A Koreai Köztársaság Légiereje (ROKAF) még mindig nagy számban alkalmazza a Northrop F-5E Tiger II különféle változatait (F-5E/F, KF-5E/F). A nagyjából 174 repülőgépből álló flotta jócskán megérett a leváltásra, mind műszakilag, mind pedig fejlettségileg. Cseréjüket többéves folyamat eredményeként tervezik Dél-Koreában, mégpedig hazai váltótípus segítségével. Ez az F/A-50 lesz, mely várhatóan 2014-től állhat szolgálatba. Ezt azonban megelőzi majd egy másik hazai gyártmány, a T/A-50 rendszeresítése, melynek első sorozatgyártott példányát nemrég mutatta be a KAI.
A Korea Aerospace Industries T/A-50 a nemzetközi tenderekről jól ismert T-50 Golden Eagle egyenes ági leszármazottja. Gyakorlatilag csak annyiban tér el tőle, hogy felszerelték egy háromcsövű, 20 milliméteres űrméretű M197 Gatling-gépágyúval, melynek lőszerjavadalmazása 200 darabos. Ezen kívül képes irányított és nem irányított levegő-levegő és levegő-föld fegyverek alkalmazására is, melyek célzásáért az izraeli-koreai kooperációban készülő EL/M-2032 mechanikus sugáreltérítésű Doppler-lokátor lesz felelős.
A KAI a napokban mutatta be az első sorozatgyártott T/A-50-est, melyet az elsősorban könnyű alacsonytámadóként és fegyveres kiképzőként használ majd a ROKAF. Ipari források szerint a légierő eddig 22 darabra adott le megrendelést, melyek a tervek szerint 2012 végéig állnak szolgálatba. Az utolsó T/A-50 leszállítása után kezdődik az F/A-50 sorozatgyártása, melyből első körben 60 példányt rendszeresítenek, majd később, további megrendelések útján, 150-re tornázzák fel a mennyiséget, amivel tökéletesen helyettesíthetik majd az addigra teljesen elavuló F-5-flottát. Az első F/A-50 tesztelését jövőre kezdik meg.
Korai Köztársaság :)
Egyébként nagyon azért nem tér el képességekben egy felújított tigristől az írások szerint, sőt.
„mechanikus sugáreltérítésű Doppler-lokátor”
Mármint gondolom az antennát térítik el mechanikusan. Csak ezt így nem nagyon szoktam látni, hiszen inkább az AESA radaroknál jelzik, hogy „elektronikus sugáreltérítésű”.
@Kolombusz
A tolóerő/tömeg aránya nyilván sokkal jobb. Ebből következően az emelkedőképessége, továbbá a gyorsulása úgyszintén. Lehet, hasonló szinten áll a modernizált Tigris elektronikája, de ez a gép már inkább az F-20-ra hajaz. A sorozat vége (F/A-50) hasonló vadászbombázó lesz, mint a JF-17.
Egyébként nagyon azért nem tér el képességekben egy felújított tigristől az írások szerint, sőt.
Nem lesz hozzá AMRAAM? Precíziós támadófegyverzet? T/w arányban emlékeim szerint jobb, hatótávban is jobb. A kabin ergonómia terén a két gép között cirka 40 év van. Az egész fedélzeti avionika terén kb. 30 év.