A Northrop Grumman által kifejlesztett és gyártott E-2 Hawkeye legújabb verziója végrehajtotta első le- és felszállását egy repülőgép-hordozó hajó fedélzetéről.
Az E-2D Advanced Hawkeye névre hallgató családtag prototípusait már hónapok óta nyüstölik a NAS Patuxent River bázison kialakított „szárazföldi repülőgép-hordozón”, s mivel ott az elvárásoknak megfelelően teljesített, így az első éles le- és felszállást is végrehajthatták vele. A jeles eseményre a USS Harry S. Truman (CVN-75) fedélzetén került sor február 1-jén. A gépet még hat napon keresztül tesztelik a repülőgép-hordozón üzemi körülmények között, ezután várhatóan megnyílik az út a szolgálatba állás előtt.
Az E-2D Advanced Hawkeye a jól bevált „C” verzió átdolgozásával alakult ki. Az E-2D strukturálisan szinte teljesen megegyezik elődjével, a legnagyobb változás a fedélzeti rendszereknél találjuk: a 21. század igényeinek megfelelő, „üveg” pilótafülkét kapott, valamint a radarja is jobb lett, immáron az AN/APY-9 berendezés dolgozik a törzs felett rögzített radardómban. Az új eszköz a felszíni célokat 200, légi objektumokat pedig 250 mérföldes távolságból képes észlelni és azonosítani.
és erős a gyanum, hogy mcgt tud nemsokára adni 120Dnek, SM6nak és majd még sok minden másnak.
Vajon mikor váltje le ezt bármi, mint új platform…? Eszküszöm, ha nem változik semmi, megéri a 100 éves évfordulót is. :)
jól néz ki ez az aranyozott kabinüveg