A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
Miközben Indiában folyik a Mi-35-ös helikopter leváltására kiírt tender, a harci helikopter flotta bővítését részben hazai forrásokból oldják meg – a légierő tervei között szerepel 65 Light Combat Helicopter (LHC) beszerzése, melyet a hazai Hindustan Aeronautics Ltd. (HAL) fejleszt 2006-tól kezdődően. Az 1,4 milliárdos fejlesztés keretében a légierő 2013-tól veheti át az első példányokat. A gyártója által az európai Eurocopter Tiger és a kínai Z-10-esnél is jobb típusnak kikiáltott helikopter maximális felszálló tömege 5,5 tonna, fegyverzetébe a beépített 20 milliméteres gépágyún kívül megtalálhatók légiharc-rakéták, irányítatlan rakéták és bombák, gránátvető és még radargyilkos rakéta is. Az Indiai Légierőn kívül a hadsereg is rendszeresítését tervezi, az összes mennyiség 179 darabra rúg.
Március 15-án elvégezte első hazai repülését a Thai Királyi Légierő új vadászgépe. A kétüléses JAS-39D az ország déli részén található Surat Thani légibázisról szállt fel, pilótafülkéjében Jackkrit Thammavichai századparancsnokkal, valamint a hátsó ülésben a Svéd Légierő képviselőjével.
Az első körben megvásárolt hat darab Gripen február 22-án érkezett meg Thaiföldre a légierő 701. Sharks századához.
Mindeközben a légierő küldöttségében hat pilóta megérkezett Svédországba, hogy megkapják a kiképzést a Gripenre. Ők a következő hat hónapot töltik a skandináv országban, ahol megkezdik a gyakorló repüléseket a Svéd Királyi Légierő gépein.
Zátonyra futottak az orosz Mistral beszerzéssel kapcsolatos tárgyalások, ugyanis a két fél nem tud megegyezni az egységek árában. Míg Franciaország 1,15 milliárd dollárt kér két hajóért, addig az oroszok nem hajlandóak azokért többet fizetni 980 milliónál, így az idáig tartott több tárgyalás után is fennáll a patthelyzet. Oroszország további tárgyalások útján próbál majd megegyezni Nikolas Sarkozy francia elnökkel.
Az EADS-nál végleg eldöntötték, hogy nem támadják meg a döntést, miszerint a Boeing nyerte a KC-X programot. Az EADS NA vezérigazgatója, Ralph Crosby elmondta, hogy a versenyből az a cég került ki győztesen, aki árban alá tudott licitálni ellenfelének, a Boeing pedig 4 milliárd dollárral kevesebbet kért a 179 tankerért.
Megérkeztek Brazíliába a légierő új UH-60L helikopterei közül az első gépek. A két forgószárnyas, mely az első kettő a nyolc megrendelt gépből, február 13-án hagyta el a Sikorsky telephelyét, majd 16 nappal később érkezett meg Dél-Amerika legnagyobb országába. A H-60L jelzéssel illetett helikopterek a Panther századhoz kerülnek a Santa Maria légbázisra, ahol a már negyven éve üzemelő UH-1H-kat váltják le.
Az Airbus Military sikeresen befejezte az A400M fáradási tesztjeit, melyek szükségesek ahhoz, hogy a típus megkapja a polgári típusalkalmassági bizonyítványt. A teszteket az MSN5001 jelzésű gépen hajtották végre az utóbbi egy évben, ami alatt 1665 ciklusnyi használaton ment keresztül, ez ötszöröse a legnagyobb várható egy éves használatnak. A tesztek persze ezzel nem állnak le, 2012 közepéig 25 000 repült órányi terhelésnek teszi ki a próbapéldányt, ez a típus maximálisan
tervezett élettartamának mintegy két és félszerese.
Lehet hogy Irán megkezdte 1 újabb lépcsőjét az önellátásnak. Bár nem vagyok biztos benne de a képek árulkodók. Úgy tűnik mintha az átalakított F5 gépek más hajtóművet kaptak volna?
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/4/6/2/1886264.jpg
http://www.patricksaviation.com/files/photos/550/39322.jpg
Az eredeti pedig ilyen volt:
http://www.patricksaviation.com/files/photos/550/38228.jpg