Március 10-én érdekes hírt szellőztetett meg a The Times, mely szerint Nagy-Britannia tárgyalásokat folytat Indonézia képviselőivel az Eurofighter Typhoon esetleges értékesítéséről.
A hírek szerint az ázsiai szigetország kereste fel a briteket és 24 gép beszerzéséről érdeklődött. A 8,1 milliárd dolláros üzletet beárnyékolja az aggodalom, mivel a britek félnek, hogy úgy járnak, mint 1999-ben, amikor az indonéz haderő brit fegyverekkel támadta a civileket, most pedig az arabok ellen vetnék be őket. A Eurofighter Typhoon vadászbombázók eladása mellett a BAe Systems felajánlotta, hogy az 1994 és 1999 között rendszeresített BAe Hawk gépeket is korszerűsíti. A brit védelmi miniszter, Gerald Howarth hamarosan Jakartába látogat, ekkor várhatóan tovább tárgyalnak a beszerzés részleteiről.
Az üzlet lehetősége természetesen nem okozott kitörő örömöt Nagy-Britanniában. Miután 1999-ben Jakarta több ízben is megsértette az emberi jogokra vonatkozó törvényeket és a kelet-timori lázadókat bombázta brit gyártmányú katonai gépekekel, a Blair-kormányzat visszavonta a fegyvereladásokra vonatkozó engedélyét. Az embargót sokan, többek között polgári jogi személyek sem akarják megszüntetni, de a jelek szerint a kormány és a hadiipari cégek is nyitottak az üzletre.
Az indonéz repülőipar ráadásul komoly kapcsolattal rendelkezik Európában, az EADS leányvállalatának, a spanyol CASA termékeit licenszben gyártották is, így amennyiben az Eurofighter eladásra kerül, nem lehetetlen, hogy az Indonesian Aerospace beszállítóként részt vegyen a gépek gyártásában. Azonban több, mint valószínű, hogy a fejlesztő országok által megrendelt, ámde mégsem igényelt gépek közül passzolnak le két tucatnyit az ázsiai országnak.