|

A Roszoboronexport a P-800 Onikszot is tagadja

Szerdán írtunk róla, hogy a már évek óta, időről-időre terítékre kerülő szír MiG-31E üzletet a Roszoboronexport vezérigazgatója szimpla kacsának nevezte. Anatolij Iszajkin csütörökön egy újabb, a MiG-31-nél a közelmúltban nagyobb port kavart témában, a meglehetősen potens P-800 Oniksz robotrepülőgépek kapcsán nyilatkozta azt, hogy nincs semmiféle szerződés Moszkva és Damaszkusz között.

P-800 Oniksz

P-800 Oniksz | Forrás ,

„A Roszoboronexportnak nincs semmiféle szállítási szerződése a Yakhontra, vagy a Bastion anti-tank rakétára.” – áll Iszajkinnak, a szeptemberi fejlemények fényében „kissé” érdekes nyilatkozatában. „A Roszoboronexport a nemzetközi normáknak megfelelően exportál fegyverzetet, a regionális erőegyensúlyok felrúgása nélkül, hovatovább nem engedi a fegyverek illegális terjedését, vagy terroristák és gyűlöletkeltő, totalitárius államok kezébe jutását.”

Ezen hangzatos nyilatkozat ugyebár azért roppant mód érdekes, hiszen az erős amerikai lobbi és izraeli nyomásgyakorlás ellenére szeptember 17-én Anatolij Szergyukov orosz védelmi miniszter az ITAR-TASS hírügynökségnek úgy nyilatkozott, hogy semmi esetre sem állnak el attól, hogy P-800 Oniksz (NATO: SS-N-26), azaz a BrahMos kiindulási alapjául szolgált cirkálórakétákat adjanak el Szíriának.

18 hozzászólás “A Roszoboronexport a P-800 Onikszot is tagadja”

  1. Szerintem is leszálitják mert ha a ruszkik tényleg visszamennek afgánba a NATO sok-sok mindent elnéz majd nekik (nem mintha mást nagyon tudnának tenni mármint komolyat ha csak nem a III.VH-t)
    De vissza a témához ha oroszország leszálítja a cirkáló rakétákat akkor repcsiket is szálit hozzá (Mig-31) hogy lehessen miről indítani.(ennyit a kacsáról)

  2. HUD-HOTAS-MDF

    HUD-ot szerintem ők saját maguk is tudnak gyártani az nem egy nagy boszorkányság.AHOAS rendszer az pedig még kisebb fejlettséget igényel hisz csak a gázkara és a botkormányra kell elhelyezni a legfontosabb kapcsolókat.Az MFD az már nem olyan egyszerű azt lehet,hogy a kínaiaktól szerezték.

  3. dudi,

    „A HOTAS rendszer az pedig még kisebb fejlettséget igényel hisz csak a gázkara és a botkormányra kell elhelyezni a legfontosabb kapcsolókat.”

    Attól tartok ez azért nem ilyen egyszerű, kell hozzá a háttérben a megfelelő számítógépes hardver és a buszrendszer, a többfunkciós LCD-display-ek, meg persze a szoftver ami működteti, ill. ami megteremti az ember/gép kapcsolatot. Bár a mai technikai színvonalon már egy átlagos fejlettségű ország számára talán nem is megoldhatatlan dolog.

  4. Teljesen irreleváns, hogy a Szu-33 mit hordoz, mert rövid időn belül az enyészeté lesz mind. A Szu-33 egyébknét Kh-31 és Kh-41-et tud vinni, de hajófedélzetről a Moskittal csak minimális üzemanyaggal és két R-73-mal tud felszállni. A ECM pod is már lehet, hogy sok neki…

  5. Szerintem semmilyen repülő nem tudja hordozni az Onixot, se a Yakhornt. (bár, hogy mi a különbség a 2 között, nem is tudom) Voltak ilyen kamu kiállítások, ahol a makett föl volt csavarozva néhány 16os csavarral azt annyi. A MiG31es meg szóba se került.