|

Eltört az egyik Burke antennaárbóca

No persze nem derékba, de azért a február 13-án a U.S. Navy egyik nem is olyan régen hadrendbe állított Arleigh Burke-osztályú rombolójával történt esetre határozottan ráillik a “ciki” megnevezés. A 2010. november 20-án hadrendbe állított USS Gravely (DDG 107) éppen Florida északi partjainak közelében hajózott, fedélzetén a Mighty Ships sorozatuk végett forgató Discovery Channel stábjával. Mikor is az antennaárbóc legtetején elhelyezkedő antenna egyszer csak fogta magát és lecsoffadt. Nyilván, mikor máskor…

Ezen a november 12-én készült fotó a hadrendbe állítás helyszínére érkezés közben örökíti meg az immáron a USS előtagot használó Gravely-t

Ezen a november 12-én készült fotó a hadrendbe állítás helyszínére érkezés közben örökíti meg az immáron a USS előtagot használó Gravely-t | Forrás: US Navy ,

Szerencsére nem hullott alá, lévén a benne futó kábelek a közzétett fotó tanúsága szerint megtartották. Az antenna biztosítása után a romboló visszatért a floridai Mayport kikötőjébe.

USS Gravely és az eltört árbóccsúcs

A USS Gravely eltört árbóccsúcsa. A Northrop Grumman Shipbuilding Ingalls-i minőségellenőreit biztosan ‘kedves’ szavakkal illették… | Forrás ,

14 hozzászólás “Eltört az egyik Burke antennaárbóca”

  1. Hát igen az amerikai csúcs technika 2 hónapot birt az 5soros varrat…
    Látszik hogy nagy amperral végig tolták minnél hamarabb kész legyen és kilágyult a széle és pont a hegesztés mellet tört el.
    Persze a 3000-4000 dolláros fizetésüket fel tudják venni a hegesztők meg tudják hangoztatni hogy ők idöben elkészülnek mindennel igen ez amerika ezért döglött meg az autó gyártásuk is mert soha nem tudtak minőséget produkálni csak mennyiséget.

    Mivel én is hegesztő,lakatos vagyok van fogalmam róla csak mielött a fenti kommentelő el nem kezdi hogy bizonyíték,adatok,táblázatok milyen géppel volt hegyesztve mekkora drót előtolással stb….

  2. Mindenhol elfőrodulhat kirívóan trehány munka. Lásd elméretezett F-15 orrész pár gépen. Ettől a nagy összkép még nem változik.

    Ha köcsög akarnék lenni, akkor megkérdezném, hogy milyen gépeknek volt strukturális problémája alig 20 év után? Igen, A MiG-nek. Pedig 0 terhelés kaptak és óraszámot egy átlag F-15 -höz képest…

  3. Itt most hajóról van szó és nem repülőről. De egyébként sztem sem jelent semmit, hogy eltört az árbóc. Viszont úgy vélem repülőt lehet az amik csinálnak legjobban (bár ez relatív), hajógyártásban Európával egy szinten vannak.

  4. Minőségileg lehet, de technikailag még fölöttünk is, nem vagyok biztos benne, hogy egy Nimitzet itt össze tudnának rakni.
    Szerencsére azért ez nem egy általános hiba, viszont a felelős biztos kapni fog rendesen. Ráadásul pont ott forgattak… Szívás.

  5. #Agressor

    nos, én nem igazán értek hozzá, de talán majd te… nem gyanús az egy kicsit, hogy a közdarab alsó részén mekkora a varrat és a felső részén mekkora? mert jelentős méretkülönbségeket látok, ami esetlegesen tervezési elbaszás is lehet akár, lévén hogy mindkét varratra ugyanazok az erők hatnak nagyjából?

    és tény és való, hogy gyönyürűen elengedett a hegesztés

  6. 32karakter a szavaidból kivéve te is értesz hozzá csak kiváncsi vagy arra hogy magyarázom ki a dolgot.

    Na szóval az anyag vastagsághoz képest gyenge volt a hegesztés de sok helyen elég a kisebb varrat is ha normálisan meg varva,az illető mi vel ez egy felső sarok varrat nagy gondot nem fordított rá vagy nem értett hozzá vagy nem érdekelte hogy vissza állítsa a gépét és szépen több sorral végig húzza,de akkora varat sem kellet volna mint az alsó részen mert oda jut a nagyobb erő.

    Mivel az ilyen “bonyolult” varratoknál sem fordítják az árbocára a hajót a gyengébb hegesztők kedvéért ezért pontosan felelős érte a szakmunkás barátunk a felső iskolát végzett Meos barátjával egyetemben.
    Mivel eddig még egyetlen egy árboc sem tört le pedig jó pár hajó kifutott a száraz dokkból.

    Az a szégyen hogy ezerszer komolyabb szakmunkások vannak az országban akik fej fölött,víz alatt,fél részegen,behúgyozva még a Titanicot is sülyedés közben be tudná hegeszteni és keresnek 60-70ezer forintot, ezek meg 4000dollár körül azt egy ilyen “bonyolult” munkát sem tudnak elvégezni ez szánalmas.
    Nem rólam van szó én 80ezret keresek….:D

  7. Mindenkit átbasznak az a legnagyobb szégyen.

    Dolgoztam kint a Németeknél Thüringiában a legnagyobb vasúti alagútnak a vázszerkezetét csináltuk nettó 8euro és lakó konténerekben laktunk meg 12-15 órát dolgoztunk minden nap vagyis vasárnap “csak” 8at.

    Nálunk ha hivatalosan vagy bejelentve akkor 70-90ezer ft között keresel + kaja jegy,monduk ez régió függő Győrött és Pesten sokkal több,de én a saját ágyamban szeretek aludni és nem alkoholista nyomorékkokal egy munkás szállon.
    Ha alválalkozonál dolgozol akkor 800-900-1000ft os órabért adnak attól függ hogy mióta nyomod milyen ügyes vagy és van-e minősítésed és persze hogy miből cső rendszer és saválló,aluminium ezek a legkelendőbb hegesztők akik ehez értenek.
    A legtöbbet az AWI hegesztők keresnek minősitéssel utána a CO2 és az iv hegesztők
    Elhiszem hogy keresett a haverod 140000ft és ott hagyta mert egy hídépítésnél nem kispályásokat keresnek nem beszélve hogy nem ennyit kéne hogy fizessen.
    Attól függetlenül én is kerestem 2kilót sőt többet is de nem mindegy milyen áron és milyen körülmények között.

  8. “Hát igen az amerikai csúcs technika….”

    Mármint a hegesztés a csúcstechnika? Amúgy meg az a véleményem, hogy hülyék, hülyeség mindenhol van, sött még ha szakember is az ilető, akkor is csak ember. Az ember pedig hibázik. Aki nem dolgozik, nem hibázik.

    amúgy mai hülyeségben nekem ezt tetszett legjobban: http://www.streetfire.net/video/russia-failagain_2091008.htm

    btw teljesen véletlen, hogy ha pont orosz lenne…

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.