Az Iveco a múlt héten lezajlott LAAD 2011 (Latin America Aero and Defense) kiállításon és vásáron mutatta be a brazil haderővel karöltve kifejlesztett, 6×6-os kerékképletű, moduláris rendszerű páncélozott szállító harcjárműjének, a VBTP-MR-nek prototípusát. Mely egyébként a LAAD végeztével el is indult a brazil hadsereg Marambaia-ban található tesztpályájára.

A LAAD 2011-en kiállított VBPT prototípus | Fotó: Tamir Eshel, Defense-Update ,
Mindezzel párhuzamosan az IVECO legyárt egy 16 darabos előszériát, illetve elkezdni a Sete Lagoas-ban található gyártelepének bővítését. A 2001-ben megnyitott gyárüzem 75 millió dolláros bővítésével lehetővé válik a VBTP-MR Brazíliában történő gyártása – ami pedig feltétele volt annak a 2009 végén megköttetett szerződének, melyben Brazília 2 044 jármű beszerzésére és 20 éves logisztikai támogatására formált igényt. A Sete Lagoas-i üzem ezzel párhuzamosan az Iveco civil termékeinek katonai használatra alkalmassá tételét is végzi majd ezentúl.

Iveco VBTP | Fotó: Omar Freire/Imprensa MG ,
Az Iveco járgánya – melynek egyik feladata Brazília kivénhedt EE-11 Urutu gépparkjának nyugdíjazása – természetesen moduláris rendszerű és értelemszerűen több változatban kerül majd rendszeresítésre a brazil haderőnél. Az Iveco a LAAD 2011 során az offenzív fegyverzettel ellátott azon változatot prezentálta, melynek fegyverzete az izraeli Elbit UT-30 nevezetű, távirányítású torony – a 30 mm-es gépágyút és a 7,62-es géppuskát a „szokásos” opto-elektronikai érzékelők veszik körül, illetve az UT-30 lehetőséget biztosít 2 db Spike tankelhárító rakéta elhelyezésére is. A tornyokból „több százat” szállít majd a brazil Aeroeletronica egy idén januárban elnyert, 260 millió dolláros szerződés értelmében.
http://www.youtube.com/watch?v=-4a8ODHNbuA
A brazil követelményeknek megfelelően kétéltű, maximálisan 18 tonna tömegű harcjármű természetesen szállítható lesz C-130-as a még születőben lévő KC-390 által is.