HTKA Hírhalom 2010. 39. hét

A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hétvégén egy csokorba fűzve.

Németországban eldöntötték, hogy kivonják Afganisztánból az ott szolgáló Panavia Tornado-kat, melyre a védelmi miniszter szerint még novemberben sort kerítenek. A német Tornadok három és fél év után hagyhatják el a távol-keleti országot, ahol elsősorban felderítő bevetéseket hajtottak végre.

A védelmi miniszter továbbá azt is elmondta, hogy az Afgán Hadsereg kiképzésének megsegítésére 90 katonát küldenek ki.

Luftwaffe Tornado IDS 44-65

Luftwaffe Tornado IDS 44-65 ,

A Boeing szeptember 28-án bejelentette, hogy még a nyáron sort kerítettek az Mk-84 Laser JDAM (Laser Joint Direct Attack Munition – kombinált lézeres és műholdas irányítású bomba) első oldására. A tesztet júliusban hajtották végre, mely során az USAF egyik F-16 Fighting Falcon gépéről 30 000 láb magasból 0,95 Mach sebességgel két bombát engedtek útjukra. Mindkét fegyver előre beprogramozott intenzív manőverezést hajtott végre, mellyel az irányíthatóságukat tesztelték.

A 2 000 fontos (907 kg-os) fegyver lézeres irányítórendszerét az ugyan ilyen kombinált irányító rendszerrel ellátott 500 fontos (227 kg-os) GBU-54-estől vették át, melyet már éles körülmények között is kipróbáltak Afganisztánban, teljes sikerrel.

GBU-54 LJDAM munka közben – China Lake Naval Weapons Station, Kalifornia, 2008 augusztusa ,

Az indonéz védelmi miniszter, Purnomo Yusgiantoro Pekingben nyilvánosságra hozta országa azon szándékát, miszerint légierejüket 2024-re a térségben az egyik legütőképesebbé akarják tenni. Ezt arra alapozzák, hogy nem kevesebb, mint 180 Szuhoj vadászbombázó beszerzését tervezik, további F-16 vásárlások mellett. A 180 Szu-27 és Szu-30 Flankert 2024-re 10 század állományában üzemeltetnék, századonként 18 géppel.

Andrew Davies, egy ausztrál katonai stratégiai szakértő szerint, ha Indonézia komolyan gondolja a vadászbombázók beszerzését, az maga után vonja azt is, hogy Ausztrália F-35 megrendelését 100 példányra növeli.

Szuhoj Szu-30MK Indonézia

Indonéz Szu-30MK ,

A Szuhoj befejezte az első szériagyártású Szu-30M2 gyári repülési tesztjeit, melyekre a Komszomolszk-on-Amur melletti, Jurij Gagarinról elnevezett tesztközpontban került sor. Az Orosz Légierő még a 2009-es MAKSZ kiállításon rendelt 4 darabot a precíziós támadásra optimalizált Szuhoj verzióból, 48 új gyártású Szu-35S, és 12 Szu-27SzM verzióra történő modernizálása mellett.

A SAAB hozzákezdett a Thales által gyártott felderítő konténer integrációs munkáihoz a Gripen fedélzetén. Ezt követően a konténer átadásra kerül a Dél-Afrikai Légierő részére, ezzel jelentősen bővülnek a képességeik. A nagy felbontású és nagy lefedettséget biztosító elekro-optikai és infravörös kamerák kiváló lehetőséget biztosítanak a harctér megfigyeléséhez, és ezzel nagyban segítik a földön harcoló alakulatokat.

SAAG Gripen géppár

A Gripenek számára nem ismeretlenek a nagy sportesemények: 2010-ben szintén Gripenek védték a dél-afrikai labdarúgó-világbajnokság résztvevőit | Forrás: Saab AB ,

Az Iraki Légierő kézhez kapott további 3 T-6A Texan kiképzőgépet, ezzel 11-re nőtt a flottájukban szolgáló gépek száma. Jelenleg 12 irkai pilóta van az USA-ban kiképzésen, akik megkapják az oktatói státuszt. Közülük az első négy 2011 nyaráig befejezi a kiképzést, de a többiek is még 2011 folyamán elhagyják a kiképzőtábort.
Az első 4 Texant még 2009 decemberében kapták kézhez, a következő négyet már idén februárban, és még novemberre is várnak egy szállítmányt további 4 géppel.

T-6 Texan II

A lengyel EADS PZL Warszava-Okecie bemutatta az első felújított és modernizált PZL-130 Orlik kiképzőgépet. A lengyel gyártású könnyű kiképzőgépeket eddig meghajtó Walter M601T erőforrást kicserélték az amerikai Pratt & Whitney gyár PT6-25C jelzésű gyártmányára, valamint kaptak új szárnyakat, a svájci Garmin vállalat által készített avionikát, és új műszereket a pilótafülkébe. A modernizált gépek maximális sebessége a tesztrepülések adatai szerint 456 km/h, és arra is fény derült, hogy manőverező képességük 40 százalékkal javult, valamint fogyasztásuk 20 százalékkal csökkent. Az új képességekhez új név is dukál, a modernizáláson átesett gépek már Orlik TC-II névre lettek keresztelve. A gyárnak 16 gép átalakítására van megrendelése a Lengyel Légierő felől, de vélhetően később az Orlik TC-III nevű verzióra is igényt jelentenek be, mely jelenleg még a fejlesztés stádiumában van.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Indonézia újabb Rafale-okat rendelt

Indonézia újabb Rafale-okat rendelt

Komoly megrendelést kapott Németországtól az Airbus

Komoly megrendelést kapott Németországtól az Airbus

Tengerészeti járőrgép találkozó

Tengerészeti járőrgép találkozó

F-35-ösök Uluru-nál

F-35-ösök Uluru-nál