|

Újra levegőben az X-47B!

Alig egy hónappal a februári első repülése után újfent levegőbe emelkedett a Northrop Grumman és a US Navy demonstrátor repülőgépe, az X-47B UCAS-D.

Február 4-i első repülései utáni kiértékeléseket követően március 1-jén és 4-én is levegőbe emelkedett a pilóta nélküli, csupaszárny repülőgép. A 39 perces második repülés alatt 7500 lábra (2286 méterre) emelkedett, sebessége elérte a 200 csomót (370.4 km/h). A harmadik repülés már 41 percig tartott, ám azonos magasság mellett csak 180 csomós (333.36 km/h) sebességet ért el a gép. A teszteket tovább folytatják, a berepülési programban 49 repülést terveznek az Edwards bázisról, mielőtt év vége előtt átköltöztetnék a Patuxent River haditengerészeti bázisra.

„Egy hét leforgása alatt két repülési tesztet is lefolytatni egy vadi új gép esetében nem kis teljesítmény. Továbbá mindez az első repülést követő 30 napon belül történt.” – kezdte csapata szakértelmének és a gép teljesítményének dicséretét Janis Pamiljans, a Northrop Grumman UCAS programjának alelnöke. „Ezek az eredmények továbbra is lendületben tartják a csapatot, hogy 2013-ra bebizonyíthassuk, függőleges vezérsík nélküli gép is biztonságosan üzemeltethető repülőgép-hordozó fedélzetéről.”

A harmadik repülés | Forrás: Northrop Grumman ,

Az X-47B 11,6 méter hosszú, 18,9 méter fesztávú és 3,2 méter magas pilóta nélküli repülőgép. Egy hajófedélzeti felszállás során a legnagyobb össztömege 20 412 kg lehet, amiből a maximális hasznot terhelése 2041 kg, nem számítva a különféle elektronikai rendszereket. A Pratt & Whitney F100-220U típusú erőforrás lehetővé teszi a csupaszárny típus számára, hogy a szubszonikus sebességtartomány felső határán repüljön.

A típus fejlesztésére válogatott gárda alakult, a Northrop Grumman mellett a munkálatokból kiveszi a részét a GKN Aerospace, a Lockheed Martin, a Pratt&Whittney, az Eaton, a General Electric, a Hamilton Sundstrand, a Dell, a Honeywell, a Goodrich, a Moog, a Wind River, a Parker Aerospace és a Rockwell Collins is.