A nálunk elsősorban elektronikai termékeiről ismert Samsung több dél-koreai riválisához hasonlóan a nehéziparban is érdekelt, sőt a Samsung Heavy Industries konkrétan a világ egyik legnagyobb hajóépítője. Mely szerepkörben, nem sokkal a dél-koreai hajókat ért támadások után saját védelmi megoldást mutatott be, mely a mostanában felkapott lézer vonal helyett vízzel operál: a pirátok lézerrel történő elvakítása helyett a koreaiak inkább a vízágyúra szavaztak. Persze a hajóhídról távvezéreltre, hiszen a kilőtt operátorú vízágyú nem túl hatékony…
A megoldás azért ennél egy kicsit összetettebb, hiszen rendelkezik egy automata rendszerrel, mely a potenciális támadók közeledtére figyelmezteti a hajó legénységét. A Samsung közlése szerint a rendszer a civil hajókon jelenleg használt radarokkal ellentétben hatékonyan képes kiszúrni a hajó közelében haladó kisméretű csónakokat, majd azok közeledte esetén beindítja az automata riasztást.
„A riasztás olyan esetekben kerül kiadásra, mikor egy közeledő jármű nem válaszol a rádiókommunikációra, vagy pedig szokatlan manővereket hajt végre gyanús sebességgel.” – nyilatkozta a vállalat szóvivője az AFP hírügynökségnek.
A riasztott legénység ezután a már említett módon, a hajóhídról veheti kezelésbe az elvileg 70 méterig hatékony vízágyúkat, megpróbálva ellehetetleníteni a „kétes szándékú úriembereknek” a fedélzetre feljutását.
A Samsung szóvivője elmondta azt is, hogy a rendszer a legtöbb hajóra telepíthető és a vállalat úgy érzi, hogy tekintve azt, ami évek óta Szomália partjai mentén zajlik sok ügyfelüket érdekelheti majd a dolog.

A csak a helyzet tüneti kezelésére felhatalmazott nemzetközi erő jelenléte ellenére a kalózok már évek óta egyre pofátlanabb módon, a partoktól mind messzebb, már akár attól 1 000 – 1 100 tengeri mérföldnyire, azaz cirka 2 000 kilométerniyre is ejtenek zsákmányt. | Forrás: EU NAVFOR ,