy flotta hajo elhagyta a kikotojet es berkezik a foldi legi felderito rendszerek hatosugaraba, csak muholdal lehet kovetni. Azzal viszont nagyon konyen. Az az a muholdak a kulcsok. Leloni oket nem nagyon lehet mert akkor azzal nagyon konyen eszkalalodhatnak a dolgok es nagy reszuket nem is konyu.

    Az az kihajoztal es ha akarod ha nem de nyomonkovetnek. Ez alol csak a tengok a kivetelek.

  11. @maxim

    Vagy de.

    http://vnfawing.com/forum/viewtopic.php?t=739&sid=46b9728938aa9d2148e94e61549674eb

    Törölték akkor azt a Harpoon fejlesztést? A ’80-as évek óta van függőleges indítású Harpoon tengóról. Az átmérője centira akkora, mint az SM-2-é. Elfér a tubusban.

    Cifu is azt írta, hogy Harpoon mehet VLS-ből, ahogy a wiki is.

    Lehet, hogy téves, de én több utalást és technikai adatot találok, ami arra utal, hogy igenis lehetséges a VLS + Harpoon.

  12. Az MK-13 sok mennek ki a divatbol foleg az OHP osztalyal. Sok van ugyan meg belole de korszeru egysegeken meg hasonlot sem alkalmaznak mar jo ideje.

    Mondjuk meg van az az elonye hogy univerzalis HARPOON SM-1R SM-2 is indithato rola, de ha hirtelen bukkan fel egy falka raketa akkor nagyon lassu.

    Nem veletlen lett rendszeresitve az MK-13 melett a VLS is pl a mi OHP fregattjainkon.

    OFF :

    Hogy tudok fotot beszurni a hsz-hez ?

    ON