Bár a líbiai hadművelet miatt most a figyelem középpontjában állnak a brit Eurofighter Typhoon típusú vadászbombázók, a rengeteg lerepült bevetés azonban előhozott egy tavalyi hiányosságot is.
Április 15-én egy parlamenti jelentésből derült ki, hogy a tavalyi év folyamán 5 kiképzett Typhoon-pilóta sem repülhetett, mivel nem volt elég pótalkatrész, így fokozatosan egyre kevesebb gép emelkedhetett a levegőbe, ennek köszönhetően többen nem voltak képesek lerepülni a bevethetőséghez előírt repült órákat sem. A logisztikai hiányosság érintette a kiképzést is, a Brit Királyi Légierő (RAF) 48 kiképzett Eurofighter-pilótájából csupán 8 teljesítette az éles csapásmérő bevetések végrehajtásához szükséges kiképzési feladatokat.
A hibák ellenére ők most az ászok Líbiában, a RAF történetében először dobtak le bombát a Typhoonok, megsemmisítve ezzel két tankot Misztráta közelében. Liam Fox védelmi miniszter április 14-én tartott beszédében elmondta, hogy az utánpótlás folyamatának megszervezése kritikán alulira sikerült, így nem érkeztek meg időben az igényelt alkatrészek. Azonban kihangsúlyozta, hogy „a Eurofighter projektet immáron ellenőrzésük alatt tartják és jó úton halad.”
Ez azonban kissé púderezett nyilatkozat volt, a háttérben sajnos kannibalizációval tartják életben a jelenleg repképes flottát, hogy elégséges repülőgépet állítsanak ki a velük szemben támasztott feladatok teljesítésére. A védelmi minisztérium tájékoztatása szerint a pótalkatrészekkel kapcsolatos problémák elhúzódhatnak egészen 2015-ig is és nem csak a szigetországra jellemző, hanem az összes Typhoon-üzemeltető hasonló problémával küszködik.