Újabb adag MiG-29K Indiának

Az orosz MiG vállalat részéről a tegnapi napon bejelentették, hogy májusban leszállítottak az Indiai Haditengerészet számára egy újabb adag MiG-29K/KUB típusú hajófedélzeti üzemre tervezett vadászbombázót.

A 2009 októberében leszállított és 2010 februárjában szolgálatba állított első két MiG-29K és két MiG-29KUB, valamint a 2010 végén átadott további két példány után a napokban újabb 5 darabbal (4 együléses és 1 kétüléses) bővült az Indiai Haditengerészet gépparkja, így már összesen 11 darab orosz gyártású hajófedélzeti vadászbombázóval rendelkeznek. A MiGek mellett egy szimulátort és egyéb kiszolgálóberendezéseket is átadtak a megrendelőnek az orosz konstruktőr hétfői közleménye szerint. A gépek korábbi társaikhoz hasonlóan a Black Panther, azaz Fekete Párduc századhoz kerültek. Az INS Vikramaditya megérkezéséig a század gépei a Goa haditengerészeti bázison települnek, innen hajtják végre kiképzőrepüléseiket.

2004-ben India 740 millió dollárért vásárolt16 darab MiG-29K és KUB típusú vadászbombázót. A 12 együléses és 4 kétüléses (+ 30 opció) gép miatt az oroszok újraindították a típus fejlesztését, India új elektronikai eszközök és fegyverzet integrációját kívánta, ami ahogy korábban említettük, komoly fejfájást okozott az orosz szakembereknek. A fejlesztést úgy tűnik sikerült befejezni, ám nem volt problémamentes a típus szolgálatba állása. Ennek ellenére tavaly márciusban érvényesítették opciós jogukat és újabb 29 darab vadászbombázót rendeltek, melyeknek leszállítása jövőre kezdődik.

Persze felmerül, hogy minek nekik annyi gép, hiszen az oroszoktól vásárolt, elhúzódó felújítási munkákkal sújtott, ám várhatóan 2013-ban már szolgálatba álló INS Vikramaditya (ex-Gorskov) fedélzetére csak 24 darab MiG fér el, a többi továbbra is marad a szárazföldön, maximum rotálva üzemelnek a hordozóról, hiszen India saját tervezésű repülőgép-hordozó hajója még egy ideig biztosan nem készül el…

A MiG-29K/KUB Fulcrum-D a nálunk is jól ismert “29-es” hajófedélzeti üzemelésre tervezett változata. A típus megerősített főfutókat, valamint felhajtható és korrózióálló szárnyakat kapott, mitöbb nőtt a tárolható belső üzemanyagmennyiség. A hajtómű védelmét is fokozták, ha esetleg madár vagy egyéb nem kívánatos tárgy kerülne a szívócsatornába. A gépek modern avionikája a 21. századnak megfelelően került kialakításra, javítottak az orosz gépekre nem jellemző ergonómián, többfunkciós kijelzők kerültek beszerelésre, valamint a gépek orrába a szintén többfunkciós Zhuk-ME radar került. A típus KUB jelzésű, kétüléses, oktatópéldányai az együlésessel megegyező képességeket birtokolnak, azonban hatótávjuk valamelyest rövidebb a hátsó ülés által kiszorított üzemanyagmennyiségnek és a nagyobb tömegnek köszönhetően.

httpv://www.youtube.com/watch?v=6ycCyvCYp5I

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Görök Mirage-ok Indiának?

Görök Mirage-ok Indiának?

India lehet a KC-390 legújabb megrendelője

India lehet a KC-390 legújabb megrendelője

Végrehajtotta szűzrepülését a Tu-160M első példánya

Végrehajtotta szűzrepülését a Tu-160M első példánya