Az indiai védelmi minisztérium fennhatósága alá tartozó ADA (Aeronautical Development Agency) megkezdte egy ötödik generációs vadászbombázó fejlesztését. A korábban MCA (Medium Combat Aircraft) jelzéssel emlegetett program hivatalosan az AMCA (Advanced Medium Combat Aircraft) elnevezést kapta.
A csökkentett észlelhetőségű típus sárkányszerkezetének nagy részét szénszálas kompozitból készítik, az osztott beömlőnyílások, az S-alakú szívócsatornák és a belső fegyvertér is azt a célt szolgálja majd. A gép meghajtására a GTX Kaveri tolóerő-vektoráló rendszerrel ellátott változatát szánják, hovatovább szupercirkáló képességet is elvárnak a típustól. Remélhetőleg addigra a hazai fejlesztésű erőforrás elég erős és megbízható lesz a feladathoz, mivel a gép maximális tömege 20 tonna körül mozog majd. (Viszonyításképp az F-22 Raptor üres tömege ennyi…)
A méretileg a HAL Tejas és a Szuhoj Szu-30MKI közé pozicionált típus tervezésére 22 millió dollárt szánnak, de a teljes program fejlesztési költségét 2 milliárd zöldhasúra teszik. Ebből két földi tesztekre szolgáló gépnek és 7 prototípusnak kell kijönnie. PS Subramanyam, a program igazgatója szerint az AMCA első példányának repülésére 2017 körül kerül majd sor.
2 milliárd elég egy ilyen fejlesztésre? Nem optimisták egy kicsit?
Minden bizonnyal úgy számolnak hogy a PAK-FA technológiáját használják
„A méretileg a HAL Tejas és a Szuhoj Szu-30MKI közé pozicionált típus”
A PAK-FA a MIG-29 és a Szu-27 között van méretben (közelebb a Flankerhez).Csak én gondolom azt,hogy lesz két majdnem azonos kategóriájú gépük?
Rengeteget várnak el a géptől:
http://4.bp.blogspot.com/_o_no4M2xEPY/TOFHyVBjJII/AAAAAAAALoo/jaY61IgEzrE/s1600/AMCA%2Bfeatures.JPG
Ebből is egy drága, drágán üzemeltethető HI gép körvonalazódik amilyen a SU50 (vagy épp az F22).
Ez pont ott lesz kategóriában, mint az mmrca győztesei, amik akkor körülbelül 5-10 éves gépek lesznek. Most komolyan gondolják ezt a fejlesztést, vagy csak kíváncsiak, hogy képesek lennének-e rá…