|

Lezuhant egy kínai kiképzőgép Venezuelában – MÓDOSÍTVA

Szerdán jelentették be, hogy rutinfeladat végrehajtása közben a venezuelai Barquisimeto mellett lezuhant egy kínai gyártású katonai repülőgép.

A Hongdu K-8W Karakorum típusú sugárhajtású kiképző repülőgép személyzete röviddel a felszállás uánt – feltehetőleg műszaki hiba miatt – elvesztette irányítását a gép felett, így katapultálni kényszerültek a süllyedő K-8-asból, mely egy nagyfeszültségű vezetéknek ütközött, majd lezuhant, kigyulladt és megsemmisült. A gép lakott területre zuhant, ám a földön – a hírek – szerint senki sem sérült meg, viszont egy jókora városrész maradt elektromos áram nélkül.

A baleset körülményeit vizsgálják, ám már több forrás is műszaki hibának tulajdonítja a gép elvesztését.

Venezuela még tavaly vásárolt a típusból 18 darabot, majd idén még egyszer ennyit rendelt. Az első gépek március 13-án érkeztek a dél-amerikai országba, augusztusra már az első széria minden tagját kézhez kapták, holott a szerződésben foglalt határidő 2011 decembere volt.


Avión estrellado en Barquisimeto
Uploaded by noticias24. – News videos hot off the press.

25 hozzászólás “Lezuhant egy kínai kiképzőgép Venezuelában – MÓDOSÍTVA”

  1. Itt gyakorlatilag mindenki lekicsinylően lép fel a kínai iparral szemben. Az lehet, hogy a ruhagyártásban képzetlen néptömeget dolgoztatnak, de a repülőgépiparban igenis mérnökök dolgoznak, akik Európában és Amerikában jártak felsőoktatási intézményben. A Boeing, az Airbus és az EMBRAER is ott tart fenn gyártósort, rengeteg kínai beszállítóval állnak kapcsolatban, így sokkal fegyelmezettebben dolgoznak. Lemezmunkában pl a kínai Szuhojok jobbak, mint az orosz társaik…Már elektronikában is elől járnak.
    Egyetlen terület van, ami továbbra sem akar nekik összejönni, ez a hajtóműgyártás. (De a K-8-asban amerikai erőforrás van…)

  2. Phoenix

    Én nem lekicsinylő hanem tényszerű vagyok.Az utobbi 60 év tapasztalata az azt mutatta hogy a kínai felszerelések még az oroszoknál is rosszabbak.Azt hogy a kínai szuholyok jobbak mint az orosz szuholyok azt valamiért kétlem…elektronikát is kétlem 1 „kicsit”.Attól függetlenül hogy amcsi hajtóműve van azt ugyanúgy elcseszhetik a kínaiak.

  3. Lehet, hogy veszel ilyet is olyat is.
    A K-8 az „basic jet trainer” vagyis a pilótanövendékek, akik eddig légcsavaros gépeken repültek ezen tanúlnak meg sugárhajtóművesen repülni.
    A yak kínai megfelelője az L-15 vagy L-9 ez „advanced jet trainer”. Ezeket elvileg úgy csinálják meg, hogy utánozni tudják az igazi vadászok repülési tulajdonságait, a pilótafülkéjük is azonos. Ezen gyakorolva a pilóták kiválthatják elvileg az igazi vadászokon töltött órákat megspórolva ezzel egy rakás pénzt.

    http://www.sinodefence.com/airforce/trainer/jl8.asp

    http://www.sinodefence.com/airforce/trainer/l15.asp

    http://www.sinodefence.com/airforce/trainer/jl9.asp

  4. Azt hiszem, hogy ilyesmiben sántikálnak a nagy üzemeltetők. Annyival még kiegészítve, hogy a su-35/T-50 pilóta, hogy kijőjjön az évi 150-200 repült órája, mondjuk 100-at yakon fog lerepülni, amit úgy csinálnak meg, hogy úgy repüljön(vagy nagyon hasonlóan) mint a su-35/T50.
    Kis légierőknek nem hinném, hogy nagyon megérné. Maradhat az Albatros kétüléses Grippen és Grippen kombináció. Az évi óraszámot valahogy a Grippeneken kéne elérni.

  5. Csak a példa kedvéért mondtam.
    Szerintem a legnagyobb gond ezekkel a szuper kiképző gépekkel, hogy iszonyúan drágák. yak-130nak és L-15nek is 15 millió dollárt ír a wikipedia. Egy K-8 meg 3-3,5 körül van.
    15 millióért már vehetsz egy vadonat új JF-17et.

  6. Az a baj hogy hamarosan az utolsó albát is ki fogják vonni,ha jó tudom még idén mivel a mi “dicső” vezetőink azt hiszik hogy jobban járnak ha a NATO-ba képeztetik ki a pilótáikat…

    Én úgy tudom, hogy a magyar albák repideje lejárt. Pont.
    Egy csah L-159B van (volt) bérelve, de a hátsó ülés a cseh pilótáé, aki „vigyáz” a gépre. Tavaly év végén az akkori honvédelmi miniszter kért rendkívüli költségvetési pénzt L-159T1-k (a T1 lekonzervát L-159A gépek átalakítva kétüléses B változatra) beszerzésére, de nem kapott.