|

Komolyabb helikopterbeszerzés van kilátásban Oroszországban

A mai napon nagyobb mennyiségű helikopter beszerzésére utalgatott Oroszországban egy iparági forrás, konkrétan a Kamov tervezte helikopterek gyártójának, a Kumertau Aviation-nak az igazgatóhelyettese. Igen, természetesen a Mistral helikopterhordozók folyamatban lévő beszerzéséhez köthető a tervezett bevásárlás.

Vjacseszlav Kovaljov úgy nyilatkozott, hogy az Orosz Légierő több tucat Kamov típusú helikoptert fog kapni a Mistral üzlet létrejötte esetén.

“A Mistral szentpétervári látogatása alatt teszteltük a Ka-27 Helix és Ka-52 Alligator helikopterekkel. Az üzlet részeként a jelenlegi állami fegyverkezési program több tucat helikopter beszerzését irányozza elő.”

Ka-52 a Mistral fedélzetén

Az FS Mistralon vendégeskedő egyik Ka-52 Alligator harci díszben | Forrás: militarists.ru ,

Moszkva összesen 4 db Mistral-osztályú helikopterhordozóra jelentet be igényt, melyek egy részét a technológiai transzferből adódóan saját hajógyáraiban kívánja megépíteni. A francia eredetű helikopterhordozók maximálisan 16 nehéz helikoptert tudnak fedélzetükre venni.

Kovaljov kapcsolódóan elmondott információját, miszerint az Orosz Légierő tervezi Ka-52 Alligator, a kisméretű Ka-226 Hoodlum és modernizált Ka-27 helikopterek beszerzését -utóbbi, Ka-27M név alatt egyelőre még a fejlesztés végső szakaszában leledzik – tervezi a United Industrial Corporation magarangú, ám meg nem nevezett illetékese is megerősítette. A még hozzávetőleges határidőket sem tartalmazó elmondása szerint a Légierő akár 100 Kamov helikopterre is leadhat rendelést – köztök a Mistralok felfegyverzését szolgálandóan 70 db Ka-27M-re.

Ka-27 és Ka-29 a Mistral fedélzetén

Helix alfajok – Ka-27 és Ka-29 – a Mistral fedélzetén ,

25 hozzászólás “Komolyabb helikopterbeszerzés van kilátásban Oroszországban”

  1. Szegény Mil-éket kihagyják a buliból? :) Mi van a Mi-24-gyel meg a Mi-28-cal? Előbbi végleg kiöregedett talán? No de az utóbbi azért elég modern konstrukció, talán nem sikerült olyan jóra mint az elődje? :)

  2. Fisher

    a mi-35-tel az a baj h óriási egy ekkora hajóra + az oroszok folyamatosan váltják le őket mi-28n-el és ha-52-vel mert ezek modernebb helikopterek nem csak az elektronikájukat tekintve(mert azt ugye lehet integrálni mi-35-be)hanem a felhasznált anyagok gyártástechnológia túlélőképesség és még nagyon sok szempontot figyelembe véve

  3. ka-52 király csak az isten se igazodik el a fegyverzeten! Ez elsőkön lehetett látni a KBP fegyvereit, de a mostani képeken semmi ilyesmi nincs!! Ráadásul minden képen más verzió szerepel, A múltkor berakott képeken rengeteg érzékelőnek látszó tárgy lógott az aljából- testéből kifele, meg a rengetek konténerben mi a fenét cipelhet magával elképzelni sem tudom!

  4. Roni, micsoda szakértelemre vall az iménti kijelentésed. Azért nézd már meg mit tett le az asztalra az általad szarozott gép.

    Dudi, az nem baj, ha ők leváltják a Mi-35-ösöket, csak a kukázott darabokat küldjék el nekünk. :D

  5. Allesmor Obranna

    Az oroszok pár hónapja tettek közzé egy képes útitervet arról, hogy hogyan kivánják átstrukturálni a helikopteres aviáciájukat az elkövetkező évtizedekben. Ami fix az a Mi-26-os. Erről a tipusról nem mondanak le, az egyetlen ami változás lesz, hogy talán végre megépül és elterjed a Mi-26M. Ez utóbbi a 11300 lóerős hajtómávek helyett 14500 lóerővel fog birni és a lapátai kompozitból fognak készülni, teljesen új aerodinamikai kialakitással. A sárkány nem fog változni, de megjelenik az FbW rendszer é a korszerű avionika. Ez a terv most már több mint tiz éves és kb még tiz é mire eljutnak idáig, mert most más a fontos. Szép lasan kihalasztják a két öreg igáslovat, a Mi-8-as és 24-es családot és azok leszármazottait. Mindet. Közepes szállitó vonalon a Mi-38-as veszi át a stafétát, lehetőleg az elkövetkező negyven évre. Ez nagyon zépen hangzik, de egy prototipussal szenvednek még mindig és nem is nagyon látom, hogy mikor kivánnak komolyabban belevágni. Ugyanis már most olyan terveket látni, ahol a Mi-8-asok új forgószárnnyal, faroklégcsavarral (ua. mint a Mi-28/35/38) behúzható futóművel és miegyébbel rendelkeznek majd.
    Szóval még várjunk azzal a Minyó-véggel.
    A hadsereg harci alaptipusa a Mi-28N lesz, de vegyesen, mert a még mindig fejlesztgetett Arbalet radaros “Longbow” Mi-28N nincs a csapatoknál. És ez csak majd fog bekövetkezni. Ezzel párhuzamosan integrálják spec feladatkörbe a Ka-52-eseket, de inkább ott, ahol már eddig is kamovos az üzemeltetési kultúra. Lásd haditengerészet, deszantosok, tengerről inditandó spec feladatok.

    A jövő sötét lova pedig a közös Kamov-Mil szuper harci helikopter. Valami ami mindent visz és mindent bir. Szakitva a hagyományokkal ezúttal négy lapátos lesz a koax forgószárny, a hajtóművek a VK-3000-resek lennének. (VK az új Klimov megnevezés, egy új család melyből még csak a VK-2500-as létezik. Ez egy FADEC.kal szerelt TV-3-117VMA, amely azonban 2200 lóerős, csúcsüzemben 2700 lóerős, azaz 2500 – innen a név: VK-2500)
    A VK-3000 egy 2800 lóerős hajtómű, mely csúcsüzemben a 3700 lóerőre is képes (lesz).

    Ez lesz majdnan az orosz légierő alapvető harci helikoptere.

  6. Hát ez valóban tartalmas összefoglaló volt, kedves Allesmor. :) Köszönjük.
    Amúgy erről a szuperheliről honnan tudsz? Ez vmi nagyon terv fázisban lévő projekt, vagy esetleg név/kép létezik már róla?

  7. Allesmor Obranna

    http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?99988-Russian-Photos-%28updated-on-regular-basis%29&p=4840567&viewfull=1#post4840567

    Nos ez az a bizonyos útiterv, ez az elképzelés azonban csak egy a sok közül. Mint látható, a Ka-65 és az “UVK” (Univerzal Vertaljot Komplex) egy ködös valami, a Mi-38-as pedig egyenesen mint Mi-383 szerepel.
    Egyelőre egyikről se lehetett idáig hallani, mivel a Mil a Mi-X1-el van elfoglalva (hagyományos forgószárny+tolólégcsavar), már ami a következő évtizedeket illeti, mig a Kamov a Ka-92-es nagy sebességű koax+tolólégcsavar dizájnján ügyködik.
    Ami fix az a Klimov VK-2500-asának és a 3000-resnek a megjelenése és elterjedése. Ez az elkövetkező tiz évben szerintem meg fog valósulni. De, hogy milyen platformon azt ne kérdezzétek…

  8. Allesmor Obranna

    Amúgy a Ka-65 erősen emlékeztet a Ka-92-es tervére, amolyan katonai változata a Ka-92-esnek. Ez utóbbiről már van infó bőven a neten.
    Talán a 2010-es évek végére lesz belőle repülőképes pédány, mivel komolyan gondolják.

  9. Az a baj, hogy ezek csak bejelentések, hogy ennyi lesz, meg annyi lesz. De konkrétumok nem nagyon vannak!
    Ennyi idő alatt, még a MI-38ast sem tudták sorozatba gyártani, pedig repül már több mint 7 éve!!

  10. “Pörögnek a muszkák.Lassan már minden 2.hír róluk fog szólni az oldalon.”

    Itt az ideje, hogy megerosodjenek, lecseréljék a régi fegyvereket, másképp nem tudnak lépést tartani a tobbiekkel…

    Egy kérdésre keresem a választ, hogy az iszlám szélsoségesek elleni harcban a Kaukázusban , miért nem használ szofisztikai fegyvereket,
    pl. UAV-ket felderítésre és támadásra, vagy fejlett lehallgató készulékeket a terroristák bemérésére és likvidálásukra.

  11. a használhatóságát és képességeit kritizálták mondván úgy sem jutna olyan közel a partokhoz h alkalmazni lehessen mert h tuti lekapcsolná a partiőrség csak azt nem tudom hogy kívülről nem lehet észrevenni h ez mégsem olyan konténer mint a többi

  12. “Egy kérdésre keresem a választ, hogy az iszlám szélsoségesek elleni harcban a Kaukázusban , miért nem használ szofisztikai fegyvereket,
    pl. UAV-ket felderítésre és támadásra, vagy fejlett lehallgató készulékeket a terroristák bemérésére és likvidálásukra.

    Jópár éve egy csecsen vezetőre vezettek rá egy rakétát, aki éppen a mobilján értekezett… Azóta tényleg keveset tudni róluk…. Bár az orosz számítógépes szakemberek minősége a top5-ben biztosan benne van…

Fórum hozzászólások

There are no comments in the forum topic that is associated with this post.