A Lengyel Légierő parancsnokának, Lech Majewski altábornagynak a közelmúltban kiadott utasítása alapján a földön vesztegelnek a Lengyel Légierő MiG-29-esei. Mindennek hátterében az a május 5-ei incidens áll, melyben a Malborkban állomásozó 41. Század egyik gépének hajtóműve repülés közben leállt. A gépet pilótája probléma nélkül le tudta tenni, semmilyen kárról nem érkezett hír.
[singlepic id=1605 w=584]
A géppark átvizsgálása jelenleg is folyik, befejeződéséig a lengyel Fulcrumok nem repülhetnek. A reptilalom miatt a lengyel Fulcrum pilóták hazai és külhoni gyakorlaton is hoppon maradtak: nem repülhettek a malborki Eagle Talon gyakorlaton, ahogy 7 MiG-29 pilóta úgymond hiába repült ki május 2-án a spanyolországi Albacte légibázisra, a felszállási tilalom végett nem tudtak aktívan részt venni a Tactical Leadership program repüléseiben, csak nézhették a szintén kirepült 5 db F-16-oson repülő kollégáikat.
Én kárpótlásként a spanyolhonban ragadt pilcsiket feltenném repülni a 2 üléses f16-sokora és f18 asokra. :)
„…ahogy 7 MiG-29 pilóta úgymond hiába repült ki május 2-án a spanyolországi Albacte légibázisra, a felszállási tilalom végett nem tudtak aktívan részt venni a Tactical Leadership program repüléseiben, csak nézhették a szintén kirepült 5 db F-16-oson repülő kollégáikat.”
Aztakurva…. Mi vajon mikor tartunk majd itt, hogy egyszerre 12 gépet (5+7) ki tudunk küldeni külföldi gyakorlatra, és még marad otthonra is készültséget adó légvédelem? Persze tudom, könnyű rávágni, hogy a jóval nagyobb beszerzett gépmennyiség teszi lehetővé ezt a lengyeleknek, de ilyen nagyszabású kitelepülés akkor sem volt a Magyar Légierő életében, amikor hivatalosan százas nagyságrendű volt a gépállomány a nyolcvanas évek legvégén… ( MiG-21 + MiG-23 + SU-22 )
Plusz még ott vannak a TM-en Cambrai-ban is.
Nekem is ez jutott eszembe mikor a cikket olvastam.
Nekünk nagyon „messze” van Varsó.
Én azzal is beérném ha 4 gépünk védené a balti országok légterét, 2 itthoni készültség, 4 kiképzőrepülések, 2 javítás/karbantartás alatt lenne és ez hónapokig probléma nélkül menne nekünk.
És azzal is beérném, ha agyonlőné valaki az egész 20 év garnitúrját. A többi utána már csak menni fog egy új vezetssel, aki tudja, hogy elkúrás estén mi vár rá…
Mán mgint a Molninak van igaza :-) :-)
Itt sem ártana egy „kínai típusú” tisztogatás a közéletben.
Sajnos, már azzal is be kell érnünk, hogy kap a sereg, 7 db páncélozott Rába teherautót, meg 2 db. szintén páncélozott mentőautót. :)Minap, interjúban, ezt a vezérkari főnök, komoly eredménynek minősítette, tekintve a sereg költségvetési helyzetét.
Komolyabb fegyverek beszerzéséről ne is álmodjunk.
Most már ez tisztán látszik.
Reálisan gondolkodó nem beszerzésről álmodik. Inkább arról, hogy a meglevő technikáz üzemeletessük.
Nekem is van egy álmom, hogy a létszámot feltöltik elégséges szintre. De nem a vezetésben (HM-ben)!!!
Azzal a tervvel mi van mostanában, hogy az Osztrák hadsereg által most leépített tüzérségi eszközöket és harckocsikat vesszük meg gombokért?
Gondolom semmi új hír azzal kapcsolatban nincs.
Max., érdeklődhettünk, ha már sajtót kapott a dolog, de gondolom a sógorok nem adták ingyen, mi meg visszaléptünk. :)
Olyan balfékek csak mi lehettünk, hogy ingyen adtunk 70 db T-72-est Iraknak.
Már azért, totál semmiért nem dobálja a tankokat.
Üdv!
„És azzal is beérném, ha agyonlőné valaki az egész 20 év garnitúrját.”
Molninak, ha nem is mindig, de most feltétlenül igaza van.
Azonban:
„Reálisan gondolkodó nem beszerzésről álmodik. Inkább arról, hogy a meglevő technikáz üzemeletessük.”
Példának okáért helikopterekből lassan nem lesz meglévő, de említhetném az Igla kivonását is..
„Olyan balfékek csak mi lehettünk, hogy ingyen adtunk 70 db T-72-est Iraknak.”
Mit számít már? Kb. 20 évvel ezelőtt még több, mint 800 harckocsi volt hadrendben a Honvédségnél, főleg T-54, T-55, de Tatán már akkor is T-72 tankok voltak, sőt, még néhány T-34 is maradt mutatóba. Na, ebből a 800 harckocsiból maradt mára hadrendben kőkemény 15 T-72, ami arra jó, hogy hátha nem tűnik fel a sajtónak, hogy a naaagy hadgyakorlatok alkalmával mindig ugyanaz a 3 tank vonul fel-alá Szomódon! :-(( Ha nem adták volna oda ingyen azt a 70 tankot, akkor ennyivel több várná a feldarabolását a HM Inkurrencia bázison…
Példának okáért helikopterekből lassan nem lesz meglévő, de említhetném az Igla kivonását is..
Az Igla legalább az ellenséggel – lásd felső vezetés – harcban állva esett el. Az ellövése legalább valamiféle tapasztalatot ad. A bibi az, hogy ennél kisebb léptékű lövészet cirka minden 2. évben kelle, hogy legyen. Minimum az instruktoroknak indítani kellene. Asszem a jenkiknél, aki X ideig nem indít, az elveszi az oktatói minősítését.
(Bár lehet, hogy ez megváltozott, mert ez irgalmatlan rég olvastam. Már azt sem tudom, hogy hol…)
A lényeg, hogy rendben talajt fogott a gép és nem járt úgy, mint „Topi” gépe…
Ezzel az esettel kapcsolatban is számtalan kérdés merül/merülhet fel:
– mennyi „idős” volt a hajtómű(nagyjavítás után, félidőben, pont előtte)
– a cikk nem említi, de nem lehet, hogy egy madrat beszippantott a gép? – bár ez talán elhanyagolható faktor
– mit repült előtte a gép (sima őrjárat vagy műrepülés), milyen idő volt (hüvős, meleg stb.)
A 29-re komolyan számítanak lengyel barátaink, így reméljük nem lesz komoly gond a hajtóművekkel, s talán jövőre találkozhatunk Kecskeméten a lengyel MiG-29-kel is!