|

Szolnoki Vízi- és Légiparádé 2010 KÉPRIPORT

Augusztus 20-án az Államalapítás Ünnepén rengeteg programmal várják országszerte az érdeklődőket, kicsiket nagyokat egyaránt. Szolnokon, ebben a Tiszaparti városban már hagyomány, hogy minden évben Vízi és Légi Parádét tartanak. A sort eddig minden évben a kajak-kenusok nyitották, az ő felvonulásukat idén nem láthattuk, így rögtön a Jet-ski felvonulással és versennyel indult a parádé földhöz… akarom mondani vízhezragadtabb része aminek idén szereplője volt még két versenymotorcsónak is. A Jet-ski verseny után még mindig maradtunk ezeknél a gépeknél hiszen egy Freestyle bemutatót láthatott a nagyérdemű. Sajnos idén nem csak a kajak-kenusok maradtak el. Eddig minden évben volt a Honvédség bemutatója előtt valami kis csemege a kisebb gépek szerelmeseinek is. Hol Veres Zoltán bemutatózott, hol lufikra vadásztak Zlin típusú gépekkel vagy épp egy motoros sárkány mutatta meg magát. Mivel az ilyen dolgok idén elmaradtak ezért a Jet-ski-sek után jött a nap fénypontja a MH 86. Szolnok Helikopter Bázis Mi-24 és Mi-17 típusú gépei, a MH 25/88. Könnyű Vegyes Zászlóalj és a MH 34. Bercsényi László Különleges Műveleti Zászlóalj katonái által bemutatott folyópart biztosítós, folyami átkelős és pilóta kimentős harci bemutatója, majd zárásképpen jött Csőrike II és megkoronázta ezt az egészet egy látványos szóló bemutatóval, egyedül csak az infracsapdák hiányoztak, de a hely miatt erre nincs lehetőség. Nem is ragoznám tovább inkább beszéljenek a képek.

Verseny közben |Fotó: HTKA.hu – Spawn ,

Vízicirkuszt a népnek |Fotó:HTKA.hu – Spawn ,

Látványos száguldozás a vízfelszínen |Fotó:HTKA.hu – Spawn ,

Közel már a föld |Fotó:HTKA.hu – Spawn ,

Megjött a légifedezet |Fotó:HTKA.hu – Spawn ,

Lassan ugorhattok fiúk |Fotó:HTKA.hu – Spawn ,

Ugrás! |Fotó:HTKA.hu – Spawn ,

A part biztosítva, jöhettek! |Fotó:HTKA.hu – Spawn ,

A part biztosítva, megyünk! |Fotó:HTKA.hu – Spawn ,

Megjöttek a különlegesek. |Fotó:HTKA.hu – Spawn ,

Elmegy a heli. |Fotó:HTKA.hu – Spawn ,

Visszajött a heli, kezdődhet a kiemelés. |Fotó:HTKA.hu – Spawn ,

Lebegésben |Fotó:HTKA.hu – Spawn ,

Jól fog esni a hűs vízpára. | Fotó:HTKA.hu – Spawn ,

Na még egy utolsó kör befejezés előtt. |Fotó:HTKA.hu – Spawn ,

46 hozzászólás “Szolnoki Vízi- és Légiparádé 2010 KÉPRIPORT”

  1. Én ott voltam és a képek nem adják vissza az ottani érzést…Amikor csőrike szépen lepermetezett utána pedig amikor közel repült a fához és lejöttek a levelek azt semmi se tudja megismételni…De amúgy istenkirály volt mint mindig.

    SZOLNOKIAK AZ ÁSZOK!!!!!!

    :)

  2. Én meg a lezárt területnél ahol álltak a járművek + oda vitték fel a jetski-ket.A felett ott van a gát és ott voltam a korlátnak dőlve az egész alatt.Neked is feltünt hogy milyen tömegnyomod volt ott?Vagy 10000 ember volt a gáton és a parton…

  3. Mikor én odaértem akkor feltűnt hogy annál a résznél ahol te is álltál ki van feszítve egy sárga szalag hogy ne lehessen lemenni. Itt már gondoltam hogy valami gáz lehet aztán ki is derült hogy most oda nem lehet lemenni tehát csak a gát tetejéről lehetett volna nézni a műsort mert a polgárőrök felzavartak mindenkit ami valljuk be nevetséges hiszen minden évben egy szinttel lentebbről is lehetett nézni a műsort. De aztán előkerült valami szervezőnéni és telefonálgatás után már le lehetett menni. Eddig ilyen nem volt.

  4. „A part biztosítva. Játékfegyverrel? :)”
    „Liverbird hát nem tudtad hogy a magyar doktorína arra épül hogy alálra röhögtetjük az ellenséget?”

    Vagy csak tök fölöslegesen nem áztatják el a fegyvereket,így mindenki előbb hazamehetett a családjához(nem kellett csurom vizesen fegyverkarbantartással tölteni egy órát,miután bementek a laktanyába).

  5. Én soha nem rendszeresítenék a harci helikopterek helyére kiképző gépet…Én a mostani gépeket küldeném 1 ultra nagyjavításra és modernizálásra az oroszokhoz illetve a még használható sárkányú gépeket is küldeném oszt utána jönnének vissza rendszerbe.A már félig meddig kannibalizált gépeket meg lepasszolnám oda ahol tudnak is velük kezdeni valamit.Szerintem a csehek azok pont azok akiknek elég a még használható sárkány a többit pedig megoldják.

  6. Tudtommal (de lehet, hogy tévedek) csak kettő lett nagyjavítva a 701-es és a 704-es 2008-2009, kettő a 703-as és a 705-ös csak N-re lett modernizálva (talán kaptak üzemidő hosszabbítást).

    A Mi-8/17 javításközi üzemideje 8 év, vagy 1000 óra, amit a PG-ben a végén felvittek 1200, majd 1500 órára tudtommal.

    TG

  7. Nekem sem tetszenek az új festések a nagy javított gépeken nagyon fényes a felületük, valamilyen matt festék jobb lett volna És az Ancsáknak is hasonlóan fényes a felülete, . Nem harci gépekhez való, szerintem nem rejtenek elégé mert fényesek. Dudi láttad mostanában a volt NDK -s gépeket mert szerintem azokból nem lesz semmi, elég hiányosak, nézd meg.

  8. Luthero

    A repülőnapos héten minden nap elmentem mellettük kb 10 méterre,+megkérdeztem a pilótákat,hogy szerintük mi lenne a legjobb megoldás és ők azt mondták,hogy a jelenlegi helyzetben az összes P-t és a V-ket(mind a 6-ot)nagyjavítani üzemidőhosszabítani és modernizálni kéne.

  9. Szia Dudi

    Én mondtam, hogy kannibalízálják a gépeket.
    Nekem szerelő srácok mondták ,hogy azokból a gépekből élnek, sajnos a pilóták nem annyira tájékoztak ilyen kérdésekben. Őket csak az érdekli mikor repülhetnek. És azoknak a (sárkányok-nak) is lejár a naptári ideje.

  10. Egyébként a naptári lejáratról annyit hogy van egy ismerősöm aki a győri arrabonánál szolgált.Na és ő mondta hogy a Kubok mikor éleslövészeten voltak sokszor olyan rakétát lőttek el aminek lejárt már az üzemideje.Ő azt mondta a rakéták minden esetben elmentek és ugy szerepeltek mint azok amik nem jártak le.Ő azt mondta rengeteget számít az hogy hozzáértők kezében van e a technika…Csak azt akarom mondani hogy a naptári üzemidők után is van élet…Csak meg kell vizsgálni meddig lehet elmenni.

  11. Hind!

    persze, hogy van, Ázsia, vagy Afrika tele van lejárt üzemidejű gépekkel, csakhogy mi Európában élünk, és egy repülőeszköz akkor repülhet, ha üzemeltető műszaki aláírja a gépkönyvet amivel tanúsítja és felelősséget vállal azért, hogy a gép alkalmas a repülésre és biztonságos, ez az aláírás a gép teljes élettartama alatt visszakereshető. A lejárt szavatosságú élelmiszert is megeheted saját felelősségedre, legfeljebb majd gyomorrontásod lesz.

    A második felvetésedre, pont a naptári üzemidő lejárta esetén szoktak az üzemidő hosszabbításhoz folyamodni, amit általában a gyártó szakemberi (esetleg valamilyen jogosított nagyjavító szervezet)állítanak ki a gép állapotának figyelembevételével, de nálunk ezt ki fogja megvizsgálni és aláírni?

    TG