Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága részéről megerősítették, hogy a STOVL képes F-35B mellett a repülőgép-hordozó fedélzeti üzemre alkalmas változatból is bevásárolnak – minderről a haditengerészet minisztere, a tengerészeti műveletek parancsnoka, illetve a Marine Corps parancsnoka már alá is írta az egyetértési nyilatkozatot.
A korábbi felállás szerint a a tengerészgyalogosok merevszárnyas harci gépeinek – AV-8B, F/A-18 – mindegyikét az F-35B váltotta volna, azonban az géppark egységesebb voltának jegyében a Marine Corps részéről a 340 F-35B mellett 5 századnyi, összesen 80 F-35C is beszerzésre kerül, melyek a jövőben szintén F-35C-re váltó Navy századokkal hajókáznak majd együtt a repülőgép-hordozó fedélzeti repülőezredek részeként (Persze jelenleg is gyakran adja ezek egyik F/A-18-ast repülő századát a Tengerészgyalogság.)

A CF-1 jelzésű F-35C Patuxent River felett ,
A Marine Corps részéről a döntéssel kapcsolatban azt nyilatkozták, hogy ez jelzése annak, hogy a tengerészgyalogság elkötelezett a géppark ésszerű egységesítése mellett. Ugyanakkor elkötelezettek az F-35B fejlesztése mellett is, melyre természetesen továbbra is mint harci gépparkjuk modernizálásának kulcsfontosságú elemeként tekintenek.
A döntés hátterében kétség kívül meghúzódik az F-35B lemaradása és a sorsával kapcsolatos bizonytalanságok. (#1, #2)