A nálunk elsősorban elektronikai termékeiről ismert Samsung több dél-koreai riválisához hasonlóan a nehéziparban is érdekelt, sőt a Samsung Heavy Industries konkrétan a világ egyik legnagyobb hajóépítője. Mely szerepkörben, nem sokkal a dél-koreai hajókat ért támadások után saját védelmi megoldást mutatott be, mely a mostanában felkapott lézer vonal helyett vízzel operál: a pirátok lézerrel történő elvakítása helyett a koreaiak inkább a vízágyúra szavaztak. Persze a hajóhídról távvezéreltre, hiszen a kilőtt operátorú vízágyú nem túl hatékony…
A megoldás azért ennél egy kicsit összetettebb, hiszen rendelkezik egy automata rendszerrel, mely a potenciális támadók közeledtére figyelmezteti a hajó legénységét. A Samsung közlése szerint a rendszer a civil hajókon jelenleg használt radarokkal ellentétben hatékonyan képes kiszúrni a hajó közelében haladó kisméretű csónakokat, majd azok közeledte esetén beindítja az automata riasztást.
„A riasztás olyan esetekben kerül kiadásra, mikor egy közeledő jármű nem válaszol a rádiókommunikációra, vagy pedig szokatlan manővereket hajt végre gyanús sebességgel.” – nyilatkozta a vállalat szóvivője az AFP hírügynökségnek.
A riasztott legénység ezután a már említett módon, a hajóhídról veheti kezelésbe az elvileg 70 méterig hatékony vízágyúkat, megpróbálva ellehetetleníteni a „kétes szándékú úriembereknek” a fedélzetre feljutását.
A Samsung szóvivője elmondta azt is, hogy a rendszer a legtöbb hajóra telepíthető és a vállalat úgy érzi, hogy tekintve azt, ami évek óta Szomália partjai mentén zajlik sok ügyfelüket érdekelheti majd a dolog.
Még egy sokkolót kell a hajókorlátba építeni, ha már úgyis vizesek addigra :-D
Van, már évek óta része a hajók védelmi rendszerének az elektromos „kerítés”.
http://www.secure-marine.com/secure_ship.shtml
A térkép amúgy nem pontos, a kalózok kétszer ilyen messzire merészkednek, gyakorlatilag a paki, indiai és maldív kizárólagos gazdasági övezet a határvonal, már egy köpésre vannak Diego Garciától és Dél Afrikától:
http://href.hu/x/ed1j
Nem értem miért nem lövik le őket, mint régen.
Mackensen:
Az oroszok megteszik (mert a törvényeik lehetővé teszik).
Jelenleg az átlag törvények nem könnyítik meg, hogy „komolyabb” fegyverzet legyen a hajókon. Több olyan állam van, ami nem engedi be a kikötőbe az automata (akár egy géppisztoly is) fegyvereket.
Egyébként ez már-már háború. Ilyen távolságra motorcsónakkal nem jutnak el, kell, hogy legyen valamiféle anyahajójuk. Na _azt_ kellene lefoglalni/elsüllyeszteni, csak az meg jogilag aggályos (nemzetközi vizek).
Úgy tudom, hogy van nekik olyasmi. Mármint nagyobb hajószerüség, amit „anyahajóként” használnak. Olvastam régebben, hogy az Indiaiak szétlőttek egy ilyet.
DC-en volt olyan hogy helikopterről .50-el lőttek a menekülő mtorcsónak elé. Le se szarták. Magának a rombolónak (?) kellett körbedriftelni őket, hogy a hullámoktól leálljon a csónak motorja.
Ha meglátják a helit, az okosabbja vízbe szórja a fegyvereket és megint nem tehetnek semmit.
Anyahajónak meg egy korhadt bárkát mutattak, amihez kötik ki a csónakokat.
Sziasztok! Vajon mennyire szervezett módon űzik ezt a kalózkodást? Úgy értem állnak mögöttük és ha igen, kik? Hadurak, „terrorfejesek”, ilyesmik? Csakmert ezzel jóféle károkat okozhatnak a fejlettebb országoknak. Vagy ezek szimplán az éhendöglés határán lévő undzsubundzsuk?
A hadurak állnak a kalózkodás mögött. Ők adják a fegyvert a halászoknak, és sikeres akció esetén némi jutalékot kapnak a váltságdíjból.
Habár a jelenlegi formaban (1000+ km)is helyes, de azert had korrigaljak egy kicsit: 1 tengeri merfold az 1,852 km, az 1100 amit irnak a kepen pedig kicsit tobb mint 2000 km.
A kepalairasban levo 1000+ km talan egy kicsit keves. :-)
A hadurak az elején volt, azóta beszáltak a nagyok is és arab kockázati tőkebefektetők állnak egyre inkább a kalózkodás mögött. Ugyanazok az arabok, akik az USA-ban részvényekbe, Európában államkötvénybe, Távol-keleten high-tech cégekbe fektetik a pénzüket, Szomáliában a kalózkodásba. Az Emirátusok többek közt a féllegális üzletek nagy központja is, ott találnak egymásra a pénzügyi befektetők és a szomáliai kalózvállalkozók.
Annyira éreztem iccaka, mikor időzítettem, hogy ez meg lesz jegyezve! Ám teszem hozzá jogosan persze :) Na jó, átírom :D
„DC-en volt olyan hogy helikopterről .50-el lőttek a menekülő mtorcsónak elé. Le se szarták. Magának a rombolónak (?) kellett körbedriftelni őket, hogy a hullámoktól leálljon a csónak motorja.”
Szerintem ezek sem oroszok voltak…
Hy!
Nem tudom imeritek e ezt az oldalt itt is írtak pár napja a szomáliai kalozokról: http://www.netarzenal.eoldal.hu/cikkek/nyitooldal/2011.01.15.html
@dudi: Nem, amik bénáztat. :-) Az oroszok nagyobb hatékonysággal művelik a dolgot. :-)
Janaj
A hesszedből számomra nem derült ki,hogy kik nem lőtték agyon a kalózokat(helyette rombolóval szerencsétlenkedtek).Azt jegyeztem meg,hogy ha oroszokkal találkoznak akkor tuti a tenger fenekén végezték volna,mellesleg igazuk is van.
Az oroszok vittek haza is belőlük, és kalózkodás miatt vádat is emeltek ellenük.