A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.
India tervei között szerepel, hogy a PAK-FA „indiaiasított” változatából legfeljebb 300 darabot állítsanak hadrendbe a légierőjüknél, ezzel biztosítva a minőségi fölényt – mondta az indiai védelmi miniszter a csütörtöki napon tartott beszédében. Beszédében az is állt hogy a T-50 Indiai Légierőben rendszeresítésre kerülő verziója nem egyszerű másolata lesz az eredeti gépnek, több részletben is eltér majd attól. Ilyen a gép avionikája, amelyben az orosz rendszereken kívül hazai, izraeli vagy éppen francia komponensek is fellelhetők majd, vagy a gép fegyverzete, mely részben olyan indiai fejlesztésből áll majd, mint az Astra látóhatáron túli légi-harc rakéta. A gép kifejlesztésének költségei 50-50 százalékban oszlanak meg a két nemzet között. A prototípus leleplezését 2015-re vagy 2016-ra tervezik.
Nyilatkozatában a védelmi miniszter kitért a szintén közös orosz-indiai fejlesztésű szállítógépre is, melyből 45 példányt szeretnének megvásárolni.
Orosz kollégája, Anatolij Szergyukov indiai látogatása során elmondta hogy a közeli jövőben ezt a két programot tekintik a két nemzet közötti legnagyobb katonai együttműködésnek.
Jeles eseményt ünnepelhettek a Sikorsky gyár szakemberei, ugyanis az S-92 közepes szállító helikopterek 2004-es szolgálatba állításuk óta repült ideje elérte a 250 000 órát. A forgószárnyas megbízhatóságát bizonyítja, hogy ebből 50 000 órát 2010 első félévében gyűjtött össze. Talán még látványosabb példa, hogy az egyik legnagyobb üzemeltető, a Briston Norway AS 9 gépe az Északi Tengeren található olajfúrótornyok ellátását végzi, miközben a január 1-je és július 31-e közötti hónapokban mindegyik példány havi 124,5 órát (!) töltött a levegőben.
Afganisztánban sor került a GBU-54-es bomba első harci bevetésére. A kombinált GPS és lézeres önirányítású bombát az 510. vadász század egyik gépéről. A fegyver kombinált vezérlésének köszönhetően képes a mozgó célpontok megsemmisítésére és bármilyen időjárási körülmények között is alkalmazható.
A General Electric ünnepélyes keretek között átadta a 15 000. T700/CT7-es hajtóművet. Az ünnepségen több százan vettek részt, köztük a hadsereg, a haditengerészet és a tengerészgyalogság meghívottai is.
A T700-as hajtóműveket az 1970-es években fejlesztették ki, és azóta az egyik legsikeresebb nyugati hajtóműtípussá nőtte ki magát. Ezzel a típussal van felszerelve a Black Hawk összes verziója, az S-92, az AH-64 Apache, az UH-1Y Huey, az AH-1W és Z Super Cobra, az AW101 vagy az NH-90, hogy csak a híresebbeket említsük.
A Therma megrendelést kapott a General Dynamics Armament and Technical Products-tól 16 alacsony észlelhetőségű gépágyú konténer legyártására, melyek az F-35B és C verziói számára készülnek. A szerződés értéke 15 millió dollár.
Október 7-én végre Izrael és az Egyesült Államok képviselői aláírták az F-35 Lightning II megrendeléséről szóló szerződést. Első körben 20 példány kerül a közel-keleti országba potom 2.75 milliárd dollárért cserébe. A korábbi ódzkodás ellenére Izrael engedélyt kapott a saját berendezések és fegyverek integrációjára, ám azt nem tudni, hogy a forráskódokat is a rendelkezésükre bocsátják-e.
Bemutatkozott a Kolumbiai Légierő új kiképzőgépe, a Synergy. A kezdő pilótajelöltek alapképzésére szolgáló jármű Lancair International gyártmánya, ám kit formájában érkezett a dél-amerikai országba, s a helyi CIAC repülőgép-ipari vállalat üzemében szerelték őket össze. Kolumbia 25 gépet rendszeresít, melyeket idén szállítanak le, de csak jövőre állnak hadrendbe. A 210 lóerés (155kW) Textron Lycoming IO-39 motorral szerelt gépek a kiöregedő Cessna T-41D „Mescalero”-kat váltják.
Október 5-én megkapta katonai jogosítását az Airbus Military által kifejlesztett A330 MRTT légi-utántöltő és teherszállító repülőgép. A jelentős mérföldkőnek számító eseménynek köszönhetően az Ausztrál Királyi Légierő által rendelt gépek közül első példányt már a következő hetekben leszállítják.
Rég hallottunk a KC-X tenderről, ám nemrég újra történt valami, ugyanis van némi gikszer a US Aerospace és az ukrán Antonov vállalatok által közösen leadott pályázati anyaggal. A hírek szerint percekkel lekésték a határidőt, így hivatalosan nem fogadták el a nevezésüket. Nem hivatalosan belenéztek, ám így is „nem megfelelőnek” nyilvánították az anyagot. Emiatt nagyon úgy tűnik, hogy újra Boeing-EADS/NG csata lesz a KC-X tenderen.
Közreműködött: Phoenix
„Afganisztánban sor került a GBU-54-es bomba első harci bevetésére” A klasszikus mondást hozzálehet tenni: Igaz hogy pontosan eltaláltuk a célt, de az a baj hogy rosszat! Ugyanis eddig sem a pontossággal volt a baj hiszen a falusi rendezvényt esküvői menetet is frankón telibe találták. Az is érdekes hogy ekkora bombának milyen értelmes célt találnak. Habár ha azt veszem hogy ha a mérete arányos az árával biztos jó hasznot teremt valakinek. (gyártás, szállítás logisztika blokkban gondolkodva) Ha az így folyatódik már csak a koreai, vietnami háborút lezáró, utolsó napig bevetett B52 precíziós szőnyegbombázás hiányzik.
Tudtommal a GBU-54 -es 500 fontos, a legkisebb irányítható bomba is csak a fele ennek, miért lenne nagy? Emellett, ha jól tudom épp a spórolás miatt a régi MK-82/83/84 -eseket szokták felszerelni ezekkel a JDAM kitekkel, hogy olcsóbban jussanak precíziós fegyverekhez, tehát valószínüleg nem túl drága.
@comandante
Mekkora kapufa… :)