Megkezdődött az első F125-ös fregatt építése

Reinhard Schütte, a német védelmi technológiákért és beszerzésekért felelős hivatal igazgatóhelyettesének a Blohm + Voss hamburgi hajógyárában végrehajtott május 9-i gombnyomása beindította a Német Haditengerészet számára készülő F125-ös fregattok fizikai megvalósulásának folyamatát. Ez még csak a lemezvágások kezdetét jelenti, a hajó gerincfektetésére a tervek szerint idén novemberben kerül majd sor, az első „fregatt” átadása pedig 2016-ban lesz esedékes. Jelenleg 4 hajóra van érvényes rendelés, melyek közül az utolsót 2018-ban tervezik átadni, amiből látható, hogy a német hajógyári munkások nem fognak unatkozni.

Jelen esetben a fregatt megjelölést egyébként érdemes idézőjelbe tenni, lévén az ARGE F125 csoport, azaz a ThyssenKrupp Marine Systems és a Friedrich Lürssen Werft által megalkotott hajóosztály 7 000 tonna körüli, így a fregatt besorolás némiképp becsmérlően hat…

F125

Így fog kinézni | Forrás: ARGE F125 ,

Az F125 osztály megalkotásakor szempont volt, hogy ezen hadihajók a kollégákkal történő esetleges vagdalkozás mellett alkalmasak legyenek békefenntartó, béketeremtő és aszimmetrikus jellegű műveletekben történő részvételre is. Ezek egyik következménye, hogy a fedélzetükön a csöves fegyverzet szélesebb kalibertartománya sorakozik fel, nem halálos fegyverekkel – vízágyúk – kiegészülve. Szintúgy ezt támogatja, hogy az elvárások alapján kivitelezhetőnek kell lennie, hogy a hajók akár 2 évig is távol legyenek hazai kikötőjüktől – természetesen váltott legénységgel (és évi 5 000 órányi aktív üzemmel). Az F125 kapcsán a Német Haditengerészet két, 105-120 fős legénységet vezet be, melyeket 4 havonta váltogat majd.

Ha pedig a hajók leendő paraméterei közt akarunk mazsolázgatni, akkor elmondható, hogy egy 150 méter hosszú, maximális szélességén 18 méter széles hadihajókról lesz szó, melyek vízkiszorítása az említett 7 000 tonna körül fog mozogni. Fegyverzetük kapcsán elmondható, hogy az eredeti tervekben szerepelt egy 155 mm-es tarack, illetve MLRS rendszer is, ám ezek hadihajóra történő telepítése akadályokba ütközött, az elképzelést szanálták.

Csöves vonalon a „nagyfőnök” szerepét egy Otobreda 127/64-es hajóágyú látja el, melyhez rendszeresítésre kerül majd a Vulcano név alatt fejlesztés alatt álló precíziós muníció. Ezen felül megtalálható lesz a fedélzeten 2 db 27 mm-es Mauser MLG 27 távirányítású gépágyú, 5 db, szintén távirányítású Oto Melara Hitrole-NT géppuska és 2 nem távirányítású 12,7 mm-es is.

MLG27 távirányítású gépágyú

Egy Mauser, illetve most már Rheinmetall által szállított MLG27 állás az egyik Elba-osztályú ellátóhajó fedélzetén | Fotó: Rebell18190 ,

Offenzív rakétás vonalon jelenleg a Harpoon szerepel az eszköztárban, amit a későbbiekben a Saab Bofors Dynamics RBS-15-ösének fejlesztés alatt álló, Mk. IV változata vált majd le, lehetővé téve hajók és szárazföldi célpontok elleni támadást is.

A levegőből érkező támadások ellen a védelmet 2 RAM indítóállás adja – egy a híd előtt, egy pedig a helikopterhangár tetején. És ha már így szóba került a helikopterhangár: az F125-ösök 2 NH90 méretű helikopter tudnak majd elszállásolni.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Komoly megrendelést kapott Németországtól az Airbus

Komoly megrendelést kapott Németországtól az Airbus

Új európai szállítógép készül

Az Airbus H145-ösökkel pályázik Németországban

Az Airbus H145-ösökkel pályázik Németországban

HTKA Hírhalom 2019. 15. hét

HTKA Hírhalom 2019. 15. hét