|

India és Brazília is kivár

Majd egy éve halogatják a brazil F-X2 tender eredményhirdetését, s az indiai MMRCA tender nyertes típusát sem választották ki, a döntést hónapok óta tologatják. A közeljövőben nem is várható változás, mindkét államban további késedelem várható.

A brazil védelmi miniszter, Nelson Jobim október 6-án hivatalosan is bejelentette, hogy a parlamenti választások utánra halasztották a több milliárd dolláros beszerzésről szóló döntést, így annak következményeit a következő kormánynak kell viselnie.

„Az vadászgép-beszerzésről szóló határozat a következő ciklus miniszterelnökének kormányzási ideje alatt várható. Erről a régi és az új miniszternek mindenképpen tárgyalni kell.” – mondta Jobim

Mindhárom pályázó és a közvélemény is kíváncsian és izgatottan várja a végső ítéletet. A francia Dassault Rafale, a svéd Saab Gripen és az amerikai Boeing F/A-18E/F Super Hornet egyaránt esélyes, ám főként a két európai típust preferálják Brazíliában. Előbbi a számos közös beszerzési program következtében a gallokkal kialakult kiváló kapcsolat (és az atomtengeralattjáró fejlesztésében való segédkezés) miatt favorit, míg a svéd Griffet az olcsósága és az hozadékként ígért, jelentős repülőgép-ipari együttműködés miatt várható esélyes.

[singlepic id=1159 w=584 float=none]

Indiában 126 korszerű vadászbombázó beszerzése várható, ám ez a szám felkúszhat akár 200 darabra is. A kiválasztási folyamat első része, a gépek tesztelése lezárult, az adatok kiértékelése is megtörtént. Az adatokat eljutatták a szükséges szerveknek és a gyártóknak is, most már csak a végleges döntést kell meghozni. Ám ez jelenleg úgy tűnik, még várat magára, ugyanis 2011. július 30-ára tűzték ki az újabb határidőt.

A Lockheed Martin F-16IN Fighting Falcon, a Boeing F/A-18E/F Super Hornet, a Saab Gripen NG, a Dassault Rafale, a Eurofighter Typhoon és az orosz MiG-35 versenyében a General Electric F414 típusú hajtóművel hajtott típusok az esélyesebbek, mivel ezt az erőforrást választották ki a HAL Tejas LCA második szériájának meghajtására, így logisztikailag kedvezőbb döntés születne. Ám a pénz nem minden, mivel az MMRCA esetében nyíltan politikai döntésről beszélnek.

2 hozzászólás “India és Brazília is kivár”

  1. „A Lockheed Martin F-16IN Fighting Falcon, a Boeing F/A-18E/F Super Hornet, a Saab Gripen NG, a Dassault Rafale, a Eurofighter Typhoon és az orosz MiG-35 versenyében a General Electric F414 típusú hajtóművel hajtott típusok az esélyesebbek, mivel ezt az erőforrást választották ki a HAL Tejas LCA második szériájának meghajtására, így logisztikailag kedvezőbb döntés születne.”

    Ez eldöntött tény ? Legútobb az a hír volt, hogy az Eurojet nyer, de aztán lehet mégsem, mert átgondolják az árakat.

    Y

  2. “Az vadászgép-beszerzésről szóló határozat a következő ciklus miniszterelnökének kormányzási ideje alatt várható. Erről a régi és az új miniszternek mindenképpen tárgyalni kell.”
    Magyarul a régi miniszter beszél az újjal, hogy ebből a hatalmas buliból neki is leesik egy kisebb összeg feltéve, ha nem feszegeti az előző kormány hibás döntéseit vagy sikkasztásait…
    Bocsi de ma ilyen napom van.