|

Hajógyárat zár be és fontolgatja a hajóépítő üzletág leválasztását a Northrop Grumman

Természetesen érdeklődési kör függvénye, ám meg merjük reszkírozni, hogy sok olvasónk esetében a Northrop Grumman név kapcsán felvillanó első kép a B-2 lopakodó bombázó, annak ellenére is, hogy a részben jól összevásárolt hajóépítő szektorán keresztül a Northrop Grumman a világ legnagyobb, hadihajókat építő vállalata, hovatovább a US Navy jelenlegi arzenáljának mintegy 2/3-ának szállítója.

A Northrop Grumman kedden erősítette meg azon pletykákat, miszerint a New Orleans-tól mintegy 30 kilométernyire északra, a Mississippi nyugati partján fekvő Avondale Shipyard bezárása, konkrétan a Mississpipi államban található (egykori) Ingalls Shipbuilding-gel történő összevonása mellett döntött.

A Northrop Grumman Northrop Grumman Shipbuilding név alatt futó hajóépítő szektoráról annyit kell tudni, hogy 2008 januárja előtt két szektorból állt, nevezetesen a Mexikói-öböl partja mentén található, a kis és közepes méretű hajók, mint például aktuálisan a San Antonoio-osztályú LPD-k építésével foglalkozó létesítményeiből álló Northrop Grumman Ship Systems, valamint az igazi nagyvadak – atomtengeralattjárók és repülőgép-hordozók – építését végző Northrop Grumman Newport News a keleti parton.

CVN-76 @ Northrop Grumman Newport News

A USS Ronald Reagan @ Northrop Grumman Newport News @ 2000. márciusa | ,

A mostani döntés annak a a 2008-as összevonással kezdődő folyamatnak a része, mely a cég Mexikói-öböl menti hajóépítő kapacitásának teljesítményét és hatékonyságát hivatott növelni.

„A Mexikói-öböl menti létesítményeink összevonását a megrendelőink által előrejelzett igényekhez igazodó ipari alap megvalósításának igénye szülte.” – mondta a Northrop Grumman elnök vezérigazgatója, Wes Bush. „Az összevonás jövőbeni költségcsökkenést és növekvő teljesítményt jelent, illetve orvosolja a hajóépítési túlkapacitást.”

A bejelentés szerint az Avondale-i munkálatok leépítése 2013-ra fejeződik be, a jelenleg építés alatt álló San Antonio-osztályú hajókat – a leendő USS Anchorage (LPD-23) és USS Somerset (LPD-25) – átvontatásuk után Ingalls-ban fejezik majd be. A további 3 hajó építése pedig már eleve Mississippiben kezdődik meg.

USS New York elhagyja New Orleans-t

Bár láthatóan nagy köd volt, azért a new orleans-iak láthatták távozni a USS New York-ot ,

Hovatovább a folyamat nem érinti a cég szintén a régióban található kompozitokkal foglalkozó gulfporti gyárat, ahol többek között a San Antiono-osztályú LPD-k és a US Navy repülőgép-hordozóinak antennarendszerei, valamint a DDG 1000-osztály felépítménye készül.

A Haditengerészet beszerzési terveinek változására visszavezethető okokból a régióbeli tevékenységét így alapvetően teljes mértékben Mississipi államba átcsoportosító Northrop Grumman bejelentését Louisiana igencsak rosszul éli meg, mely érthető is, hiszen az Avondale hajógyár mögüli kitáncolása miatt mintegy 5 000 közvetlen és 6 500 közvetett állás kerül veszélybe, mely végett az állam kormányzója, Bobby Jindal azt tervezi, hogy a Haditengerészet miniszteréhez fordul a hajógyár életben tartása érdekében.

Ugyanakkor nem csak a pletykák megerősítése szerepelt a keddi nyilatkozatban, hanem azon meglepő hír is, miszerint a Northrop Grumman keresi a hajóépítés stratégiai alternatíváit.

„A hajóépítés stratégiai alternatíváinak keresésére vonatkozó döntésünk azon kérdés eredménye, miként szolgálhatjuk legjobban részvényeseink, ügyfeleink és alkalmazottaink érdekeit. Az öböl menti tevékenységek teljesítményének növelését célzó, folyamatban lévő kezdeményezéseket tovább erősíti az összevonás. Cégünk hosszútávú stratégiai prioritásainak vonalán kismértékű szinergiát, együttműködést látunk a hajóépítés és a többi szektorunk között. Időszerűnek tűnik a Shipbuilding Northrop Grumman-ről történő leválasztásának vizsgálata.” – áll Bush által elmondottakban.

5 hozzászólás “Hajógyárat zár be és fontolgatja a hajóépítő üzletág leválasztását a Northrop Grumman”

  1. Lehet csak gonoszság, de rémlik valami olyasmi, hogy az Avondale-i gyár komoly minőségbiztosítási problémákkal küzdött, míg a Newport-ban készült hajóknál az átvételi hibalista (amit a haditengerészet végez átvétel előtt, hogy mi az, amit garanciálisan meg kell javítani, különben nem veszik át a hajót) általában igen kurta szokott lenni. Lehet ennek is köze van a dologhoz? :)

  2. Lehet hogy ez is közrejátszik azonban szerintem itt is költségcsökkentésről és rendeléshiányról beszélhetünk. Mint a C-17-es gyártósor bezárásról. Abból is lesz majd balhé ha pár ezer ember munka nélkül marad…

  3. Ömh, annak a munkásnak Virginia-ban kellett dolgozni, mert az atomtengókat érintett, azok meg arrafelé készülnek. Ellenben nem alaptalan az ilyen irányú felvetésetek :)

    Utánanéztem és hát a San Antiono-val vagy 2 éven át görcsöltek, mire a Navy nagy nehezen rábólintott. Olyan hosszú volt a komolyabb hibákat/hiányosságokat tartalmazó lista! És az biza Avondale-ben épült.
    http://www.defenseindustrydaily.com/lpd17-reliability-issues-surface-again-03235/