A Kínai Néphadsereg légierejének (PLAAF) számos gépe repül Szaturn AL-31F típusú sugárhajtóművel. Az orosz erőforrás élettartam-hosszabbításakor azonban kicsit belepiszkáltak az alapkoncepcióba.
A Szu-27 ‘Flanker’ különböző változatai (Szu-27, J-11 és Szu-30MKK) mellett a kínai fejlesztésű Chengdu J-10 harcigépet is ezzel a típusú erőforrással szerelték fel. A nagy darabszám indokolttá tette saját korszerűsítési program kidolgozását. Az AL-31F/FN P.2 jelzésű módosítás több mint 65 százalékkal (900 óráról 1500 üzemórára) növeli a hajtómű üzemidejét. A módosításoknak köszönhetően látszik, hogy Kína egyre inkább függetlenedik Oroszországtól a hajtóműgyártás területén (is).
A kínai üzemidő-hosszabbítás egyébként az 5719. számú karbantartó üzem nevéhez fűződik. A Szecsuán tartományban található gyáregység közel 2000 alkalmazottat foglalkoztat, munkájuknak, valamint a saját fejlesztésű és gyártású alkatrészeknek köszönhetően születnek újjá az orosz eredetű erőforrások. Saját módszerüknek köszönhetően a szétszerelés időtartamát csökkentették, így a hajtóművek nagyjavításához szükséges időt 27,3 százalékkal sikerült redukálni, ezzel 60 százalékkal növelve az üzem termelési kapacitását.
Az elmúlt néhány évben 63, általuk indított kutatási és fejlesztési program technológiai innovációjának eredményeképpen 20 állami kitüntetést zsebelhettek be. Ugyanezen időszak alatt az üzem bevétele közel háromszorosára (147.2 millió dollárról 428.4 millió dollárra) nőtt.
További képek: