Hétfőn kigurult a Lockheed Martin mariettai végszerelő üzeméből az első MC-130J típusú repülőgép, mely az Amerikai Légierő Különleges Műveleti Parancsnokságának (AFSOC) megrendelésére készült.
Február 7-én ünnepélyes keretek között vontatták ki a mariettai létesítmény ajtaján a C-130J Super Hercules első különleges feladatokra átalakított példányát, mely az MC-130J jelölést kapta. A Különleges Műveleti Parancsnokság megrendelésére készülő, festetlen példány narancssárga külsővel hagyta el az összeszerelő üzemet, köszönhetően az egyes részegységek korrózióvédelmének. (A repülőgépiparban az alumíniumötvözetek korrózióvédelmére leggyakrabban Alclad festékréteget alkalmaznak, mely a benne található különleges összetevők miatt jellegzetes zöld színű.)
A gépet a festőüzembe vontatják, hogy elnyerje végleges ruházatát, majd megkezdhesse a berepülési programot. Ha minden jól megy, még az idén szolgálatba állhat, s várhatóan további 36 példány követi majd (eddig még csak 15 darabra van megrendelés), hogy leváltsák a mostani MC-130E Combat Talon 1, MC-130P Combat Shadow és AC-130H Spectre típusokat.
A Hercules komoly továbbfejlesztésével létrehozott C-130J Super Herculesre alapozva kívántak kialakítani egy különleges feladatokra képes típust. Az MC-130J megnövelt élettartamú, strapabíróbb szárnyat, korszerűbb teherkezelő rendszert, elektro-optikai berendezést, légi üzemanyag-felvételt lehetővé tevő csatlakozót és komolyabb páncélvédelmet kapott, fedélzeten munkaállomásokat alakítottak ki a fegyverkezelést végző személyzet részére.