„Film-front” című sorozatunk segítségével a katonai eszközöket, használóikat, valamint azok mindennapjait és bemutatóit tárjuk néhány naponként Olvasóink elé egy-egy hosszabb, rövidebb videóanyag segítségével.
Ezúttal se nem kerozingőz, se nem sós tengeri szellő ihlette videók következnek, hanem egy földhözragadtabb, kevésbé populáris téma. Feltételezem a címből nem nehéz kitalálni, hogy bár gázolajnak gázolaj, mégsem harckocsi, hanem logisztika lesz ez a téma. Nagyrészt a Magyar Honvédség terepjáró tehergépkocsijainak jelenlegi egyedüli beszállítójának, a győri Rába, NATO előírásoknak megfelelő, nagyrészt a 90-es évek folyamán kifejlesztett, MAN eredetű erőforrással és fülkével rendelkező H járműcsaládja fog megjelenni a videókon.
A cirka 5 tonna teherbírású, 4×4-es kerékképletű Rába H14 fejlesztése a 90-es évek elején indult be. 2009-es alváltozatán eszközölt módosításoknak köszönhetően igény esetén utólagosan is páncélozható
A Rába H18 a következő fokozatot képviseli
A felső kategóriát a terepen 12, közúton 14 tonna tömeg cipelésére képes H25 jelenti
A Rába H22-ről nem nagyon van fent érdemleges anyag, cserébe álljon itt egy jó öreg „százon százat” kategóriás MAZ-537 G vontató.
http://www.youtube.com/watch?v=6NbaDRgQJ2k&feature=related
Köszi Tcat, ezek a kedvenc tehergépkocsijaim. Egyrészt mert magyar másrészt mert működőképesek is. Azt én is sajnálom, hogy nincs fent sok anyag a H22-ről, mert az néz ki szerintem a legjobban. :D