Az orosz védelmi minisztérium még tavaly nyáron jelentette be, hogy a következő 5-6 évben Oroszország 10 milliárd euró értékben kíván külföldi – európai és izraeli – haditechnikai eszközöket vásárolni. A szóban forgó összeg mintegy 4 milliárdos részét pedig a 2011-12 intervallumban adnák ki.
A rekordösszeg főképp 4 projekten oszlik meg:
- Négy Mistral-osztályú helikopterhordozó vásárlása a francia DCNS hajógyártól 1,5 milliárd dollár értékben.
- 3 000 LMV (Light Multirole Vehicle) páncélozott jármű vásárlása 1,5 milliárd euróért az olasz Iveco vállalattól, melyeket az orosz Kamaz gyártana licencben
- 3 pilóta nélküli légijármű (I-View MK150 és Searcher II rövid hatótávolságú és Heron nagy hatótávú UAV) licencgyártását vásárolnák meg az izraeli IAI (Israel Aerospace Industries) vállalattól 300 millió dollár értékben.
- Hőképalkotó rendszerek és célmegjelölő konténerek licencének megvétele a francia Thales és Safran cégektől 300 millió euróért.
Ehhez azóta felírhatjuk a francia FELIN rendszert, mely az orosz katonák felszerelésének digitális rendszerekkel történő ellátását, pontosabban főleg a jövőbeni saját megoldáshoz adhat kiindulási alapot megvalósulása esetén.

Panhard VBL Afghanisztánban 2006-ban. Ezen francia járművek szerepet kaptak a balkánon és szomáliában is. | Fotó: Supercopter, Wikipedia ,
Moszkva ismét Párizs felé fordult, ezúttal a határőrség felszerelésének javításának célzatával. Ehhez ideálisnak látják a víztől sem idegenkedő Panhard VBL-t.
A Panhard elnökét idézve orosz források arról értekeznek röviden, hogy Moszkva 500 VBL beszerzéséről tárgyal a francia céggel. Az Iveco MLV licence gyártásával összevetve más súlycsoportba pozicionálandó beszerzés árcédulája az értesülések szerint elérheti a 260 millió dollárt.