A közelmúltban felavatták a Spanyol Armada legújabb büszkeségét, a Juan Carlos I névre hallgató helikopter-hordozó dokkhajót (angolszász mozaikszóval LHD), ugyanis végrehajtották fedélzetéről az első leszállást.
Február 25-e nagy nap volt a spanyol Navantia hajógyárt által alkotott Juan Carlos I életében, mivel megérkezett fedélzetére az első forgószárnyas egy SH-3D Sea King személyében. Acena Emilio Medina korvettkapitány által vezetett helikoptert követően egy AB-212 és egy MD-500 is érkezett, előbbi kettő a 3., míg utóbbi a 6. század állományába tartozik. Ezen típusok mellett még merevszárnyú gépek, a közeljövőben a 9. század állományába tartozó AV-8B Harrier II+, míg később (a tervek szerint) F-35B típusú vadászbombázók is üzemelnek majd a szeptemberben átvett hajó fedélzetéről.
Az L61 jelzésű egység partraszállító konfigurációban egyszerre 30 helikoptert, repülőgép-hordozóként pedig 10-12 Harriert és hasonló számú forgószárnyast hordozhat. Az AV-8B Harrier II+ típusú gépek felszállását síugró sánc segíti. A hajó fedélzetén a segédberendezéseknek és világításnak köszönhetően mind nappal, mind éjszaka és rossz látási viszonyok között is biztosított a repülőeszközök biztonságos üzemeltetése.
Ezek a kis hordozók az F-35B megjelenésével hatalmas potenciálhoz juthatnak, és kiváló erősítői lesznek az európai és Nato erőknek. Nagyon remélem, hogy rendben halad majd a fejlesztése a továbbiakban.
Óriási. Feltalálták a meleg vizet. Raknak néhány lámpát, és éjszaka is látnak.
Gondolom azért itt inkább egy ILS szerű cucc lehet a fő elem, nem a világítás. De végül is spanyolok, szóval ki más találná fel azt a bizonyos viaszt, ha nem ők:)