|

KC-390: Itt az első megrendelés

Úgy tűnik a brazil kormány nem meri meglépni az F-X2 tender győztesének kiválasztását az őszi elnökválasztás előtt, ám az eddig kissé hátrébb meghúzódó program, a KC-390 fejlesztése most nagyobb lökést kapott.

Köszönhető mindez annak, hogy Farnboroughban a Brazil Légierő küldöttsége 28 darab KC-390 beszerzéséről írt alá szándéknyilatkozatot. Ennek a lépésnek köszönhetően biztossá vált a program jövője.

„A légierő 1969. óta az EMBRAER legfőbb stratégiai partnere” – kezdte monológját Orlando José Ferreira Neto, az EMBRAER katonai részlegének vezérigazgatója.
„Ez a bejelentés megerősíti a program iránt érzett motivációt és az elkötelezettséget. A modern technikákat felvonultató típus meg fogja haladni mind a Brazil Légierő követelményeit, mind a piac elvárásait.”

Újból hangsúlyozták, hogy az első prototípus elkészülte 2014-ben várható, míg a típus szolgálatba állása 2015 végén lesz esedékes. Kiemelték, hogy a KC-390 strukturális és technológiai felépítését részletesen meghatározták. (A legutóbb közölt adatokon kissé módosítottak, a piaci felmérésekből levont következtetések miatt 23.6 tonnára növelték a típus maximális terhelhetőségét.) Már a szélcsatornába szánt modellek is elkészültek, így nincs akadály az elképzelések igazolása előtt. Továbbá kész a tehertér 1:1 arányú mása is, mely jól vizsgázott a rakodási próbákon, ahol a leggyakrabban előforduló rakományokkal tesztelték.

A típus a kor követelményeinek megfelelően digitális vezérlőrendszerrel (fly-by-wire) készül, továbbá komputerizált teherkioldással segítik, hogy a ledobott rakomány célt érjen. A műszerfalnak sem kell szégyenkeznie, az „üveg” pilótafülke „alap”, emellett két HUD áll a személyzet rendelkezésére. A kabin belső és a gép külső világítása NVG-kompatibilis lesz.

Nem volt követelmény, de elébe mentek az elvárásoknak az EMBREAERnél, így a típus rövid felszállópályákról és előkészítetlen repterekről is egyaránt képes üzemelni. A gépet egyaránt lehet majd használni légi-utántöltésre, teher- és személyszállításra, SAR és MEDEVAC küldetésekre. A gyártó szerint a KC-390 szélsőséges időjárási viszonyok közt is megállja majd a helyét, sem a sarkvidéki, sem a trópusi éghajlat nem okoz majd neki problémát.

One Response to “KC-390: Itt az első megrendelés”