A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
A Patria kapta a 24 millió eurós megbízást, hogy integrálja a Finn Légierő F/A-18 Hornet gépein az MLU2-es modernizációs csomagot. A 2012-től 2015-ig tartó munkálatokon 35 Lódarázs újul majd meg – szerkezetileg és képességileg egyaránt. A végső cél hogy 2016-ig mind a 62 Hornet átessen a modernizáción, melyen a Patria emberei a légierővel és a haditengerészettel közösen dolgozott 2004 óta.
Korábban szintén a Patria végezte a Finn Légierő 57 együléses F-18C gépeinek modernizálását az MLU1-es szintre.
Mariettában, a Lockheed Martin gyárában megkezdték az ötödik C-5B Galaxy-nak az „M” változatra történő átalakítását. Ennek részeként új avionikai rendszereket, – köztük új kijelzőket a pilótafülkébe, navigációs és kommunikációs eszközöket, új robotpilótát – valamint a szárnyak alá CF6-80C2-es hajtóműveket szerelnek. Utóbbiaknak köszönhetően nő a gép emelkedő képessége, javulnak a felszállási képességei, de fogyasztása csökken.
Az így átalakított gépek jogosan viselhetik a Super Galaxy jelzőt – az egyik példánnyal 2009-ben egy másfél órás repülés során 41 világrekordot jegyezhetett a személyzet.
Miután Vlagyimir Putyin 2007-ben bejelentette az orosz távolsági bombázók hosszú távú repüléseinek újrakezdését, a Tu-95-ös és Tu-160-as bombázók számtalanszor közelítették meg más országok légterét – úgymint Norvégia, Nagy-Britannia, Kanada vagy éppen az Egyesült Államok. Ezúttal is hasonló estre került sor Európában, az eset különlegességét az adja, hogy a két Tu-95 Bear nemcsak megközelítette a Hollandia légterét, hanem bejelentés nélkül át is lépték a határait. Természetesen a légierő F-16-osai időben a bombázók közelébe érkeztek, és visszakísérték a bombázókat a nemzetközi légtérbe.
2010 jelentős év volt a repüléssel kapcsolatos embereknek – elég ha csak a PAK FA év eleji felszállására vagy az F-35B első függőleges leszállására gondolunk. De a 2010-es évben más, kisebb jelentőséggel bíró események is történtek, mint például hogy az Afganisztánban új rekordot döntött az ejtőernyős ledobással a harcszíntérre juttatott felszerelés mennyisége – 2010-ben 60,4 millió fontnyi felszerelést juttattak ejtőernyővel a harcoló katonák részére, ami csaknem a duplája az addigi, 2009-es rekordnak (32,2 millió font).
A Brit Haditengerészet 847. repülőszázada felkészül, hogy visszatérjen Afganisztánba, Helmand tartományba. Az új Lynx Mk9A helikopterekkel repülő, 50 főt számláló század elsődleges feladata a koalíciós erők támogatása, de szükség esetén végezhetnek felderítést, kísérhetnek konvojokat, vagy betölthetnek előretolt légi irányító szerepkört is.
A század életében ez már a második eset hogy Afganisztánba települnek, 2008 szeptemberében már voltak kint 7 hónapra, akkor még a Lynx Mk7-es verziójával.
Az Elbit Systems brazil leányvállalata, az Aeroeletronica kapta a szerződést, hogy a Brazil Légierő számára Hermes 450-es pilóta nélküli gépeket gyártson. Az izraeli pilóta nélküli gépek rendszeresítésének oka, hogy a Brazil Légierő saját UAS (Unmanned Airborne System – pilóta nélküli légi rendszer) képességet szeretne kiépíteni.