|

Újabb képek a J-20-ról

Az új kínai vadászbombázó, a J-20 „Jött, Láttuk és Érdekel minket”, ám sajnos még mindig nem tudunk hivatalos adatokat a gépről, így be kell érnünk pár új képpel, amiket most gyorsan meg is osztunk Olvasóinkkal. Nem is szaporítanám a szót, hiszen amit tudunk a gépről azt megírtuk, inkább beszéljenek a képek.

47 hozzászólás “Újabb képek a J-20-ról”

  1. „Én is pont ezen filóztam hogy miért van ez, a csájnák felismerték ezt az oroszok meg nem.”

    Az oroszok és az F-35 mérnökei is tisztában vannak az előnyökkel mind az eggyel(jobb kilátás)de a hátrányaival is amiből sokkal több van(drága,nehéz,bonyolult gyártani).A hosszanti merevítést én sem értem a Szuhujon.

  2. Olvastam valahol hogy a gép már 2015-ben üzembe áll .
    Ha viszont ez igaz akkor ez fegyverkezési versenyt is válthat ki a keleten .
    És kérdés hogy 5 év alatt mennyit fognak ebből legyártani még ha olyan fos gépnek is ítélik meg .
    Kína ennek gép gyártását fogja inkább fel gyorsítani és nem 4 generációs gépekét .
    Ha már vadászbombázó akkor biztos nagyobb a fegyvertere mint az f-22-ek

  3. A képek nem titokban készülnek. Úgy tűnik, hogy a repülőtér egy forgalmas autóút mellet húzódik és a hatóságok nem tessznek semmit a bámészkodók ellen. Már lassan amolyan népünnepély hangulata lessz az egész leskelődésnek. Kíváncsi vagyok mikor jelennek meg képek sörsátrakkal, meg mobil kifőzdékkel:))

    http://img227.imageshack.us/img227/3324/tomeg5.jpg

    http://img225.imageshack.us/img225/2729/tomeg1.jpg

    http://img713.imageshack.us/img713/451/tomeg2.jpg

    http://img600.imageshack.us/img600/7240/tomeg3.jpg

    http://img291.imageshack.us/img291/9849/tomeg4.jpg

  4. Valahol láttam egy képet amin az volt kiírva fényképezni tilos!
    De ami nem hagy nyugodni, hogy az a hátsó vezérsík milyen furcsán illeszkedik a gép törzséhez. Normális ez egyáltalán. Minden itteni képen jól látni.

  5. @commandante: gondolom az tűnik furcsának neked, hogy a függőleges vezérsík álló és mozgó része nem egyenes, hanem hullámos felülettel illeszkedik egymáshoz, ami olyan hatást kelt, ha a vezérsík kitérítve van, mintha elrontották volna a tervezést és a hullámvonalak elcsúsztak volna, jókora rést okozva a két alkatrész között.

  6. Nem értem, hogy mi az irreális. Az F-105 függőleges vezérsíkja pl. nem irreálisan kicsi a gép batár méretéhez képest? Az F-16-nak hozzá gépes gigantikusan van és még két pótvezérsíkja is van.

    A C-17-es vezérsíkja nem irrálisan nagy?

    Szerintem az irreális szó nem értelmezhető a posztodban.

  7. Allesmor Obranna

    A vezérsík mozgató munkahengerei üzemen kívül vannak, lévén az itteni fotókon a gép áll, vagy épp vontatják. Ilyenkor a nyomás elmegy hidraulikából és a szerkezet a súlypontjának megfelelően tér ki. Ez normális. De üzemi helyzetben ez nem így látható.

  8. @Mackensen: a felülnézeti képek szerintem vagy az irányítótoronyból vagy egy repülőről készültek. Nézem a Chengdu Aircraft Industry repterét, de nem látom a tornyot. Vagy melyik repülőtér lehet ez?

  9. És mi van ha csak egy modell! Az a tény, hogy ilyen betekintést engednek szó szerint az utca emberének azt is mutathatja, hogy ez csak propagandaháború, valamit már fel kellett mutatniuk ha fenn akarják tartani népükben az illúziót, hogy Kína erős és hamarosan szuperhatalom, szal kitoltak egy modellt. Aztán majd talán valamikor építenek is egy hasonló gépet, ha már tudnak, a köztes időt meg a wunderwaffék elhúzódó fejlesztésére fogják.

  10. >Az a tény, hogy ilyen betekintést engednek szó szerint az utca >emberének azt is mutathatja, hogy ez csak propagandaháború.

    Vagy lehet hogy egyszerűen büszkék rá. Kicsit emlékeztet az elmúlt év nyugati típusainak első repülésére (A400M, B787, B747-800)

  11. Szerintem ezek a képek nem spotterkedés eredményei, hanem egy elég furán előadott rollout rendezvény, és üzenet a nyugatnak.

    Pl a szinte felülről fotózott képeket hogy vehették fel? Szerintem helikopter áthúzott felette, vagy a gurulópálya mellett állhat egy többemeletes épület és arról? A szemben látható épülethez képest 1-2 emelettel lehet magasabb.
    Akármelyik verzió, egyik sem tűnik spontánnak.

  12. Állítólag a pocsék időjárás miatt halasztották el az első repülést. Szinte biztos, hogy nem makett, mer már keringetek videók is a taxizásról.
    Amúgy figyeljétek meg, hogy felülről a harmadik képen van egy sárka petty a gép oldalán a pilótafülke alatt. Ez az a gép, amiben az orosz hajtómű van. Az ötödik képen, amiben a kínai hajtómű van, hiányzik. Akkor most lehet találgatni, hogy most építettek két gépet különböző hajtóművekkel, vagy ugyanaz a gép és ez a sárga petty egy könnyen eltávolítható levonó volt.

  13. borey:

    „Az Oroszok előnye midössze egy nyúlfarknyira rövidült.”

    Pláne ha az oroszok lesznek olyan hülyék vagy rövidlátók, hogy aprópénzért eladják ezután is a kínaiaknak az új hajtóművüket vagy a Su-35-öt.
    Bár sajnos valószínűleg lesznek….

  14. Hát pedig lehet hogy még ér minket meglepetés, az előbb láttam egy érdekes sisakcélzót, állítólag ehhez a vashoz fejlesztik. És szerintem a prototípus megjelenése azt jelenti hogy áttörést értek el a hajtómű gyártásban. Ezt arra alapozom hogy ha orosz hajtóművet akarnának beépíteni akkor függenének a gyártótól. Most nem akarok botrányt okozni a megjegyzésemmel, de a logikám szerint, és a csordogáló hírek alapján, a fődaraboknak, beleértve a hajtóműnek, radar, és fegyverek, műszerezés érzékelők meg kell hogy legyenek, még akkor is ha nem verik nagy dobra.

  15. Az a kb 80 éves repülő tervezői tapasztalat és a több 100 kifejlesztett típus persze szart sem ér…

    Azér gyökeresen új típust az oroszok sem raktak össze a T-50-et leszámítva cirka 30 éve… Ettől függetelenül a múlt megvan. Kína a ’90-as évek végéig gyak. a különféle elavult szovjet típsuokat másolta ahogy tudta…

  16. Volt jó pár félresikerül és volt jól sikerült próbálkozás is! Saját fejlesztésből. Pl a JH-7 vagy a J-8 azok már saját fejlesztések voltak és csak néhány részegység származott az oroszoktól és nem copy volt az egész. Egyébként elektronikában sztem elhúznak a ruszkik mellett.
    A hajtóművekről annyit, hogy még igazi áttörést nem értek el, de jól haladnak a WS-13-as amit az RD-93 kiváltására szánnak már 2100 órás üzemidőnél tart, és 10%kal magasabb a teljesítménye mint az orosz típusnak.

  17. Akkor csak a 30 éves AL-31F-ről beszélünk aminek az élettartama 1500 óra és nem a mai 117Sz-ről aminek az élettartama már 4000 óra ami növelhető lesz a tapasztalatok tükrében mint ahogy a Nyugati hajtóművek esetében is.

  18. Dudi:

    „Az a kb 80 éves repülő tervezői tapasztalat és a több 100 kifejlesztett típus persze szart sem ér…”

    A 80-as évek közepe óta az oroszok egyetlen projectet sem vittek végig, csak továbbfejlesztgettek (Su-30 és társai), ill. egy-két félkész prototípussal (Mig-1.44, Su-47, PAK-FA) eljutottak pár felszállásig, de semmi több.
    A szovjet idők (Mig-29/31 és Su-27) mérnökei azóta akár szó szerint is kihalhattak, a régi irodák átszerveződtek, a 90-es évek szinte teljesen kiesett, most egy új orosz generáció próbálja újra felvenni a régi fonalat.

    Jelenleg az egész világon a kínai mérnökök vannak leginkább lendületben új gépek fejlesztésében, a sok ellopott-lemásolt részegység integrálása pedig külön tanszék lehet a műszaki egyetemeiken… :)

  19. Nem 1980-ban tűnt el a tapasztalat.

    1985 és 2000 között bő 15 év volt. A PAK-FA valahol ekkor indulhatott.

    Szerinted az a mérnök, akit nem fizettek vagy az fantasztikus orosz bért kapta, az nem lépett le 1991 után?

    Egy gép meg nem csak tervezésből áll, gyártani is kell. Azt is látjuk, hogy mennyire „olajazottan” megy…