|

Földre kényszerülve a lengyel MiG-29-esek

A Lengyel Légierő parancsnokának, Lech Majewski altábornagynak a közelmúltban kiadott utasítása alapján a földön vesztegelnek a Lengyel Légierő MiG-29-esei. Mindennek hátterében az a május 5-ei incidens áll, melyben a Malborkban állomásozó 41. Század egyik gépének hajtóműve repülés közben leállt. A gépet pilótája probléma nélkül le tudta tenni, semmilyen kárról nem érkezett hír.

[singlepic id=1605 w=584]

A géppark átvizsgálása jelenleg is folyik, befejeződéséig a lengyel Fulcrumok nem repülhetnek. A reptilalom miatt a lengyel Fulcrum pilóták hazai és külhoni gyakorlaton is hoppon maradtak: nem repülhettek a malborki Eagle Talon gyakorlaton, ahogy 7 MiG-29 pilóta úgymond hiába repült ki május 2-án a spanyolországi Albacte légibázisra, a felszállási tilalom végett nem tudtak aktívan részt venni a Tactical Leadership program repüléseiben, csak nézhették a szintén kirepült 5 db F-16-oson repülő kollégáikat.

16 hozzászólás “Földre kényszerülve a lengyel MiG-29-esek”

  1. „…ahogy 7 MiG-29 pilóta úgymond hiába repült ki május 2-án a spanyolországi Albacte légibázisra, a felszállási tilalom végett nem tudtak aktívan részt venni a Tactical Leadership program repüléseiben, csak nézhették a szintén kirepült 5 db F-16-oson repülő kollégáikat.”

    Aztakurva…. Mi vajon mikor tartunk majd itt, hogy egyszerre 12 gépet (5+7) ki tudunk küldeni külföldi gyakorlatra, és még marad otthonra is készültséget adó légvédelem? Persze tudom, könnyű rávágni, hogy a jóval nagyobb beszerzett gépmennyiség teszi lehetővé ezt a lengyeleknek, de ilyen nagyszabású kitelepülés akkor sem volt a Magyar Légierő életében, amikor hivatalosan százas nagyságrendű volt a gépállomány a nyolcvanas évek legvégén… ( MiG-21 + MiG-23 + SU-22 )

  2. Én azzal is beérném ha 4 gépünk védené a balti országok légterét, 2 itthoni készültség, 4 kiképzőrepülések, 2 javítás/karbantartás alatt lenne és ez hónapokig probléma nélkül menne nekünk.

  3. Sajnos, már azzal is be kell érnünk, hogy kap a sereg, 7 db páncélozott Rába teherautót, meg 2 db. szintén páncélozott mentőautót. :)Minap, interjúban, ezt a vezérkari főnök, komoly eredménynek minősítette, tekintve a sereg költségvetési helyzetét.
    Komolyabb fegyverek beszerzéséről ne is álmodjunk.
    Most már ez tisztán látszik.

  4. Gondolom semmi új hír azzal kapcsolatban nincs.
    Max., érdeklődhettünk, ha már sajtót kapott a dolog, de gondolom a sógorok nem adták ingyen, mi meg visszaléptünk. :)
    Olyan balfékek csak mi lehettünk, hogy ingyen adtunk 70 db T-72-est Iraknak.
    Már azért, totál semmiért nem dobálja a tankokat.

  5. Üdv!

    „És azzal is beérném, ha agyonlőné valaki az egész 20 év garnitúrját.”
    Molninak, ha nem is mindig, de most feltétlenül igaza van.

    Azonban:
    „Reálisan gondolkodó nem beszerzésről álmodik. Inkább arról, hogy a meglevő technikáz üzemeletessük.”
    Példának okáért helikopterekből lassan nem lesz meglévő, de említhetném az Igla kivonását is..

  6. Killer Clown

    „Olyan balfékek csak mi lehettünk, hogy ingyen adtunk 70 db T-72-est Iraknak.”

    Mit számít már? Kb. 20 évvel ezelőtt még több, mint 800 harckocsi volt hadrendben a Honvédségnél, főleg T-54, T-55, de Tatán már akkor is T-72 tankok voltak, sőt, még néhány T-34 is maradt mutatóba. Na, ebből a 800 harckocsiból maradt mára hadrendben kőkemény 15 T-72, ami arra jó, hogy hátha nem tűnik fel a sajtónak, hogy a naaagy hadgyakorlatok alkalmával mindig ugyanaz a 3 tank vonul fel-alá Szomódon! :-(( Ha nem adták volna oda ingyen azt a 70 tankot, akkor ennyivel több várná a feldarabolását a HM Inkurrencia bázison…

  7. Példának okáért helikopterekből lassan nem lesz meglévő, de említhetném az Igla kivonását is..

    Az Igla legalább az ellenséggel – lásd felső vezetés – harcban állva esett el. Az ellövése legalább valamiféle tapasztalatot ad. A bibi az, hogy ennél kisebb léptékű lövészet cirka minden 2. évben kelle, hogy legyen. Minimum az instruktoroknak indítani kellene. Asszem a jenkiknél, aki X ideig nem indít, az elveszi az oktatói minősítését.

    (Bár lehet, hogy ez megváltozott, mert ez irgalmatlan rég olvastam. Már azt sem tudom, hogy hol…)

  8. A lényeg, hogy rendben talajt fogott a gép és nem járt úgy, mint „Topi” gépe…
    Ezzel az esettel kapcsolatban is számtalan kérdés merül/merülhet fel:
    – mennyi „idős” volt a hajtómű(nagyjavítás után, félidőben, pont előtte)
    – a cikk nem említi, de nem lehet, hogy egy madrat beszippantott a gép? – bár ez talán elhanyagolható faktor
    – mit repült előtte a gép (sima őrjárat vagy műrepülés), milyen idő volt (hüvős, meleg stb.)
    A 29-re komolyan számítanak lengyel barátaink, így reméljük nem lesz komoly gond a hajtóművekkel, s talán jövőre találkozhatunk Kecskeméten a lengyel MiG-29-kel is!