A hétfőn megnyitott Euronaval 2010 kiállítás és konferencia megnyitóján a francia védelmi miniszter Hervé Morin többek között a jelenleg a Porte-Avions 2 (PA2, repülőgép-hordozó 2) programnév alatt futó, vélhetően majd a Richelieu nevet kapó repülőgép-hordozóval kapcsolatos döntés határidejéről nyilatkozott, amit a DCNS részéről a program egyik vezető managere egészített ki bővebb adalékokkal.
Morin elmondása szerint a 2. francia repülőgép-hordozó megépítésével kapcsolatos, Sarkozy elnök által korábban 2011-12 magasságára datált döntés 2012 végére, 2013 elejére csúszik (azaz a választások utánra).
A DCNS részéről nyilatkozó Thierry Lagauche elmondta, hogy a döntés megszületéséig tartó időt a mérnökök nem láblógatással töltik, hanem a képesség megtartása érdekében tervezgettek: több ponton áttervezték az angol, a Thales UK/BDM nevével fémjelzett Queen Elizabeth-osztályra alapozó tervet: az angolokkal való korábbi együttműködés részeként létrejövő Thales France/DCNS változatot átgyúrták itt-ott.
A módosítások kapcsán Lagauche az alábbiakat említette:
- Némi áttervezéssel fokoztak a hajótörzs áramvonalasságán.
- Ugyan a megfelelő helyeken elhelyezett két sziget optimálisabb körülményeket teremt a navigációs és a légi irányítás vonalon, a DCNS részéről mégis visszatértek a kisebb, egy szigetes megoldásra
- Csökkentették az erőforrások számát is: a gázturbinák száma kettőről egyre, míg a Diesel erőforrások száma négyről háromra csökkent. Ezzel pérhuzamosan a tengelyek száma kettőről háromra növekedett.
- A hajó tömege a korábbi 66 000 tonna magasságáról 60 000 tonna környékére esett vissza a fenti módosításoknak köszönhetően. Mindez azonban nem ment a gépkapacitás rovására, hiszen az Lagauche elmondása szerint az továbbra is 48 merevszárnyas és 5 NH90 típusú forgószárnyasból állhat majd össze.
Hervé Morin beszédében mindenesetre az is elhangzott, hogy a későbbiekben további módosítások születhetnek, a PA2 és a Queen Elizabeth-osztályok hasonlóbbá tétele érdekében.
ez nagyobb lesz, mint a charles de gaulle, igaz?
Az oroszok mikor fognak bejelentkezni, hogy hajlandóak lennének venni 2-3 db-t, persze csak az Orosz-Francia kapcsolatok miatt, és mert nagylelkűen segíteni szeretnék Francia testvéreiket. (D)
Biztosan jobban járnának, ha megvennék a francia technológiát , gyorsabban és olcsóbban lenne az oroszoknak is hordozójuk. (csak az a baj, hogy a franciák nem adnák el ezt a technológiát)
2 éve még a Mistralra is ezt mondták!
Az oroszoknak a U.S. Navy-től nemrég kivont Kitty Hawk hordozó is tökéletes megoldás lenne, legalábbis sokkal jobb, mint az ugyancsak hagyományos meghajtású Admiral Kuznyecov nevű mostani rozsdaboglya…
A Kitty Hawk bárkinek tökéletes megoldás lenne, épp ezért az amcsiknak eszükbe se jut eladni.
Pedig igazán eladhatnák Indiának. Vagy nem tudom hogy ozziéknak nem kellene-e egy jutányos áron?
Adják el Tajvannak! :) :)
Nekünk nem kell mert nem tudnánk vele mit kezdeni. Inkább maradunk a Canberra class nál. Ami új hír hogy eldőlt biztosan hogy a Ausztrál haditengerészet egy plusz hajót biztosan kap. A kormányzat rábólintott. Hogy ez egy Canberra class LHD vagy egy Hobart class AWD romboló lesz e , no hát ez az amin vajúdnak a hegyek. Azonban valszeg az utóbbi mert a harmadik hajóhoz ha külön operálna nem lenne meg az elégséges biztosító flotta.
Mi lenne, HA üzemmód ON
Ugyan nem fogja, de ha India venne még1 laposteknőt, akkor szigorúan csak is a Prince of Wales-t kellene nekik, ahogy csiripelték anno a madárkák. Na, az bomba biznisz lenne. PAK-FA on Queen Elizabeth-class. Höhö :D
Mi lenne, HA üzemmód OFF
Meg van az Orosz haditengerészet kötetvetkező karácsonyi kívánsága
Itten van: http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?188289-Euronaval-news&p=5270352&viewfull=1#post5270352