Augusztus 24-e és 27-e között zajlik az Egyesült Államokbeli Denverben a világ legnagyobb, ember nélküli járművekre szakosodott kiállítása, az AUVSI’s Unmanned Systems North America 2010. E rangos eseményen a piacon lévő összes gyártó bemutatja új és régebbi termékeit is, melyek között egészen új fejlesztések is szerepelnek. Idén a Northrop Grumman részéről két friss UAV is helyett kapott a palettán.
A vállalat közleménye szerint a közeljövőben szeretnék növelni szerepüket a pilóta nélküli légi eszközök területén. Elsősorban az Amerikai Egyesült Államok fegyveres erőit tekintik potenciális vásárlónak, de természetesen a világ minden részére kiterjesztik – szerintük – agresszív reklámkampányukat. Ennek az üzleti tervnek a megvalósítását segítheti majd elő a most bemutatott két új UAV, az MQ-X és a MUVR.
Előbbi egy MALE (medium-altitude, long-endurance – közepes repülési magasságú, hosszú járőrözési idejű) típus, melyet a Northrop Grumman az e kategóriában jelenleg szinte teljesen egyeduralkodó General Atomics MQ-1 Predator/MQ-9 Reaper konkurenciájának szán. A nyilvánosságra került képek egyértelmű hasonlóságról árulkodnak az RQ-4 Global Hawkkal, ami természetesen nem véletlen, hiszen utóbbi is e cég terméke. Elsősorban a törzs első szekciója és az orr kialakítása tükrözi a jól bevált formát, a szárnyat és a farokrészt viszont az alacsonyabb magasságú bevetésekhez igazították.
A MUVR létezését a 2009-es Paris Air Show-n ismerte el a Northrop Grumman. Egy ideig WildThing néven keringett róla egy szemcsés kép az interneten, ám később a cég helyesbítette a projekt nevét. Sajnos a gyártó egyelőre üzleti titoknak nyilvánította az információk nagy részét, így nem tudjuk, hogy a MUVR mit jelenthet. Annyit viszont tudunk, hogy függőlegesen fel- és leszálló lesz, és bizonyos források tudni vélik, hogy a haditengerészet hajóinak kiszolgálása lesz a feladata.
Megjegyzendő, hogy a MUVR sem teljes egészében új koncepción alapszik, bár kialakítás nem éppen szokványos. A Northrop Grumman több mint egy évtizeddel ezelőtt felvásárolta a Ryan vállalatot, így hozzáfért az XV-5 függőlegesen fel- és leszálló repülőgép terveihez, melyet az 1960-as években fejlesztettek ki, ám nem került gyártásba. Meg nem erősített hírek szerint a cég részben ennek alapján kezdte el a MUVR fejlesztését, melyről remélhetőleg többet is megosztanak majd a nagyközönséggel a közeljövőben.