Új argentin kiképzőgép készül

Az argentin repülőgép-ipar nem tartozik kifejezetten a világ élvonalába, így nem véletlen, hogy nem találkozunk a dél-amerikai ország saját gyártású repülőgépeivel túl sűrűn. Ám attól, hogy valami nem szerepel sokat a médiában, még létezhet, s jelen esetben igaz is ez a megállapítás, ugyanis most alkalmunk nyílik beszámolni, hogy 25 év után először egy új, saját fejlesztésű típussal gazdagodhat az Argentínában gyártott repülőgépek listája.

A legnagyobb argentin repülőgép-ipari vállalat, az FADEA (Fábrica Argentina de Aviones) legutóbbi sorozatban gyártott típusa az IA-63 Pampa kiképző volt, mely először 1984-ben repült, és 24 darab készült belőle az Argentin Légierő számára. Ezen idő alatt a cég elsősorban a légierő által üzemeltetett típusok karbantartását végezte, de új repülőgépet nem gyártottak. A napokban viszont az FADEA igazgatója, Marcelo Ferroni bejelentette, hogy augusztusban szabad utat kapott az IA-73 névre hallgató tervezet.

Az IA-73 az argentin fegyveres erők mindhárom haderőneménél szolgálatba állna, méghozzá egy egységesített kiképzőrendszer egyik elemeként. Elsődlegesen az amerikai eredetű Beechcraft T-34C Turbo Mentor váltótípusa lenne, így gyaníthatóan hasonló kialakítású lesz, tehát merev szárnyas, kisméretű és légcsavaros meghajtású. Hosszú távon az EMB-312-t e típussal cserélik majd le, így egyelőre úgy tűnik, biztos jövője van az IA-73-nak. A cég szerint jelenleg a tervek finomítása folyik, ezt a légierő illetékeseivel közösen végzik, hogy a gép megfeleljen minden igénynek.

Az FMA legutóbbi gyártmánya, a Pampa (Forrás) ,

’Célunk, hogy egy jól működő, modern kiképzési rendszert hozzunk létre Argentínában, ennek részét képezi majd az IA-73 is. Fontos az egységesség, mely jelentősen csökkenti a költségeket. A jövőben a légierő, a haditengerészet és a hadsereg pilótái is ugyanott fogják megkapni a kiképzésüket.’ – mondta Ferroni.

Az IA-73 végső tervei jövő év elejére készülnek majd el, az első felszállást pedig 2013-ban szeretnék végrehajtani. Az FADEA szerint a termelés 2014 végén vagy 2015 elején indulhat el, így 2017-re már szolgálatba állhat az első teljes század.
Kapcsolódó hír, hogy a cég előrehaladott tárgyalásokat folytat a brazil Embraer-rel a KC-390 teherszállító gyártásába való bekapcsolódásról. Ettől többek között azt várják, hogy újra a világ élvonalába emelje a vállalatot, valamint felfrissíthetik tudásukat a legfejlettebb technológiákkal kapcsolatban.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Francia járőrhajókat vásárol Argentína?

Francia járőrhajókat vásárol Argentína?

HTKA Hírhalom 2018. 5. hét

HTKA Hírhalom 2018. 5. hét

Nagy erőkkel zajlik az eltűnt argentin tengeralattjáró keresése

Nagy erőkkel zajlik az eltűnt argentin tengeralattjáró keresése

Újabb típussal bővült az argentin kívánságlista

Újabb típussal bővült az argentin kívánságlista