Két kerékre szállt le egy görög F-16 Fighting Falcon, miután felszállás során elhagyta az orrkerekét. A pilóták a sérült géppel sikeres kényszerleszállást hajtottak végre.
Ma délelőtt, helyi idő szerint 11 óra 6 perckor az Araxos bázisról történő felszállás közben a Görög Légierő egyik Lockheed Martin F-16D Block 52+ típusú vadászbombázójának orrfutójáról levált az orrkerék. A pilóták – felismerve a veszélyt – jelentették az esetet az irányítótoronynak és visszafordultak a repülőtérre. Az orrfutó hiányában nem a szokásos módon szálltak le a kétkerekű masinával, hanem aerodinamikai fékezést alkalmazva a lehető legtovább próbálták a gépet a főfutókon egyensúlyozni, majd leengedték a kerék nélküli futótagot is, ami meglepő módon nem rogyott be a hatalmas erőhatás alatt, így a súrlódástól némileg megkopott futószáron kívül nem érte sérülés a gépet, kétfős személyzete is épségben megúszta a kalandot.
A gép (a hírek szerint) egyébként a Peace Xenia IV program keretében 2005-ben megrendelt utolsó 30 darab (+10 opció) F-16C/D Block 52+ verziójú Falconok egyike volt, melyek leszállítását 2009-ben kezdték meg. Hogy mi áll az amúgy jól rögzített (és a felszállás előtt kötelezően leellenőrzött) orrfutó elvesztése mögött, még vizsgálják.
Ilyenkor nem repülik ki a naftát a gépből? csak mert könnyebb lenne az egész madár, ergo csökkenne a robbanás-gyulladás meg berogyás veszély…
A pilóták hogyan vették észre?
Tudtommal kényszerleszállásnál, ha van idő rá kiengedik az üzemanyagot. :O
A pilóták hogyan vették észre?
Nem bafalfasz magyarok, akiknél hasraszáll egy gép, mert senki nem nézte, hogy nyit futót a gép sem.
Az AP blogon volt anno egy bejegyzés a görögöknél tett látogatásról. Ott minden leszálló gépet figyel egy ember. 2 órás váltásokban adnak szolgálatot asszam a pilóták (!), ezen felül minden gép vészhelyzeti ellenőrző listájából is van azon a helyen, hogy vész esetén „közös nyelvet” beszéljenek.
Ennyi. A fenti megjegyzés lényegben az AP blogon is szerepelt, csak polkorrektebben. Sajnos nem tudom megkeresni a bejegyzést, mert az AP blog nem használ címkéket és a blog.hu keresője nem túl jó.
Bocs, mégiscsak használ címkét, de így sem találom…
Nem lehet, hogy egy régebbi változatú F-16-os kerekét rakták fel a gépre, nem ez lenne az első esett.Esetleg rosszul csavarozták fel?
Molni!
Erre gondolsz?
http://airbase.blog.hu/2010/06/09/a_jon_tenger_kalozai
Sajnos a leszállásfigyelő fülkéről készült fotót kitöröltették a görögök. Csak egy üvegezett házikó volt az oldalához húzott földdel, de mégis.
:-(
Devil
Tudtam, hogy azért nem taláom, mert rossze helyen keresem. 5 perce jutott eszbe, hogy talán nálad is olvastam. Azért az is szó, mert egyes részek hiányoznak a szövegből, amire emlékszem. Lehet, hogy az Aero-ban vagy a Pléhvarjúban olvastam. bővebben.
:)
Azaz mégsem a gépben ülő pilóták vették észre.