Ugyan a BAE Systems tudomásunk szerint semmi ilyesmivel nem környékezett meg senkit, de még megtörténhet. Egyik korábbi írásunkban, melyben arról értekeztünk, hogy a brazil flottafejlesztési tervekre a BAE is erőteljesen lecsapott megemlítettük azt is, hogy többek közt OPV vonalon is küldtek terveket. És hogy ezen, a River-osztályon alapuló 90 méteres őrhajók, meglehetős hasonlóságot mutatnak a szintén az említett osztályon alapuló, Trinidad és Tobagónak szállítandó Port of Spain-osztállyal.
Azzal a Port of Spain-osztállyal, amit a 2010 őszi pedzegetések után Trinidad és Tobago végül tényleg visszamondott még korábban – ezzel 2 db, kvázi átadásra kész és 1 vízen lévő OPV-t hagyva a BAE nyakán. A drog csempészetben érdekeltek meg nyilván pezsgőt bontottak. A BAE ezzel szemben 100 millió fontos veszteséget könyvelhetett el emiatt. A cég napokban közzétett, a 2010-es financiális eredményeit taglaló dokumentumból legalábbis ez derül ki.
Arról ugyanakkor nincsen információ, hogy Port of Spain-nek mennyibe is fájt a még 2007-ben, az azóta már a BAE részévé vállt VT Shipbuilding-től megrendelt OPV-k átadásának megkezdése előtti utolsó pillanatban történő visszatáncolás.
Az anyagilag alapvetően nem cefetül álló Trinidad és Tobago korábban a hajók átadásának – a BAE által is elismert többszöri – csúszása miatt reklamált, de a visszamondás indoklásában az is szerepelt, így az eredetileg 150 millió fontos csomag végleges ára eleve kérdőjelessé vállt. A végleges visszamondás indoklásában állítólagosan szerepel az is, miszerint a BAE nem a megállapodásban foglaltaknak megfelelő terméket kívánt átadni.