Szerdán jelentették be, hogy rutinfeladat végrehajtása közben a venezuelai Barquisimeto mellett lezuhant egy kínai gyártású katonai repülőgép.
A Hongdu K-8W Karakorum típusú sugárhajtású kiképző repülőgép személyzete röviddel a felszállás uánt – feltehetőleg műszaki hiba miatt – elvesztette irányítását a gép felett, így katapultálni kényszerültek a süllyedő K-8-asból, mely egy nagyfeszültségű vezetéknek ütközött, majd lezuhant, kigyulladt és megsemmisült. A gép lakott területre zuhant, ám a földön – a hírek – szerint senki sem sérült meg, viszont egy jókora városrész maradt elektromos áram nélkül.
A baleset körülményeit vizsgálják, ám már több forrás is műszaki hibának tulajdonítja a gép elvesztését.
Venezuela még tavaly vásárolt a típusból 18 darabot, majd idén még egyszer ennyit rendelt. Az első gépek március 13-án érkeztek a dél-amerikai országba, augusztusra már az első széria minden tagját kézhez kapták, holott a szerződésben foglalt határidő 2011 decembere volt.
Avión estrellado en Barquisimeto
Uploaded by noticias24. – News videos hot off the press.
Találtam még két utalést a történtekre. Mindkettő műszaki hibát emleget. Ami érdekes, hogy a xiunha is:)
http://www.google.com/hostednews/canadianpress/article/ALeqM5g-Z-X4xc-A6nangaCeb_VmKZMJIw
http://news.xinhuanet.com/english2010/world/2010-07/22/c_13409496.htm
Amikor tegnap írtam a hírt, akkor a helyi honlap pilótahibát emlegetett. De akkor még nagyon friss volt az eset. :)
Ha jól tudom akkor a k-8-asok azok kínai gyártmányú és tervezésű gép szóval nem lepődök meg rajta hogy egy 1 éves gép már lezuhan.
Itt gyakorlatilag mindenki lekicsinylően lép fel a kínai iparral szemben. Az lehet, hogy a ruhagyártásban képzetlen néptömeget dolgoztatnak, de a repülőgépiparban igenis mérnökök dolgoznak, akik Európában és Amerikában jártak felsőoktatási intézményben. A Boeing, az Airbus és az EMBRAER is ott tart fenn gyártósort, rengeteg kínai beszállítóval állnak kapcsolatban, így sokkal fegyelmezettebben dolgoznak. Lemezmunkában pl a kínai Szuhojok jobbak, mint az orosz társaik…Már elektronikában is elől járnak.
Egyetlen terület van, ami továbbra sem akar nekik összejönni, ez a hajtóműgyártás. (De a K-8-asban amerikai erőforrás van…)
Jah és a K-8 nem tartozik épp a potyogósabb típusok közé. Ha jól tudom, ez volt az első baleset.
Phoenix
Én nem lekicsinylő hanem tényszerű vagyok.Az utobbi 60 év tapasztalata az azt mutatta hogy a kínai felszerelések még az oroszoknál is rosszabbak.Azt hogy a kínai szuholyok jobbak mint az orosz szuholyok azt valamiért kétlem…elektronikát is kétlem 1 „kicsit”.Attól függetlenül hogy amcsi hajtóműve van azt ugyanúgy elcseszhetik a kínaiak.
Sulyid!Több mint 500 repked ebből a gépből 1994 óta, és a legjobb tudomásom szerint ez volt az első balesete!
Ez azért nem túl rossz mutató!
Pocok
Egy kínai géphez képest tényleg nem rossz de szerintem a yak 130-as az jobb vagy a t50.
@sulyid
A yak 130 az teljesen más kategória.
és ezekből mennyi repül Sulyid?
és mióta??
Jak 130as is zuhant már le, akkor az is szar??
Nem mondtam hogy a k8-as az szar de én inkább veszek 1 yakot drágábban mint 1 k8-ast ha van rá pénzem.Amúgy jelenleg 3 db példány az biztosan van az oroszoknak:)
Lehet, hogy veszel ilyet is olyat is.
A K-8 az „basic jet trainer” vagyis a pilótanövendékek, akik eddig légcsavaros gépeken repültek ezen tanúlnak meg sugárhajtóművesen repülni.
A yak kínai megfelelője az L-15 vagy L-9 ez „advanced jet trainer”. Ezeket elvileg úgy csinálják meg, hogy utánozni tudják az igazi vadászok repülési tulajdonságait, a pilótafülkéjük is azonos. Ezen gyakorolva a pilóták kiválthatják elvileg az igazi vadászokon töltött órákat megspórolva ezzel egy rakás pénzt.
http://www.sinodefence.com/airforce/trainer/jl8.asp
http://www.sinodefence.com/airforce/trainer/l15.asp
http://www.sinodefence.com/airforce/trainer/jl9.asp
-1 mert az lezuhant! :)
Azért nem az utóbbi 60 évet kellen példának venni…
Egyrészt az utóbbi évtizedben óriási a fejlődés a kínaiknál is, másrészt 60 évbe beleférne mondjuk az F-104-es is nyugati oldalról.. :-)
Pocok
Sajnos:)
Mackensen
Akkor kb így mehet a dolog:
1.csavaros gép(pl yak 52)
2.basic trainer jet(Aero L-39 Albatros)
3.advenced trainer jet(yak 130)
4.a uj tipusuk kétüléses változata?(mig 29UB vagy su 27UB)
Vagy tévedek?
A híres özvegycsináló! :):)
pocok
A 3 példány az úgy van hogy a lezuhantat azt kivontam:D
Sulyid!
Akkor már csak kb 496 darabot kell legyártatni, és repültetni a következő 16 évben baleset nélkül! :):)
Pocok
Szorgos népünk mindent megold:)
Azt hiszem, hogy ilyesmiben sántikálnak a nagy üzemeltetők. Annyival még kiegészítve, hogy a su-35/T-50 pilóta, hogy kijőjjön az évi 150-200 repült órája, mondjuk 100-at yakon fog lerepülni, amit úgy csinálnak meg, hogy úgy repüljön(vagy nagyon hasonlóan) mint a su-35/T50.
Kis légierőknek nem hinném, hogy nagyon megérné. Maradhat az Albatros kétüléses Grippen és Grippen kombináció. Az évi óraszámot valahogy a Grippeneken kéne elérni.
Mackensen
Az a baj hogy hamarosan az utolsó albát is ki fogják vonni,ha jó tudom még idén mivel a mi „dicső” vezetőink azt hiszik hogy jobban járnak ha a NATO-ba képeztetik ki a pilótáikat…
Csak a példa kedvéért mondtam.
Szerintem a legnagyobb gond ezekkel a szuper kiképző gépekkel, hogy iszonyúan drágák. yak-130nak és L-15nek is 15 millió dollárt ír a wikipedia. Egy K-8 meg 3-3,5 körül van.
15 millióért már vehetsz egy vadonat új JF-17et.
Az a baj hogy hamarosan az utolsó albát is ki fogják vonni,ha jó tudom még idén mivel a mi “dicső” vezetőink azt hiszik hogy jobban járnak ha a NATO-ba képeztetik ki a pilótáikat…
Én úgy tudom, hogy a magyar albák repideje lejárt. Pont.
Egy csah L-159B van (volt) bérelve, de a hátsó ülés a cseh pilótáé, aki „vigyáz” a gépre. Tavaly év végén az akkori honvédelmi miniszter kért rendkívüli költségvetési pénzt L-159T1-k (a T1 lekonzervát L-159A gépek átalakítva kétüléses B változatra) beszerzésére, de nem kapott.
@Mackensen:
Maradhat az Albatros kétüléses Grippen és Grippen kombináció. Az évi óraszámot valahogy a Grippeneken kéne elérni.
Légszíves legalább egy haditechnikai oldalon ügyeljünk arra, hogy a Gripen egy ‘p’-vel irandó. :)
Rendben, de olyan fonetikusan hanzik kétpével, hogy mindíg megfeledkezek róla.