A költségvetési problémák ellenére jól halad az A400M ‘Grizzly’ tesztelése – nyilatkozta az Airbus Military vezérigazgatója, Tom Enders. Állítása szerint a hátráltató tényezők ellenére az év végéig megkapják az engedélyeket és jövő évtől szolgálatba állhatnak a típus első példányai.
Tom Enders egy sajtótájékoztató keretében közölte a médiával, hogy már csak a német kormány döntésére várnak, hogy megszülessen az új költségvetési szerződés, melynek értelmében a megbízó országok újabb dollármilliárdokat utalnak át a típus fejlesztéséhez és a sorozatgyártás beindítására az EADS számlájára.
„A hat kormány a német parlament döntésére vár, mely remélhetőleg továbbra is zöld utat ad a projektnek. Németország a legnagyobb megrendelője a típusnak, így reméljük, hogy a lehető leghamarabb döntésre jutnak.” – mondta Enders
A program – függetlenül a 4.6 milliárd dolláros átutalástól – egyelőre dinamikusan halad, küszöbön áll a sorozatgyártás beindítása és remélhetőleg az év végéig megkapják a civil hatóságok engedélyét.
Hajrá hajrá :P 2012re szolgálatba állhatnak ? Az előzetesen prognosztizált 3-4 éves csúszáshoz nem rossz.
Y
Ha jól értelmezem a hadrendbe állításának végeztével az európai hatalmak légiszállítási kapacitása igencsak megugrik. Gondolom így majd kevésbé kell támaszkodniuk az amerikai kollégákra. Egyébként Németország mint legnagyobb megrendelő hány Grizzlyre feni a fogát? 10-20db, esetleg több?
60 db
A 60 darabot nem vágták vissza 53ra ? Vagy megemelték megint 60ra ?
Y
Jogos :) Szóval eredetileg 60 lett vna, most 53-nál tartanak, de semmi sem biztos, lehet h az angolokhoz hasonlóan csökkentenek még.
Mindenesetre úgy tűnik mostanában azok járnak jól, akik nem szállnak be a fejlesztési programokba, hanem csak a végtermékeket veszik meg, mert akkor nem részesülnek az elszálló fejlesztési költségekből. A darabárat meg valamennyire úgy is leszorítja a verseny.
Persze ha iparfejlesztési céllal szállsz be, az más tészta.
Az egész program nem szól másról mint iparfejlesztésről ÉS a „pénz” otthon tartásáról. Tikpikusan a külföldi olcsobb valójában drágább.
Ha ez nem lett volna fontos rendelhettek volna Hercit, C17et is.
…minek ez az egész légi-szállítási procedúra, múltkor láttam a Csillagkapuban, hogy az Asgardok már átadták a teleport rendszerüket a Parancsnokságnak:)
Igaz nem az A400M, de az Eurofighter kapcsan olvastam, hogy a hazai fejlesztes es gyartas eseteben, a repulogepek piaci aranak 60%-a visszajon az allamnak adok es egyeb jarulekok formajaban.
(Ami persze nem akkora orbitalis osszeg, de ha hozzavesszuk az iparfejlesztest, a spill-over hatast, az exportbeveteleket, azt, hogy nem kell munkanelkulieket penzelni, es hogy megmarad a szaktudas es az ipari bazis, akkor maris jobb a leanyzo fekvese)
Azert az a 4.6 milliard $ nem semmi, plane hogy mar eddig is tul leptek a koltsegvetesi keretet. Tavaly ilyenkor mar majdnem bedolt a projekt, akkor azszem 2 milliard $-t kuncsorgott ki maganak az EADS.
De jo hogy a Nemeteket ekkora fejos tehennek lehet nezni. Ok mar annyi penzt tettek ebbe bele, hogy lassan az EADS-nak ingyen kene leszallitani azt a 60db Grizzly-t.
igla szerint: 2011. január 20. csütörtök @ 17:35
„…minek ez az egész légi-szállítási procedúra, múltkor láttam a Csillagkapuban, hogy az Asgardok már átadták a teleport rendszerüket a Parancsnokságnak:)”
Igla, a Parancsnokság az USAF-hoz tartozik, így ez nem oldja meg az európai szállítási problémákat :)
tegnap olvastam FT-ben, hogy a brit miniszterelnök tárgyalgat a skandi meg balti országokkal egy Nordic Alliance-on, britek ugye euroszkeptikusok alapból + a skandi euroszkeptikusok, ha esetleg hagynák elúszni a mediterráneumot, bár Párizs és Berlin nem fogja engedni
Nem a németek fizetik a 4.6 milliárdot. A fejlesztő országok közösen. Csak a németek nem akarnak kötélnek állni. Legalábbis nem ilyen feltételekkel. Tavaly óta követeli magának ezt az összeget az EADS. Csak mostanáig nem jutottak el az aláírásig, de legalább már beletörődtek a politikusok. Addig az EADS finanszírozza a programot saját zsebből. Nem mintha ez akkora gondot okozna nekik…