A HTKA HÍRHALOM, mely olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
A Pentagon közel 207 millió dolláros megrendelést adott a USS Abraham Lincoln (CVN-72) repülőgép-hordozó felújítására a NORTHROP GRUMMAN hajóépítő részlege. Az egyéves folyamat során kicserélik a reaktor fűtőelemeit, kijavítják a hajó sérüléseit és modernizálják a fedélzeti rendszereit. A munkálatok várhatóan 2012 februárjában fejeződnek be.
Miután januárban Robert Gates amerikai védelmi miniszter kétéves határidőt szabott az F-35 program számára, az addig csigalassúsággal haladó fejlesztés hirtelen felgyorsult, és máris jobb eredményeket produkált: először a Lockheed Martin mérnökeinek sikerült megoldaniuk a keletkezett strukturális meghibásodást, ezek után a függőleges leszállásokra „gyúrtak rá”. Február végén újabb eredményt értek el: 26-án a BF-2 jelzésű másodikként legyártott példány David „Doc” Nelson tesztpilótával az ülésében elérte a 100. repült óráját. Természetesen az elért eredmények mellett tovább folytatják az intenzív tesztprogramot, melynek eredményeként még ebben az évben sor kerülhet az első hajó fedélzeti függőleges leszállásra.
Ausztráliában az eddig üzemeltetett 4 darab C-17 Globemaster III nehéz szállítógép mellé egy további példány beszerzését tervezik. Erre annak keretében kerülhet sor, hogy a 2011-es hadi költségvetés mintegy 2 százaléka megmaradt, aminek a felét, 230 millió dollárt a nehéz szállítógép újabb példányának beszerzésére fordítanák – állt az ausztrál védelmi miniszter nyilatkozatában.
A Lockheed Martin emberein kívül a Boeing és a Bell emberei is ünnepelhettek februárban, ugyanis a közös gyártású V-22 Osprey gépek elérték a 100 000. repült órát. A mérföldkőnek számító eseményre még február 10-án került sor Afganisztánban, Helmand tartományban, egy a Tengerészgyalogság színeiben repülő MV-22 által. James Amos, az Amerikai Tengerészgyalogság egyik tábornoka szerint a tiltrotoros jármű példátlan gyorsaságot biztosít a harcoló csapatoknak, valamint biztonságos, hatékony és eredményes.
A Raytheon átadta a 250. APG-79 AESA rendszerű radart, melyet az F/A-18E/F Super Hornet és az EA-18G Growler orrába szerelnek. A Super Hornet képességeit jelentősen kibővítő eszköz idáig 175 000 órát üzemelt, és 10-15-ször jobb megbízhatóságról tett tanúbizonyságot a mechanikus mozgatású antennával felszerelt radarokhoz képest. Ezzel együtt egy másik eseményt is elkönyvelhettek a Raytheon emberei, az elmúlt 12 hónapban 85 radart szállítottak le a US Navy részére.
A Hawker Beechcraft Corporation megbízást kapott az Ausztrál Királyi Légierőtől (RAAF) egy öt hetes bemutatósorozatra, melynek keretében megjárnák az ország területén található katonai bázisokat, bemutatva a T-6C alap kiképzőgépet. A bemutatósorozat ezen a hétvégén kezdődött az AUsztrál Nemzetközi Repülőnapon, és öt hét múlva ér véget a RAAF Williamtown-i bázisán, ahol a légierő Hawk kiképzőgépei üzemelnek.
„Ez egy nagyszerű lehetőség hogy bemutassuk a világ legsokoldalúbb kiképzőgépét Ausztráliában és Csendes-óceán régiójában” – mondta Jim Maslowski, a Hawker Beechcraft Corporation igazgatója, valamint azt is hozzátette, hogy megegyeztek a BAE Systems ausztrál részlegével, hogy közösen kínálják a gépet a légierőnek.
________________________
Közreműködött: Phoenix