|

Hiányos Herculesek

India heteken belül kézhez kapja a Lockheed Martintől első C-130J Super Herculesét, ám a gép rendszerei némileg hiányosak lesznek, miután az Amerikai Egyesült Államok megvétózta azok átadását.

India még 2008 februárjában rendelt 6 darab C-130J Super Herculest közel 1 milliárd dollár értékben, a gépeket a gyártó még idén leszállítja a megrendelőnek, ám bizonyos fejlett elektronikai rendszerek hiányozni fognak a Herculesek fedélzetéről, miután az Amerikai Egyesült Államok megvonta azok átadására vonatkozó engedélyét, miután a napokban az indiai kormány nem írt alá egy nemzetközi védelmi szerződést.

Forrás: Lockheed Martin ,

India továbbra is ellenáll a CISMOA névvel illetett, igen érzékeny kétoldali paktum szignózását illetően, így a Kongresszus bizonyos elektronikai eszközök átadását nem engedélyezte India számára. A tiltólistán szerepelnek többek közt a hálózatalapú, műholdas kommunikációs rendszer eszközei, a beszédtitkosítással ellátott rádiók, valamint az IFF (identification friend or foe, azaz barát-ellenség felismerő) rendszer moduljai.

A fent említett eszközök különösen fedett bevetéseknél jöhettek volna jól Indiának. PV Naik vezérezredes, az Indiai Légierő vezetője elmondta, hogy a megtagadott rendszerek hiánya nem lesz különösebb hatással a Super Herculesek műveleti képességeire.

India közel négy évtized után vásárolt (vásárolhatott) újra amerikai eszközöket, ám a történtek miatt kérdéses az MMRCA tender végkimenetele is, mivel ott két amerikai típus is versenyez, továbbá több másik tartalmaz amerikai technológiát, így még kíváncsibban várjuk a 2011 nyarát.

17 hozzászólás “Hiányos Herculesek”

  1. Gondolod, hogy szerződéskötéskor nem tudták, ha nem írják alá, akkor nem kapják meg? Nem értem, hogy milyen leckéről van szó. Politikai okokból lemondanak a képességek egy részéről. Gonodlod, hogy az erdeti árat fogják fizteni érten?

    Komolyan mondom, hogy nem értek itt egyeseket. Az utóbbi napokban elképzelhetetlen mélységekbe zuhant a HTKA kommentek színvonala… :(

  2. Azért ez nem ilyen egyszerű. India nem az USA-tól vásárol, hanem cégektől. Pl. IFF-ből – gondolom – egyébként is sajátot alkalmaznak, titkosított rádiót akárhol, akár a kínai piacon is vehetnek. A SATCOM rendszer már ütősebb, bár ha igaz a másik HTK-hír, akkor a GLONASS-al együtt az is meglesz Ivánéktól. Ezen kívül a C-130 egy klassz repülőgép. Valószínűleg az árat is le tudják faragni e rendszerek nélkül. Tehát, valószínűleg a döntéskor erre fel is készültek. Ne higgyük már azt, hogy csak Ivánék butitják le a cuccaikat. Az amik sem adnak senkinek UGYANOLYAN cuccot, mint saját maguknak. Ez teljesen érthető.

  3. Az tény és való hogy nem az eredeti árat fizetik de akkor is… Szerintem a legjobb megoldás az akkor is az orosz sárkány + izraeli elektronika…

    „Komolyan mondom, hogy nem értek itt egyeseket. Az utóbbi napokban elképzelhetetlen mélységekbe zuhant a HTKA kommentek színvonala… :( ”

    Erre majdnem mondtam valamit veled kapcsolatban de inkább hagyjuk..

  4. Az tény és való hogy nem az eredeti árat fizetik de akkor is…

    Mi az, hogy de akkor is? A fegyverszállítások mindig is erősen politikai jellegűek voltnuk. Már a ’90-es évek elején bejelentkeztünk nyugati gépekért, de nem kaphattuk meg. Ez van. A világ már csak ilyen.

    Nézd meg, hogyí a COCOM lista mikor szűnt meg véglegesen. Azért nem kapkodták el…

  5. Az USA azért elég nagy paraszt tud lenni…
    Megvan a rendelés,a pénz,erre India ha nem úgy táncolt,ahogy az USA fütyül,akkor jól alájuk tesznek.India pedig nem egy olyan kis jelenéktelen hatalom,hogy csak úgy játszanak vele.Beszerzik máshonnan,vagy legyártják maguknak azt ami kell.

  6. Az USA azért elég nagy paraszt tud lenni…

    Ööööö, hogy is volt az iráni Sz-300-zal? Már a pénz egy része ki is volt fizetve, mikor az orosz azt mondta, hogy nem. Olvasd el a fenti kommetemet. Semmi külnönös nincs abban, amit az USA tett…

    India pedig nem egy olyan kis jelenéktelen hatalom,hogy csak úgy játszanak vele. Beszerzik máshonnan,vagy legyártják maguknak azt ami kell.

    Vagy de. A Tejashoz is külföldre mentek hajtóművet tarhálni, mert 20 év alatt nem sikerült egy 15 évvel ezelőtti szintet megütni…

    Milyen indiai szállítógép program fut most?

  7. Üdv!

    „Vagy de. A Tejashoz is külföldre mentek hajtóművet tarhálni, mert 20 év alatt nem sikerült egy 15 évvel ezelőtti szintet megütni…”

    Kína? Svédország? Franciaország? Semmi különös nincs abban amit India tett… A hajtóműtervezés szvsz ami a leginkább igényli a tapasztalt mérnökgárdát. Ilyen alapon leszólni…

    Q

  8. Ez megerősíti az EF/Rafale esélyeket, valamint az EJ200-ast a Tejashoz.
    Sok-sok pénztől eshetnek el az amerikaiak, meg diplomáciailag se a legjobb a dolog, India Japán mellett a másik kiváló ellensúlya Kínának, praktikus lenne velük jóban lenni.

    Persze annyira azért nem egyértelmű az indiai-amcsi jó viszony, és logikus, hogy nem adnak bizonyos cuccokat nem szövetséges államok kezébe. Bár nem ismerem a szerződés részleteit, a neve „Communications Interoperability and Security Memorandum of Agreement” alapján nem véletlen, hogy ezeket a technológiákat az aláírásához kötötték.